Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
Na zonet mijn iPhone 3GS te hebben geüpdatet naar versie 4 zijn al mijn contacten verdwenen! Ik heb mijn contacten ingesteld via Exchange en ze syncen met Gmail, die weer synct met Apple Contacts (op m'n Macbook), met Thunderbird-Zindus (op Win7 op Macbook) en met Outlook op m'n pc.

Wanneer je dit niet doorhebt ben je dus met de autosync in no-time al je contacten kwijt. Gelukkig heb ik een backup van m'n iPhone gemaakt (hopelijk lukt dat, terug naar v3). Ook mijn agenda-items zijn allemaal weg, ook die gaan via Exchange naar Google :( :( :(

Meer mensen hier last van?

PS; ik wil geen achtergrond achter mijn programicons, maar krijg het via Instellingen ook niet weg. Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door the-body op 21-06-2010 23:56 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Zelf geen last van gehad maar goed dat je even waarschuwt.
the-body schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:53:
PS; ik wil geen achtergrond achter mijn programicons, maar krijg het via Instellingen ook niet weg. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Gewoon een zwarte afbeelding instellen? Niet echt een oplossing maar wel zeer effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het lijkt erop dat alleen de 3G problemen geeft, de 3GS gaat wel goed.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had dit ook na het updaten (met mn 3GS), maar na een tijdje werden de contacts gewoon automatisch weer vanaf Google ingeladen/gepushed, zonder dat ik verder iets veranderd heb aan de instellingen. Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt. Even geduld hebben dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 22-06-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 11:06

sus

is druk :+

't schijnt erg druk te zijn op de servers van google, juist vanwege deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sus schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:06:
't schijnt erg druk te zijn op de servers van google, juist vanwege deze update.
De exchange server van Google is altijd al erg traag dus ik kan me voorstellen dat het nu al helemaal moeilijk gaat nu iedereen opnieuw z'n hele mailbox synct :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:09:
[...]

De exchange server van Google is altijd al erg traag dus ik kan me voorstellen dat het nu al helemaal moeilijk gaat nu iedereen opnieuw z'n hele mailbox synct :P
Maar de contacts en agenda-items stonden al gewoon in m'n iPhone, dus hoefden AFAIK niet nogmaals gesynct te worden. Tenzij het allemaal iets anders werkt dan ik denk, maar dat denk ik dan weer niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 13:14

Hoite

Goed verhaal

the-body schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:53:
Na zonet mijn iPhone 3GS te hebben geüpdatet naar versie 4 zijn al mijn contacten verdwenen! Ik heb mijn contacten ingesteld via Exchange en ze syncen met Gmail, die weer synct met Apple Contacts (op m'n Macbook), met Thunderbird-Zindus (op Win7 op Macbook) en met Outlook op m'n pc.

Wanneer je dit niet doorhebt ben je dus met de autosync in no-time al je contacten kwijt. Gelukkig heb ik een backup van m'n iPhone gemaakt (hopelijk lukt dat, terug naar v3). Ook mijn agenda-items zijn allemaal weg, ook die gaan via Exchange naar Google :( :( :(

Meer mensen hier last van?

Werkt een 2e keer restoren MET reservekopie ook niet? Werkte bij mij wel in ieder geval.
Het achtergrondverhaal is voorlopig alleen op te lossen door een zwarte foto in te stellen als achtergrond.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Na de update gisteravond waren mijn contacten ook 'weg'. Nu een paar uur verder zijn ze gewoon weer aanwezig. Had denk ik gewoon met de drukte op de Google servers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
the-body schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:16:
[...]

Maar de contacts en agenda-items stonden al gewoon in m'n iPhone, dus hoefden AFAIK niet nogmaals gesynct te worden. Tenzij het allemaal iets anders werkt dan ik denk, maar dat denk ik dan weer niet >:)
Voor alle gegevens uit extern gesynchroniseerde bronnen geldt dat deze na update opnieuw geïnstalleerd worden. Je hele waarschuwing is imho wat voorbarig.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 07:31:
[...]

Voor alle gegevens uit extern gesynchroniseerde bronnen geldt dat deze na update opnieuw geïnstalleerd worden. Je hele waarschuwing is imho wat voorbarig.
Je hebt helemaal gelijk, na een nachtje slapen zijn de contacts en agenda-items weer terug. Ik was van bovenstaande niet op de hoogte, en zie de logica er ook niet van.

Draadje kan wmb op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
Ik heb geupdate, ik gebruik geen google voor synching, maar ik was alles kwijt, instellingen gereset, alle sms'en weg, mails, sommige apps deden het niet meer, contacten door elkaar, foto's pleite.. etc etc. Ik heb een 2 maanden oude backup erop moeten zetten, maar alles van die 2 maanden is foetsie. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 21:27
In principe wordt alles dus 'geleegd' na de update? En na een tijdje pusht google alles weer naar je iphone?

Om deze reden heb ik gister nog niet geupdate. Maar vanavond toch maar aan beginnen denk na dit nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:09
Utopist schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:16:
Ik heb geupdate, ik gebruik geen google voor synching, maar ik was alles kwijt, instellingen gereset, alle sms'en weg, mails, sommige apps deden het niet meer, contacten door elkaar, foto's pleite.. etc etc. Ik heb een 2 maanden oude backup erop moeten zetten, maar alles van die 2 maanden is foetsie. :@
Het belang van backups bewijst zich nog maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 17:42

Aight!

'A toy robot...'

Hier werkt ut gewoon, heb wel mac's gesynced met mobileme. Alleen die reserve kopie duurt een eeuwigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na de installatie van ios 4 had ik ook geen contacten meer. Dus ik ging opnieuw google exchange installeren. Als ik deze toevoeg staat alleen contacts er niet meer bij. Wel mail, calendars en notes. Staat deze bij jullie er nog wel tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58
Utopist schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:16:
Nergens last van gehad en heb het hier met 2x een 3G gedaan, reservekopie duurde idd wat lang, maar daarna alles toppie en de apps die het niet deden hadden inmiddels al een update.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
thaan schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:08:
[...]

Het belang van backups bewijst zich nog maar eens ;)
Leuk opgemerkt en natuurlijk 100% correct. Behalve dan het feit dat iTunes vóór het upgraden standaard een backup maakt. Heeft hij hier dus ook gedaan, maar ik krijg hem helaas net als Utopist ook niet goed teruggezet.

Alles lijkt op m'n telefoon te staan volgens iTunes (xxx mb aan foto's, xxx overige informatie) maar m'n telefoon is compleet leeg. Geen settings, geen contacts, geen sms'jes. Foto's daar heb ik geen idee van, de foto- en camera-apps klappen er beide gewoon uit na een seconde of 10-20. Volgens het about-blad in settings staan er wel 563 foto's op. Edit: opvallend genoeg kan ik nu wel bij m'n foto's (vanochtend nog niet), die zijn up-to-date tot ongeveer een maand geleden; ik mis er een kleine 100 waarvan veel onzin dus daar kan ik nog wel mee leven. Evengoed behoorlijk de pest over in.

Blijkbaar heeft iTunes ergens m'n backup verpest maar ben nu wel veel data kwijt en ik dus terugmoet naar een eerdere backup (die wel werkt), wat ik dus uiteraard niet zo'n heel groot succes vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Punksmurf op 22-06-2010 14:03 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

[edit] moet startpost eerst lezen in't vervolg :(

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 22-06-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
(reactie op verwijdere bericht van Vich hierboven)

Misschien ligt het aan mij, maar Google Contacts maakt er een zooitje van, iedereen die je mailt voegt hij toe en ik heb nog nergens kunnen vinden hoe je dat uitzet. Anders zou het inderdaad een optie zijn.

Gisteravond thuis wilde hij m'n telefoon niet als camera herkennen, maar misschien nu wel (omdat hij m'n foto's ook zelf weer ziet). M'n computer @ work weigert al maanden met m'n iPhone te verbinden dus dat ik kan ik nu niet proberen.

Thanks iig :).

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 22-06-2010 14:26 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 11:38
Als jullie goed gegoogled hadden weet dat google momenteel problemen heeft met agenda/contacten/mail via push op OS4

Ze werken hier momenteel aan.

Zie http://www.google.co.uk/s...id=0aea7857b25a174f&hl=en

Tevens maak ik ook gebruik van google apps waarin ik mijn agenda/contacten/mail gebruik. Ik hoef dus geen backup te maken want deze staan dus gewoon nog in google_apps oftewel Gmail.

Dus geen zorgen wordt vanzelf opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door struik978 op 22-06-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 21:27
Punksmurf schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:12:
(reactie op verwijdere bericht van Vich hierboven)

Misschien ligt het aan mij, maar Google Contacts maakt er een zooitje van, iedereen die je mailt voegt hij toe en ik heb nog nergens kunnen vinden hoe je dat uitzet. Anders zou het inderdaad een optie zijn.

Gisteravond thuis wilde hij m'n telefoon niet als camera herkennen, maar misschien nu wel (omdat hij m'n foto's ook zelf weer ziet). M'n computer @ work weigert al maanden met m'n iPhone te verbinden dus dat ik kan ik nu niet proberen.

Thanks iig :).
het antwoord is niet helemaal on topic maar ga het toch geven :P Bij mij synct hij vanuit gmail contacts alleen my contacts. en dus niet 'all contacts'.

Zorg dus dat al die e-mail adressen niet allemaal in 'my contacts' staan. Alleen degene die je wilt syncen.

Het punt is wel dat je daarvoor niet 'keep on my iphone' kan gebruiken. Je moet dus eerst je contacten wissen en ze vervolgens syncen met gmail. Dan haalt ie ze dus daarvandaan. Ik heb mijn contactenlijst gebackupped via itunes naar outlook. Daaruit geexporteerd, en dat bestand geimporteerd in gmail.

In gmail een aantal e-mail adressen aan contacten van telefoonnummers toegevoegd, een beetje 'mergen' dus en toen pas de sync uitgevoerd.

http://www.google.com/sup...answer=138740&topic=14252

een beetje omslachtig maar nu heb ik wel een backup van al mijn nummers en e-mail adressen online.

Overigens, mijn mail en agenda worden amper meer doorgepushed naar mijn telefoon. En ik draai nog 3.1.3 door alle rampverhalen van gister. Zou dit nog liggen aan googles servers?

[ Voor 48% gewijzigd door KingKoning op 22-06-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Thanks Smockey... Idd niet helemaal on-topic maar dat is mijn fout :/

Naar ik elders begreep is Google idd nog niet helemaal terug normaal nee.

met een hamer past alles

Pagina: 1