Devolo wordt niet herkend door pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal jaar gebruiken wij thuis Devolo's voor internet op de eerste en tweede verdieping. Hierop is ook een netwerkrpinter aangesloten en dit heeft altijd naar behoren gewerkt.

Nu heb ik afgelopen weekend een nieuwe pc gekregen waarop ik de software voor Devolo wilde installeren. Echter, mijn pc herkent de Devolo niet, ondanks dat alle firewalls zijn uitgeschakeld en ik de Devolo in een wandcontactdoos heb gestoken. Op een andere kamer herkent de computer (alle) Devolo's wel en heb ik deze ook allemaal toegevoegd met een netwerkwachtwoord ter beveiliging. Deze pc draait op XP.

Internet doet 't hierna wel op mijn eigen pc, maar gigantisch traag (25 kbps) en ik kan niet printen via de netwerkprinter. Dit komt waarschijnlijk doordat ik geen toegang heb tot het beveiligde netwerk. Hiervoor moet ik de configuration wizard opstarten en alle Devolo's toevoegen op mijn eigen pc, maar dit werkt niet. Op geen enkele wijze kan de pc (Windows 7) de Devolo herkennen; ondanks de nieuwste software voor W7 en meerdere malen alle software verwijderd te hebben op alle pc's en de Devolo's van voren af aan weer opnieuw te gebruiken.

Weet iemand raad hiermee?