Fokkin' MxStream...

Pagina: 1
Acties:

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Sorry voor de enorme lap tekst; onderstaande tekst heb ik naar KPN gestuurd. Ik hoop dat iemand van jullie ook misschien wat weet?
Ik heb sinds anderhalve week het MxStream USB-doe het zelf-pakket in huis, en het is naatje, om het maar ff zo te noemen.
Om te beginnen; het pakket was uiterst compleet, maar vond ik het erg raar dat er een brief bijzat met de opmerking: (quote)"De eerste abonnementsperiode van uw MxStream aansluiting gaat in, 8 dagen nadat het pakket aan u is verzonden"
(/quote)

Ik wilde graag bevestiging van mijn vermoeden, dus na een lange installatieweg met wat moeilijkheden en een paar mislukte inlogpogingen besloot ik de helpdesk te bellen.

FOUT!

Na in totaal een uur op verbinding met de helpdesk te hebben gewacht (mede dankzij een sprekende computer die eerst twee minuten nodig heeft om de keuze-opties weer te geven én die opties ook mogelijk te maken, vervolgens aangeeft dat er teveel wachtenden zijn en me van de lijn gooit) en nog twee andere nummers te hebben geprobeerd, heb ik eindelijk een levend mens aan de telefoon die geen enkele clue heeft en niks op kan zoeken aangaande mijn abonnement.
Ik heb bovenstaande zin ook aan haar voorgelezen, maar er iets mee doen kon ze niet.
Je zou toch mogen verwachten dat iemand meteen met zijn/haar nieuwe aanwinst aan de slag gaat en er ook gebruik van wil maken. De helpdeskpersoon die ik sprak gaf mij daarin gelijk, maar zoals ik hierboven al aangaf, kon ze er niks mee.
Maar goed, we zijn nu 8 werkdagen verder sinds het versturen van het pakket, dus in principe zou het moeten werken. Nou, niet dus.

Voor de volledigheid; eerst mijn systeem:
Moederbord en proc :Abit KT7 met AMD Athlon 800MHz (100MHz FSB) en 256MB PC133 A-merkgeheugen.
Videokaart :Matrox G400dualhead max
SCSI-kaart :Dawicontrol DC2976UW
Netwerkkaart :Sitecom 10/100 FastEthernetcard
Modemkaart :E-Tech PCI56RWM 56k voicemodem
Geluidskaart :Creative Labs SoundBlaster Live!1024
Opslagruimte :Maxtor DiamondMax 20GB ATA-66 IDE-schijf (7200rpm primary master)
Seagate 4GB ATA-66 IDE-schijf (7200rpm secundary master)
Quantum Atlas IV 9GB U2WSCSI-schijf
CD/DVD-devices :A-Open 48xCDROM IDE (primary slave)
:A-Open 6xDVD 24xCDROM (secundary slave)
:Teac CD-R55S 4xWrite 12xRead SCSI-writer
Overig :APC Smart UPS met een interface op COM1
Operating System :Windows 98SE NL OEM-versie

COM2 en de printerpoort zijn uitgeschakeld (worden niet gebruikt, en elke IRQ is er eentje), er zijn nergens conflicten en alle apparaten hebben, waar toepasbaar, de meest recente MS-certified drivers.
Er zijn -inmiddels- geen andere USB-apparaten op de bus aanwezig dan de hub, de ADSLmodem en de hub van mijn toetsenbord.
Er zat ook een webcam op en een muis, maar de muis zit inmiddels op de PS/2-poort en de webcam is erafgehaald.

Mijn inlognaam :
Mijn lijnidentificatie :

Zodra ik de (nieuwste; versie 131.4) MxStream-drivers installeer, en ik prik de modem in de USB-hub (ja, USB; geen Ethernet), dan gaat Windows 98SE nog wat stuurprogramma's installeren, en loopt de zaak bij het tweede stuurprogramma vast.
Na een reboot gaat het wel goed, maar dan heb ik wel de modem al in de hub zitten.
Dan gaan de lampjes knipperen, het USB-lampje wordt groen, het ADSL-lampje knippert groen, schakelt over op geel, vervolgens krijg ik de melding dat het modem teveel stroom vraagt van de hub en de hub schakelt de poort uit. (deze actie van de hub is volledig volgens USB-spec; dit betekent dus dat de modem NIET volgens USB-spec werkt en -net- teveel stroom vraagt. kwalijke zaak)
Het Alcatel ADSL-icon in de systemtray is dan geel.
Als ik de modem direct in de roothub prik (computer) gaat het, na uitschakeling van USB-foutdetectie, net goed. Het statusscherm van de roothub laat zien dat de modem de maximaal toegestane stroom (500mA) trekt.
Het Alcatel ADSL-icon in de systemtray is groen, maar de modemlampjes zwijgen nu in alle kleuren/talen.

Tegen beter weten in probeer ik toch verbinding te krijgen met het netwerk via een vers aangemaakte verbinding, maar dat werkt -volledig naar verwachting- niet en er wordt geadviseerd om contact op te nemen met de netwerkbeheerder: (quote)
"De computer waarop u inbelt, reageert niet op een netwerkopdracht.
Controleer de instelling voor het type server bij de eigenschappen van de verbinding.
Als dit probleem opnieuw optreedt, neemt u contact op met de netwerkbeheerder."
(/quote)

Bij deze dus.

U bent er nog? Mooi.

Alles staat in de computer en is aangesloten/geïnstalleerd volgens het boekje, ik heb meerdere malen geprobeerd om de zaak aan de gang te krijgen, maar het lukt voor geen meter.
Bovenstaand verhaal is het resultaat op een verse, een oudere (vervuilde) en een hele oude (dus sterk vervuilde) Windowsinstallatie.
Overigens vraag ik me sterk af hoe de lijnen getest worden op MxStream-mogelijkheden; in de installatiehandleiding wordt aangegeven dat de splitter niet meer van 2 meter van het hoofdaansluitpunt mag zitten. Naast het feit dat de draden dan strak door mijn kamer moeten lopen, wil ik graag weten wat een meter of twee extra dan uitmaakt, sinds mijn hoofdaansluiting ongeveer 20 meter van de grondkabel voor mijn huis zit, en ik-weet-niet-hoeveel meter van de wijkcentrale.

Voordat ik het hele pakket installeerde, zat er 5 meter snoer vanaf mijn hoofdaansluitpunt tot aan mijn telefoon.
Logischerwijs ga ik ervan uit dat de lijntest tot aan mijn telefoon loopt; minstens 25 meter dus van vanaf de grondkabel.
Maar ik heb de zaak aangesloten met de spullen uit de doos om fouten van mijn kant uit te sluiten, alleen loopt er dus nu een telefoondraad bijna strak door mijn kamer.

Dan nog wat: in de brief met kenmerk x wordt melding gemaakt van een VCI-nummer (___) en een noot erbij dat dit nummer nodig is bij de installatie van de software. Ik heb nergens, maar dan ook nergens ook maar een opmerking gezien aangaande dit nummer bij installatie van de modemsoftware.
Hoe zit dat? En wat moet ik verder met het lijnidentificatienummer?

Ik ben het zat om steeds maar vastlopers te krijgen en geen uitzicht op een verbinding en ik wil graag een oplossing. Ik denk dat ik er vanuit mijn kant alles aan gedaan heb om de zaak goed in orde te hebben, maar ik weet het niet meer.
Waar ik niet op zit te wachten zijn flames als: "Waarom in GoTsnaam MxStream?" of: "Waarom het USB-pakket genomen?"
Ik heb daar m'n redenen voor, plain and simple.
Dus heb je niks toe te voegen, reageer dan gewoon niet.

/edit: mijn quotes gingen verkeerd.:)

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik wil maar een ding zeggen....jij hebt nog veel te leren bij Nederlands :( :r

• Config
Ohwja en je bent uiteraard een LUL als je die USB modem kiest :Y)

edit:
Waar ik niet op zit te wachten zijn flames als: "Waarom in GoTsnaam MxStream?" of: "Waarom het USB-pakket genomen?"
Ik heb daar m'n redenen voor, plain and simple.
Dus heb je niks toe te voegen, reageer dan gewoon niet.
Ik zeg dus nogmaals: Waarom in GoTsMxStreamNaam toch die USB modem ;)

Nee ik denk dat je beter die HlpDsk van hun kan bellen...voor die driver shit enzo.

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan :?

[topic=134789]

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ja kan je eens uitleggen waarom je een usb modem hebt genomen????? (zou ik nooit doen omdat je b.v. nooit kan overstapen op die manier naar de duurdere mxstream versie)

Verder dat vci nummer of hoe dat ook mag heten waar je het over hebt is mij ook een raadsel waar je dat voor nodig zou moeten hebben.
Ik heb de ethernet versie en daarbij heb ik dat ook niet nodig gehad met installeren of wat dan ook.

Je hebt het erover dat je modem teveel stroom zou krijgen ofzo iets. Heb je al eens iets geprobeerd als je modem resetten. Als dat tenminste bij de usb versie kan. Bij de ethernet versie zit er namelijk een gaatje achterin waar je met een paperclip ofzo in kan drukken en dan reset het modem zich.
Ik weet niet of dit helpt maar je kan het altijd proberen.

Verder zou je zoiets als andere kabels kunnen proberen misschien dat daarmee wat is.

Of je usb aansluiting op de comp werkt niet goed meer of werkt ie met een ander apparaat wel????

Of er is toch iets fout gegaan bij installeren.

En tja anders zou ik het ook niet weten dan is misschien dat modem toch niet helemaal goed ofzo.

In elk geval succes ermee :)

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 09:46 schreef Config het volgende:
Ohwja en je bent uiteraard een LUL als je die USB modem kiest :Y)

edit:
[..]

Ik zeg dus nogmaals: Waarom in GoTsMxStreamNaam toch die USB modem ;)

Nee ik denk dat je beter die HlpDsk van hun kan bellen...voor die driver shit enzo.
He stompie wat zit je allemaal te zijken dan ,ik haat dat als iedereen gaat zitten zijken , als je het zo erg vind rot dan op naar een ander forum en zet niks neer. Ik bedoel maar
als iemand er zelf voor kiest is dat een keuze en als diegene er blij mij is dat moet je niet gaan zitten zijken .

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
En Config heeft bij deze weer een waarschuwing te pakken.:r Lang geleden...
Het kan me geen reet schelen of je er nou één ;) bijzet of honderd; dit is de druppel.
Daarnaast; wat is er mis met mijn Nederlands?

Decs-> bedankt; daar heb ik wat aan. :)

Jona112-> Ik heb alleen MxStream genomen als telefoonkosten-onderdrukker. Nothing more, nothing less. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om de duurdere variant te nemen als ik in Utrecht kan gaan wonen en Cistron kan nemen.
Als het ff kan wil ik NIETS meer met KPN te maken hebben, maar nu moet het maar ff. Ik betaal liever 100,- per maand voor permanent online dan 200,- of meer voor beperkt online.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zondag 11 maart 2001 11:48 schreef Jikey het volgende:

[..]

He stompie wat zit je allemaal te zijken dan ,ik haat dat als iedereen gaat zitten zijken , als je het zo erg vind rot dan op naar een ander forum en zet niks neer. Ik bedoel maar
als iemand er zelf voor kiest is dat een keuze en als diegene er blij mij is dat moet je niet gaan zitten zijken .
Het is zeiken :P

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Jona112-> Ik heb alleen MxStream genomen als telefoonkosten-onderdrukker. Nothing more, nothing less. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om de duurdere variant te nemen als ik in Utrecht kan gaan wonen en Cistron kan nemen.
Je kunt in principe voor Cistron dezelfde MODEM gebruiken (ethernet dan wel..)
De Alcatel modems kunnen nl. al 8 Mbit aan...en daar is USB te langzaam voor...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Qless-> right, had ik nog niet aan gedacht.:o

Maar hey, na de Enhanced-mode aan te hebben gezet, werkt hij ineens!*D
* Kaj. is vanaf heden onbeperkt op Internet, en daar was het me om te doen.

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 13:42 schreef Kaj. het volgende:
Qless-> right, had ik nog niet aan gedacht.:o

Maar hey, na de Enhanced-mode aan te hebben gezet, werkt hij ineens!*D
* Kaj. is vanaf heden onbeperkt op Internet, en daar was het me om te doen.
/me is zwaar jaloers en zit nog te kutten met ISDN. :r:r:r:(:(:(

• Config
Die waarschuwing..naja zal wel...

Over die brief: ik had geen zin hem te lezen..hij is op geen manier ook maar formeel/juist..het is net zo geschreven als deze post..

ik zie bijvoorbeeld dit ertussen staan:
FOUT!
U bent er nog? Mooi.
(quote) (...) (/quote)
Alsjemenou vent...dat kan je toch niet maken in een klachtenbrief man....Ik zou het iig niet serieus nemen en hem onderop de stapel leggen als ik op die HlpDsk zou werken...

Vandaar dus dat Nederlands...

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tja, ik zou het ook niet zo doen, maar iedereen heeft een andere schrijfstijl. Als ze op basis van Configs 'kritiek' de brief niet zouden behandelen, zou het een mooie arrogante zooi zijn bij KPN. Eerst krijg je allerlei helpdeskmedewerkers aan de lijn die geen bal verstand van zaken hebben (daar worden ze toch altijd voor aangenomen en niet om hun kennis van de Nederlandse taal? :P:P:P blijkbaar valt dat ook behoorlijk tegen) en dan moet jij zeker in keurig net Nederlands gaan zitten bidden en smeken of ze alsjeblieft zouden willen stoppen met krantje lezen en jou helpen? "Sodemieter op" zou Ome Henk zeggen.

Overigens, dat "U bent er nog? Mooi" zou ik best gebruiken.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
[Admin-mode OFF]Als je geen zin hebt om hem te lezen; hou dan verdomme je bek en ga ergens anders de zeurpiet uithangen!
Als ik een uur of 4 met die rommel aan het kloten ben, en het werkt nog niet, dat ga ik eens wat mensen mailen.
Ik dacht toch dat ik het vrij netjes heb gehouden; ik heb zelf erger meegemaakt.
[Admin-mode ON]

Jotti-> juist ja!

• Config
Op zondag 11 maart 2001 14:22 schreef Jotti het volgende:
Tja, ik zou het ook niet zo doen, maar iedereen heeft een andere schrijfstijl. Als ze op basis van Configs 'kritiek' de brief niet zouden behandelen, zou het een mooie arrogante zooi zijn bij KPN. Eerst krijg je allerlei helpdeskmedewerkers aan de lijn die geen bal verstand van zaken hebben (daar worden ze toch altijd voor aangenomen en niet om hun kennis van de Nederlandse taal? :P:P:P blijkbaar valt dat ook behoorlijk tegen) en dan moet jij zeker in keurig net Nederlands gaan zitten bidden en smeken of ze alsjeblieft zouden willen stoppen met krantje lezen en jou helpen? "Sodemieter op" zou Ome Henk zeggen.

Overigens, dat "U bent er nog? Mooi" zou ik best gebruiken.
Tja.../me heeft net havo achter de rug ;)

Daar leer je hoe het hoort >:)...enne het lijkt me gewoon een teringwerk de hele dag brieven te lezen waar overbodige info in staat..en waar de schrijver toch wel een beetje bijdehand doet (een beetje wel toch..geef toe). Ok de schrijver is woedend (logisch), maar houdt het formeel op zo'n niveau is mijn motto...

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 12:58 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Het is zeiken :P
Dat zijken IPV zeiken deed ik om te pesten , hij irriteerde zich aan het gebrekkig nederlands ;-)

Verwijderd

He Config bedoel het niet lullig maar , het komt er wel zo uit . maar khoop dat je snapt waarom ;-)

• Config
Op zondag 11 maart 2001 19:38 schreef Jikey het volgende:
He Config bedoel het niet lullig maar , het komt er wel zo uit . maar khoop dat je snapt waarom ;-)
Jaja...das maar te hopen dat ik het snap newbie >:).

Ja zo komt het er iig uit >:)>:)
Pagina: 1