Sorry voor de enorme lap tekst; onderstaande tekst heb ik naar KPN gestuurd. Ik hoop dat iemand van jullie ook misschien wat weet?
Ik heb daar m'n redenen voor, plain and simple.
Dus heb je niks toe te voegen, reageer dan gewoon niet.
/edit: mijn quotes gingen verkeerd.:)
Waar ik niet op zit te wachten zijn flames als: "Waarom in GoTsnaam MxStream?" of: "Waarom het USB-pakket genomen?"Ik heb sinds anderhalve week het MxStream USB-doe het zelf-pakket in huis, en het is naatje, om het maar ff zo te noemen.
Om te beginnen; het pakket was uiterst compleet, maar vond ik het erg raar dat er een brief bijzat met de opmerking: (quote)"De eerste abonnementsperiode van uw MxStream aansluiting gaat in, 8 dagen nadat het pakket aan u is verzonden"
(/quote)
Ik wilde graag bevestiging van mijn vermoeden, dus na een lange installatieweg met wat moeilijkheden en een paar mislukte inlogpogingen besloot ik de helpdesk te bellen.
FOUT!
Na in totaal een uur op verbinding met de helpdesk te hebben gewacht (mede dankzij een sprekende computer die eerst twee minuten nodig heeft om de keuze-opties weer te geven én die opties ook mogelijk te maken, vervolgens aangeeft dat er teveel wachtenden zijn en me van de lijn gooit) en nog twee andere nummers te hebben geprobeerd, heb ik eindelijk een levend mens aan de telefoon die geen enkele clue heeft en niks op kan zoeken aangaande mijn abonnement.
Ik heb bovenstaande zin ook aan haar voorgelezen, maar er iets mee doen kon ze niet.
Je zou toch mogen verwachten dat iemand meteen met zijn/haar nieuwe aanwinst aan de slag gaat en er ook gebruik van wil maken. De helpdeskpersoon die ik sprak gaf mij daarin gelijk, maar zoals ik hierboven al aangaf, kon ze er niks mee.
Maar goed, we zijn nu 8 werkdagen verder sinds het versturen van het pakket, dus in principe zou het moeten werken. Nou, niet dus.
Voor de volledigheid; eerst mijn systeem:
Moederbord en proc :Abit KT7 met AMD Athlon 800MHz (100MHz FSB) en 256MB PC133 A-merkgeheugen.
Videokaart :Matrox G400dualhead max
SCSI-kaart :Dawicontrol DC2976UW
Netwerkkaart :Sitecom 10/100 FastEthernetcard
Modemkaart :E-Tech PCI56RWM 56k voicemodem
Geluidskaart :Creative Labs SoundBlaster Live!1024
Opslagruimte :Maxtor DiamondMax 20GB ATA-66 IDE-schijf (7200rpm primary master)
Seagate 4GB ATA-66 IDE-schijf (7200rpm secundary master)
Quantum Atlas IV 9GB U2WSCSI-schijf
CD/DVD-devices :A-Open 48xCDROM IDE (primary slave)
:A-Open 6xDVD 24xCDROM (secundary slave)
:Teac CD-R55S 4xWrite 12xRead SCSI-writer
Overig :APC Smart UPS met een interface op COM1
Operating System :Windows 98SE NL OEM-versie
COM2 en de printerpoort zijn uitgeschakeld (worden niet gebruikt, en elke IRQ is er eentje), er zijn nergens conflicten en alle apparaten hebben, waar toepasbaar, de meest recente MS-certified drivers.
Er zijn -inmiddels- geen andere USB-apparaten op de bus aanwezig dan de hub, de ADSLmodem en de hub van mijn toetsenbord.
Er zat ook een webcam op en een muis, maar de muis zit inmiddels op de PS/2-poort en de webcam is erafgehaald.
Mijn inlognaam :
Mijn lijnidentificatie :
Zodra ik de (nieuwste; versie 131.4) MxStream-drivers installeer, en ik prik de modem in de USB-hub (ja, USB; geen Ethernet), dan gaat Windows 98SE nog wat stuurprogramma's installeren, en loopt de zaak bij het tweede stuurprogramma vast.
Na een reboot gaat het wel goed, maar dan heb ik wel de modem al in de hub zitten.
Dan gaan de lampjes knipperen, het USB-lampje wordt groen, het ADSL-lampje knippert groen, schakelt over op geel, vervolgens krijg ik de melding dat het modem teveel stroom vraagt van de hub en de hub schakelt de poort uit. (deze actie van de hub is volledig volgens USB-spec; dit betekent dus dat de modem NIET volgens USB-spec werkt en -net- teveel stroom vraagt. kwalijke zaak)
Het Alcatel ADSL-icon in de systemtray is dan geel.
Als ik de modem direct in de roothub prik (computer) gaat het, na uitschakeling van USB-foutdetectie, net goed. Het statusscherm van de roothub laat zien dat de modem de maximaal toegestane stroom (500mA) trekt.
Het Alcatel ADSL-icon in de systemtray is groen, maar de modemlampjes zwijgen nu in alle kleuren/talen.
Tegen beter weten in probeer ik toch verbinding te krijgen met het netwerk via een vers aangemaakte verbinding, maar dat werkt -volledig naar verwachting- niet en er wordt geadviseerd om contact op te nemen met de netwerkbeheerder: (quote)
"De computer waarop u inbelt, reageert niet op een netwerkopdracht.
Controleer de instelling voor het type server bij de eigenschappen van de verbinding.
Als dit probleem opnieuw optreedt, neemt u contact op met de netwerkbeheerder."
(/quote)
Bij deze dus.
U bent er nog? Mooi.
Alles staat in de computer en is aangesloten/geïnstalleerd volgens het boekje, ik heb meerdere malen geprobeerd om de zaak aan de gang te krijgen, maar het lukt voor geen meter.
Bovenstaand verhaal is het resultaat op een verse, een oudere (vervuilde) en een hele oude (dus sterk vervuilde) Windowsinstallatie.
Overigens vraag ik me sterk af hoe de lijnen getest worden op MxStream-mogelijkheden; in de installatiehandleiding wordt aangegeven dat de splitter niet meer van 2 meter van het hoofdaansluitpunt mag zitten. Naast het feit dat de draden dan strak door mijn kamer moeten lopen, wil ik graag weten wat een meter of twee extra dan uitmaakt, sinds mijn hoofdaansluiting ongeveer 20 meter van de grondkabel voor mijn huis zit, en ik-weet-niet-hoeveel meter van de wijkcentrale.
Voordat ik het hele pakket installeerde, zat er 5 meter snoer vanaf mijn hoofdaansluitpunt tot aan mijn telefoon.
Logischerwijs ga ik ervan uit dat de lijntest tot aan mijn telefoon loopt; minstens 25 meter dus van vanaf de grondkabel.
Maar ik heb de zaak aangesloten met de spullen uit de doos om fouten van mijn kant uit te sluiten, alleen loopt er dus nu een telefoondraad bijna strak door mijn kamer.
Dan nog wat: in de brief met kenmerk x wordt melding gemaakt van een VCI-nummer (___) en een noot erbij dat dit nummer nodig is bij de installatie van de software. Ik heb nergens, maar dan ook nergens ook maar een opmerking gezien aangaande dit nummer bij installatie van de modemsoftware.
Hoe zit dat? En wat moet ik verder met het lijnidentificatienummer?
Ik ben het zat om steeds maar vastlopers te krijgen en geen uitzicht op een verbinding en ik wil graag een oplossing. Ik denk dat ik er vanuit mijn kant alles aan gedaan heb om de zaak goed in orde te hebben, maar ik weet het niet meer.
Ik heb daar m'n redenen voor, plain and simple.
Dus heb je niks toe te voegen, reageer dan gewoon niet.
/edit: mijn quotes gingen verkeerd.:)