Media streamen met pc en LG tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pas heb ik een nieuwe LG tv gekocht met alle mogelijke functies zelfs met een lan aansluiting zodat ik met mijn tv op internet kan. Nu werkt dit allemaal oké, mijn tv is zichtbaar in mijn router maar om media te kunnen streamen van mijn pc naar tv, is het volgens mij de bedoeling dat mijn tv zichtbaar word op mijn computer als netwerk apparaat. Dit krijg ik niet voor elkaar alles staat op mijn computer goed ingesteld maar de tv kan ik niet benaderen. Misschien dat ik in de router poorten moet forwarden maar weet niet welke en ook niet hoe?? Firewall enz staan allemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, je PC moet zichtbaar zijn voor de TV. Kortom, uPnP aan en je DLNA software gereed houden. Op je PC iets als PlayStation Media Server installeren (laat je niet misleiden door de naam, bij mij werkt het op mijn Samsung TV, Xbox 360 én PS3 prima) en stream middels dit programma naar je TV toe.

Met PMS kun je poort 5001 openzetten. TVersity of Twonky zijn ook prima DLNA streamers.

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 21-06-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer na verwoede pogingen is het mij niet gelukt om dit te kunnen streamen naar mijn pc. Heeft iemand ervaring met een LG tv?? Ik zal wel iets verkeerd doen maar weet niet wat? misschien port forwarden.