Toon posts:

350 Watt Enermax / 300 Watt AOpen : geluid?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de AOpen HX-08 Tower, met daarin de 300 Watt voeding. Dat ding maakt een boel herrie. Vandaar dat ik 'm wil vervangen door de 350 Watt Enermax van OC-shop. Want die schijnt stiller te zijn.

Klopt dat eigenlijk wel? Verreweg de meeste herrie uit mijn kast komt van de voeding. Dus als die stiller kan .. graag!

Bij die AOpen kan ik horen wanneer er een packet (}:O) af is. Hij maakt nl. iets meer herrie onder full-load, en als een packet af is maakt hij heel even iets minder herrie omdat de load dan even 0 is.
Wat ik dus wil weten is of die Enermax ook wel stil is onder full-load? Want ik doe niet aan idle.

Scheelt die herrie echt veel? Ik wil nl. geen kat in de zak kopen.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 19:04

Lordy79

Fundamentalist

Tja.. ik zou het antwoord niet weten...
wat ik zou doen is het product kopen en als het niet bevalt heb jij het (consumenten)recht om binnen 8 werkdagen je aankoopbedrag retour te krijgen als je de bon hebt en het product in originele staat (ook verpakking) is.

Natuurlijk zou ik dit vantevoren wel even overleggen met winkel waar je het koopt!

Overigens is dit niet het geval als het product verzegeld is (zoals Cd's en pre-paid mobiele telefoons >:))

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Dan ben ik wel verzendkosten kwijt.

• Lordy79
  • Laatst online: 21-08 19:04

Lordy79

Fundamentalist

Jep.. daar had ik ff niet aan gedacht! zorrie

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Hmmm, ik heb dezelfde maar maakt weinig herrie. Heb je hem al eens schoongemaakt etc. , onbalans van je fan kan een boel extra herrie veroorzaken. Misschien ben ik ook wel wat doof na een werkdag in een serverhok :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, hij is 2 maanden oud. Hij is altijd al zo luid geweest.

• tazcarpteam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

tazcarpteam

zuipuh en schreeuwe(H.Teeuwen)

heb hetzelfde probleem gehad met die kast.Er is een serie voedingen waar de noisekiller niet van werkt.Even contact opnemen met A-open in den Bosch(vraag naar tech. dienst en naar de naam Mignon) en je serie nmmr doorgeven .Dan kun je via de leverancier een nieuwe claimen

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik nou of die noisekiller werkt of niet? Ik vind 'm erg luid, maar misschien is ie anders wel nog luider.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Tja, dat kunnen we vanaf hier niet horen duh?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Die a-open is gewoon een herrie bak.
Collega van me heeft er ook een en het geluid ervan wordt nauwelijks overstemd door z'n FOP38.
Ik heb de oude 330 van enermax en het is echt een aanrader.
Stil (geen }:O maar marsmannetjes), stabiel en duur.
B.T.W. bij space promotion issie fl.150,-, maar ik heb geen ervaring met hun.

No news is bad news.

• tazcarpteam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

tazcarpteam

zuipuh en schreeuwe(H.Teeuwen)

Zoals ik al zei bij A-open kunnen ze aan de hand van het serienummer van de voeding zien of het hier gaat om eentje waarvan de noisekiller niet werkt.Kijk ff aan de zijkant van de voeding voor het nummer en bel even ......:)

Mijn Specs

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kan iemand misschien het geluis opnemen en hier psoten, heb hetzelfde probleem, en denk er ook over na om een Enermax te kopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Ik heb de voeding van mijn HQ08 vervangen door een Enermax, en het scheelt wel degelijk. 't is niet dat je niets meer hoort, maar ik vond de herrie van mijn AOpen voeding ontzettend irritant, en als je hem uitzette viel er gewoon een keiharde stilte. Het heeft denk ik ook met frequentie te maken.Maar, ik ben dus heel blij met m'n Enermax. :9~

Kubuntu

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 maart 2001 15:27 schreef Alf het volgende:
Zoals ik al zei bij A-open kunnen ze aan de hand van het serienummer van de voeding zien of het hier gaat om eentje waarvan de noisekiller niet werkt.Kijk ff aan de zijkant van de voeding voor het nummer en bel even ......:)
Is er ook een email-adres misschien?

Verwijderd

Hmmm ben benieuwd... krijg vandaag ook mijn HX-08 binnen...
Naja een voordeel, je weet iig dat je koetje nog leeft :P

Verwijderd

Het probleem bij Aopen is dat de noice killer WEL werkt, maar hij is misschien iets te gevoelig, als ik mijn pc leegpluk, alleen video kaart en MB, dan is ie stil, maar als ik al mijn kaarten er in heb 2 x NIC Sound, 1 x SCSI 2 X 7200 Toeren hdd SCSI-Brander en Lezer dan is ie NIET stil meer, lijkt me ook logisch daar kan de noice killer niks aan doen de noice Killer voelt gewoon de temp in de voeding hoe meer stuff. hoe meer hitte DUS meer herrie.. had ik ook als ik de pc aanzette was het na paar minuten net een vliegtuig, steeds sneller ging de cooler draaien....

Het lijkt me dus vrij normaal, aangezien AOPEN slechtere kwaliteit coolers gebruikt dan vroeger....

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Dus jullie horen je voedingsfan boven alle andere fans uit???

Wat een luxe...met die 2 12cm fans die ik op de zijkant heb geplakt hoor ik buiten die dingen helemaal niks meer....ben nu namelijk doof!!

• TumbleCow
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik heb verder geen ervaring met Aopen voedingen.., maar dat je hoort hoe het met je koeien gaat dat lijkt me toch een tikkie vreemd :)..

Ik heb zelf zo'n Enermax 340watt voeding, en ik moet zeggen dat ie het erg goed doet, en dat ie erg stil is...

Verwijderd

ik vind die aopen ook een klere herry maken

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallowa, :)

Ik ben zelf bezig met wat pc's in te richten en in de ene pc heb ik een Enermax 550 gebouwd en ik moet zeggen echt een DIJK van een voeding.En de herrie valt echt mee.
En in de andere pc zit een Addtronic voeding 400 Watt en die maakt wel een takke herrie.

De Enermax 550 heeft twee fannen die zelf regulerend zijn naar gelang de warmte meer wordt zal die meer toeren gaan draaien.

De Enermax kost wat maar dan heb je ook wat ook.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

eh ja ik ben best een newbie op dit gebied, maar waarom zet je er geen stiller coolertje in??

Greetz

Moi

PS: hlpdsk: wie is dat mokkel dat je als userlogo gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 20:22 schreef AtomicShockwave het volgende:
eh ja ik ben best een newbie op dit gebied, maar waarom zet je er geen stiller coolertje in??

Greetz

Moi

PS: hlpdsk: wie is dat mokkel dat je als userlogo gebruikt?
Jij hebt webicons uitstaan :)

Alessandra Ambrosio

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/aa.jpg

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Das ZEEEER smakelijk ;)

Verwijderd

waar zijn die tieten gebleven??? :7
verder wel :9~

trouwens ikke heb ook enermax 330W en hij is echt stil, stabiel en duur, maar ik wil geen andere meer

de achterste fan wordt overigens temperatuur gestuurd:)
Pagina: 1