Toon posts:

Hoe wifi wachtwoord krijgen als laptop automatisch verbindt?

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, op het netwerk hebben we laptops die automatisch inloggen op het wifi netwerk, je hebt dus verbinding, maar met ipconfig het ip van de standaardgateway opzoeken en in adresbalk tikken werkt niet. Hoe kan ik het wachtwoord vinden, zodat ik met mijn eigen mobieltje op het netwerk kan?

cmd is uitgeschakeld op die computers, een batch script wil nog wel lukken (ps tools). is er een programma die ik op usb mee kan nemen waarmee ik deze info kan vinden?

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Het lijkt me verstandig om het wachtwoord gewoon aan de beheerder van het netwerk te vragen.. het zal vast niet zijn bedoeling zijn dat ongeautoriseerde apparaten zich verbinden met het netwerk.

Verwijderd

Goeiedag,

Ten eerste kerel wat heb jij gezopen man? oke nu even ter zake hetgeen wat jij probeert te vinden heeft niks te maken met het wachtwoord van de router zelf amigo. wat je bedoel is waarschijn de WEP of de WPA key van je beveiligde draaloze verbinding. en de laptops hebben deze informatie en die kun je ook heel gemakkelijk opvragen om even in het netwerkcentrum te kijken bij de verbindingen daar staat namelijk gewoon een profiel waarbij het wachtwoord ook staat ingevuld. voor de rest heb je niks te maken met het wachtwoord van de router zelf want je gaat toch niks veranderen lijkt me?

en ik weet niet precies welke info je op een usb-stick wil zetten?

[edit]
moppentappers heeft hier ook wel een punt vind ik als het hier gaat om een bedrijfsnetwerk waarin bepaalde dingen zijn geblokkeerd dan kun je het allerbeste gewoon naar de beheerder toegaan en dan vragen of je het wachtwoord mag hebben zodat je mobiel verbinding kan maken dan weet de beheerder ook dat je dat wilt gaan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 00:29 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Maar even ervanuitgaande dat deze pc's op xp lopen zou je dit programma kunnen proberen, dit hoort met WEP en WPA te werken:
http://www.fileheap.com/s...d-spy-download-35269.html

Het is wel shareware en ik weet niet of je de bevoegdheid hebt om het te installeren (weet niet eens of je het wel hoeft te installeren).
Maar met wat googlen zijn dit soort tools zo te vinden, dus iets meer research van te voren mag dus wel.

http://specs.tweak.to/15535

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Het wachtwoord van de router en het draadloos netwerk zijn natuurlijk 2 verschillende dingen.
Van uitgaande dat je met je mobiel gebruik wilt maken van het draadloos netwerk raad ik aan het de eigenaar van het draadloos netwerk te vragen.
Maar ik kan niet duidelijk opmaken of het hier om een bedrijfsnetwerk gaat of een eigen/particulieren.

[ Voor 11% gewijzigd door HaveHam op 22-06-2010 01:04 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
is er een programma die ik op usb mee kan nemen waarmee ik deze info kan vinden?
WirelessKeyView ;)

Tevens ben ik het volledig eens met:
Het lijkt me verstandig om het wachtwoord gewoon aan de beheerder van het netwerk te vragen.. het zal vast niet zijn bedoeling zijn dat ongeautoriseerde apparaten zich verbinden met het netwerk.

[ Voor 79% gewijzigd door Henk007 op 22-06-2010 00:55 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als het niet je eigen netwerk is, en de regels van het netwerk je geen toegang verschaffen tot authenticatiemiddelen overtreed je de regels..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:23

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:18:
Hoi, op het netwerk hebben we laptops die automatisch inloggen op het wifi netwerk, je hebt dus verbinding, maar met ipconfig het ip van de standaardgateway opzoeken en in adresbalk tikken werkt niet. Hoe kan ik het wachtwoord vinden, zodat ik met mijn eigen mobieltje op het netwerk kan?

cmd is uitgeschakeld op die computers, een batch script wil nog wel lukken (ps tools). is er een programma die ik op usb mee kan nemen waarmee ik deze info kan vinden?
Vraag het aan de beheerder van het netwerk. Als jij dit niet bent dan id de kans groot dat je dit niet mag weten.

zie ook: de NT faq betreffende dit punt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.