[Ubuntu 9.10] Flash "bevriest" tijdens actieve HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Al een lange tijd (iig meerdere maanden, wellicht langer) heb ik er last van wanneer ik een flash video (youtube, maar ook andere sites) bekijk, dit in eerste instantie goed gaat (tot 720p op youtube), maar zodra mijn hardeschijf iets gaat doen gaat hij stotteren. Het beeld bevriest, en gaat pas weer verder zodra de HDD klaar is. Dit zie ik aan het lampje van de HDD die gaat branden op de pc. Als die aangaat bevriest automatisch flash. Erg vervelend, omdat de harde schijf nu eenmaal weleens aangaat (ook als ik verder niets doe overigens, behalve een filmpje kijken, zelfs als dat al helemaal gedownload is).

Mijn harde schijf is een 5400 RPM, ext 4. Ik draai flash 10.1 r53, maar had het ook al in de voorgaande versie (al weet ik niet meer welk nummer dat was).

Ik heb al meerdere malen gegoogled, maar zelfs niet iemand gevonden met dit probleem, laat staan een oplossing. Ik vroeg me af of er hier misschien wél iemand was met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
je webbrowser (of nspluginwrapper, als je 64bit draait) een hogere i/o-prioriteit geven, zal moeten helpen. Dat kan met ionice.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dank je, zal me daar van het weekend even in verdiepen. Zag er nogal uitgebreid uit nu (druk bezig voor school). Hopen dat het helpt :)