• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 07:19
Halo,

Ik wil graag een kaartje of iets dergelijks om tv op mijn computer te kijken. Wij hebben thuis nog (volgens mij) analoge tv en op mijn kamer zit ook gewoon een soort stopcontact waar ik zo'n kabel in kan pluggen. Nu heb ik op internet gezocht maar ik kom er toch niet helemaal uit. Weten jullie misschien een tvkaart (heet dat zo?) om op mijn computer aan te sluiten? Ik heb pas een nieuwe computer dus aansluitingen PCI sloten zijn er wel.

Eisen:

- kaart moet kunnen opnemen minstens 1 zender per "keer" liefst meerdere
- kaart moet kunnen opnemen en moet ondertussen een andere zender kunnen kijken.
- kaart moet een nette prijs hebben ik heb geen idee hoe duur ze precies zijn maar rond de 50 euro vind ik wel genoeg.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:27
Gewoon een TV kaart met 2 tuners zoeken (nodig om te kijken en op te nemen). Zijn er genoeg te vinden voor een schappelijke prijs.

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 07:19
Op alternate heb ik even gezocht en kwam op deze tv kaart uit (ivm met de prijs). Nu weet ik niet of deze 2 tuners heeft (staat er niet bij).

http://www.alternate.nl/h...n&l2=TV-+%26+Videokaarten

Misschien kan iemand even kijken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
2boris schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:38:
Op alternate heb ik even gezocht en kwam op deze tv kaart uit (ivm met de prijs). Nu weet ik niet of deze 2 tuners heeft (staat er niet bij).

http://www.alternate.nl/h...n&l2=TV-+%26+Videokaarten

Misschien kan iemand even kijken.
Daar heb je op tweakers ook de pricewatch voor ;) Dan zoek je in meerdere shops tegelijk...

Het gestelde budget is wel wat aan de lage kant, maar goed:

pricewatch: Hauppauge PCTV Hybrid Pro PCI (310i)

Ik denk dat er voor circa €50,- geen betere kaart te krijgen is ;) Analoog en DVB-T, dus je kan er ned1,2,3 mee ontvangen via digitenne. Overigens ook te gebruiken als capturecard voor de pc, mocht je bijvoorbeeld eens wat gameplay op youtube willen zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door MicGlou op 21-06-2010 22:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV kaarten zijn geen Overige Hardware, maar horen in HTPCs. Daarom verplaats ik dit topic naar Mediaspelers & HTPCs

Move OH -> MH

Daarnaast verwachten we een stuk meer eigen inzet. Zo zeg je dat je gezocht hebt, maar je geeft niet aan waar, op welke termen of wat je vond (links!). Daarom lijkt het alsof je niets gedaan hebt. Het zou je sieren om die info alsnog toe te voegen. Anders kan het zijn dat we je topic wegens te weinig inzet sluiten. Maar goed, dat is ter beoordeling aan m'n MH collega's

Oslik blyat! Oslik!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het je om het voetbal of de Tour de France gaat (tja, het is die tijd ;) ) dan kun je ook een DVB-T stick kopen (bestel er een uit China dat kost bijna niks). Dan heb je NLD 1/2/3 van digitenne.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1