Ruis onkyo tx-ds575

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 20:40
Ik heb al sinds een tijdje een onkyo versterker maar nu begint het me toch mateloos te ergeren dat er continu ruis is. Het is verschrikkelijk irritant. Ik gebruik de versterker in combinatie met 2 Heco victa 300 speakers.

Het ruisniveau is constant hoe hard of zacht ik hem ook zet. Als ik hem boven de 0DB zet dan wordt de ruis wel harder. Ik heb geprobeerd de stekker om te draaien. Op een goed geaard stopcontact te zetten. Een andere input bron oa telefoon en cd speler. Dit mocht allemaal niet baten. Ook is optical geprobeerd daar zit de pc op het moment op maar de ruis gaat niet weg.

Ik denk dus dat het een probleem met de versterker is maar wat kan het zijn? En kan ik het zelf oplossen?

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:09
tweakG5 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:54:
Ik heb al sinds een tijdje een onkyo versterker maar nu begint het me toch mateloos te ergeren dat er continu ruis is. Het is verschrikkelijk irritant. Ik gebruik de versterker in combinatie met 2 Heco victa 300 speakers.

Het ruisniveau is constant hoe hard of zacht ik hem ook zet. Als ik hem boven de 0DB zet dan wordt de ruis wel harder. Ik heb geprobeerd de stekker om te draaien. Op een goed geaard stopcontact te zetten. Een andere input bron oa telefoon en cd speler. Dit mocht allemaal niet baten. Ook is optical geprobeerd daar zit de pc op het moment op maar de ruis gaat niet weg.

Ik denk dus dat het een probleem met de versterker is maar wat kan het zijn? En kan ik het zelf oplossen?
Liggen er geen stroomdraden langs je speakerkabels of iets dergelijks?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het zachte ruis, een brom, hoge toon? Als je alleen de speakers aansluit hetzelfde? Lijkt me dan dat je versterker gewoon niet fris is, zit er nog garantie op?

• tweakG5
wagenveld schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:45:
Is het zachte ruis, een brom, hoge toon? Als je alleen de speakers aansluit hetzelfde? Lijkt me dan dat je versterker gewoon niet fris is, zit er nog garantie op?
Het is gewoon een zachte ruis. Wat je hoort als een fietsband leegloopt ongeveer. Als alleen de speakers erop zitten heb ik het ook.

Op de versterker zit geen garantie meer die is volgens mij van 1990.

• tweakG5
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan repareren?

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:09
tweakG5 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:51:
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan repareren?
Heb je naar mijn advies gekeken? Anders je bekabeling en aansluitingen eens langslopen...

[ Voor 11% gewijzigd door Rogar op 22-06-2010 17:23 ]

• tweakG5
Rogar schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:22:
[...]

Heb je naar mijn advies gekeken? Anders je bekabeling en aansluitingen eens langslopen...
Ja ik heb andere kabels geprobeerd. En omgelegd maar ook dit helpt niet.

• tweakG5
Iemand nog?
Pagina: 1