[WIN CE 5.0] Datalogger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
Gents,

Ik heb hier een klein ARM9 bordje liggen met daarop uitsluitend serieele en ethernet verbindingen met daarop win ce 5.0. De bedoeling is dat het een datalogger voor GPS data gaat worden. Een GPS ontvanger stuurt NMEA data via de com-poort het apparaat in, een stukje software slaat vervolgens die data op in een database. Eens in de zoveel tijd moet een MS SQL 2005 database de gegevens van de datalogger afhalen en vervolgens de data op de datalogger deleten.

Wat is de makkelijkste manier om zoiets op te zetten?

Ik heb de beschikking over Visual Studio 2005 en MS SQL mobile 3.5. Het idee wat ik na lang googlen heb is om een applicatie te programmeren met embedded SQL mobile, welke in principe data zou kunnen syncen met een SQL 2005 database achter een IIS server. Al heb ik 't idee dat 't met die IIS server erg omslachtig is.

Is dit de way-to-go, of is er een eenvoudigere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:28
Het klinkt als een vrij aardig plan alleen vindt ik het allemaal redelijk omslachtig en overkill om vanalles met sql op het device te doen.
Wij hebben hier een enigszins vergelijkebare applicatie deze neemt de samples gewoon in binair formaat in een circulaire buffer (maar kan net zo goed een file zijn). Een desktop applicatie leest de devices uit (via ethernet, apple talk, usb stick, sd card) en converteert de data desgewenst naar een csv file of duwt het in een sql database. Dit is bij ons uit legacy ontstaan (is begonnen op een 8051, daarna op een c166, en nu op een omap). Het grote voordeel is dat het werk op het device heel eenvoudig is en alle flexibiliteit in het pc programma gebouwd is.

Voor ons werk dit scenario gewoon goed de grootste installatie die we hebben is 50 locaties met ongeveer 6 devices per locatie die vanuit 1 punt beheerd worden. De desktop applicatie haalt hier elke nacht de data van op (er zitten ook modem verbindingen bij) en is hier een uur of 4 mee bezig, inclusief zo nu en dan een retry ivm verbroken verbindingen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
Thanks, dit is misschien wel een betere oplossing. Ik ga er eens even mee aan de slag.