Elac Speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Ik ben dit weekend eens op luister- en kijktoer geweest en kwam in een winkeltje terecht waar ze de exclusieve verdeler van Elac zijn.

Die speakers klonken best goed icm een NAD receiver en een Denon AVR 1910.

De verkoper wist te vertellen dat deze speakers 1. veel beter waren dan de commerciele merken zoals B&W, KEF, etc en 2. dat ze veel beter geprijsd zijn.

Dat geprijsd heb ik nu wel gezien maar zijn deze speakers inderdaad degelijker?

Maw heeft iemand ervaringen met Elac speakers?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

CK3v1N schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:03:
Die speakers klonken best goed icm een NAD receiver en een Denon AVR 1910.
Hoe klonken de B&W's op dezelfde combinatie, maw, heb je ervaring? Ik kan je wel vertellen dat ik de B&W's mooier (beter?) vind klinken. Maar het gaat erom wat jij hoort, en of je dat verschil (of het beter of slechter is daargelaten) het geld waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 12:17

silitek

Tubes Only

Elac is niet slecht..B&W is beter dat deze verkoper iets anders schets is een slechte verkoop babbel!
Koop een speaker die bij jouw gehoor het beste klinkt... ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hier een zeer tevreden Elac gebruiker, na een aantal luister sessie's met daarbij B&W, Dali, Kef enzo. Ben ik uiteindelijk voor de Elac's gegaan. En nog altijd geen moment spijt van gehad.
Ik heb zelf de BS 204 deze speakers gaan erg laag door wat bij mijn muzikale wansmaak wel belangrijk is.

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/1043/cimg1023v.jpg

Het is verder een niet al te bekend merk, maar het bestaat al vrij lang en ze zijn vooral bekend om de ribbon tweeters die ze veel gebruiken.

Maar gewoon luisteren en kopen wat JIJ het mooiste/beste vind klinken. Succes :)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Anoniem: 116571 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:09:
[...]

Hoe klonken de B&W's op dezelfde combinatie, maw, heb je ervaring? Ik kan je wel vertellen dat ik de B&W's mooier (beter?) vind klinken. Maar het gaat erom wat jij hoort, en of je dat verschil (of het beter of slechter is daargelaten) het geld waard vind.
Neen die B&W heb ik niet kunnen horen maar ik ga zeker nog eens een afspraak maken waar ik beiden na elkaar kan beluisteren.

Aangezien hij een exclusieve verdeler is, zal hij inderdaad "zijn" speakers veel sneller de hemel in prijzen dan anderen.
DrumandBass schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:10:
Hier een zeer tevreden Elac gebruiker, na een aantal luister sessie's met daarbij B&W, Dali, Kef enzo. Ben ik uiteindelijk voor de Elac's gegaan. En nog altijd geen moment spijt van gehad.
Ik heb zelf de BS 204 deze speakers gaan erg laag door wat bij mijn muzikale wansmaak wel belangrijk is.

[afbeelding]

Het is verder een niet al te bekend merk, maar het bestaat al vrij lang en ze zijn vooral bekend om de ribbon tweeters die ze veel gebruiken.

Maar gewoon luisteren en kopen wat JIJ het mooiste/beste vind klinken. Succes :)
Gebruik jij ze dan enkel om muziek te beluisteren of ook films te bekijken? Want voor mij zijn films bekijken de topprioriteit...

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Veelal muziek, maar ook wel eens een film. En daarbij mis ik imo geen sub, maar luister en probeer.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 18:25

OMD

Het zijn wel gevoelige luidsprekers mbt wat je op de vloer hebt.

Het liefst zien ze vloerbedekking omdat elac van nature erg veel hoog geeft. Grotere kamer is ook wel aan te raden. Ze kunnen erg veel laag geven, zeker de zuilen.

Ik heb ze weggedaan omdat ze te veel waren voor mijn huiskamer.

Elac FS207 had ik.

En ik werk bij een Elac dealer :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185891

OMD schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:33:

Het liefst zien ze vloerbedekking omdat elac van nature erg veel hoog geeft. Grotere kamer is ook wel aan te raden. Ze kunnen erg veel laag geven, zeker de zuilen.

Elac FS207 had ik.

Mee eens, met beide stellingen. Ik had ooit een set 213.4pi, met die bijzonder tweeter erop. Ik vond het hoog, hoewel mooi, op den duur te overdadig. Het zorgde voor luistermoeheid. Het laag was, ondanks de twee woofers per speaker, en mits goed aangestuurd mooi in balans. Maar daar was wel wat voor nodig. Ik heb ze uiteindelijk verkocht wegens upgrade maar als je een ruimte hebt die niet te kaal is en wat dempt, en je houdt rekening met het matchen van de apparatuur, dan heb je er een heel mooie speaker aan. Ik weet zeker dat de huidige eigenaar er veel plezier van heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
OMD schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:33:

Elac FS207 had ik.

De Elacs dat ik beluisterd heb zijn de BS123 deze icm met een NAD. Nadien nog een set Elac (weet de serie niet) beluisterd icm met een Denon AVR1910.
Mijn vloerbedekking is parket en mijn ruimte is maar 2 op 3 meter. (Muren ook in hout)

Ik zou initieel beginnen met 2.0 om daarna een 5.1 opstelling te gaan. (enkel film en gamen)

Van die Denon ben ik zo goed als zeker (neem wrs de 1911) maar twijfel nu nog over de speakers.

Op internet vind je eigenlijk niet veel info over Elac maar wat je vindt is meestal wel positief.

Nu ben ik blij dat ik het eens van een Elac deskundige kan horen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Met de bookshelfs koop je een erg mooie luidspreker, houd alleen in acht dat zoals eerder vermeld je redelijk snel een overdadig hoog krijgt aangezien je alles van hout hebt en een relatief kleine ruimte.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je dat erg mooi vind en misschien klinkt het bij jou wel als een huis!

beste tip die je van iedereen krijgt:

luisteren, luisteren, luisteren ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
OMD schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:50:
Met de bookshelfs koop je een erg mooie luidspreker, houd alleen in acht dat zoals eerder vermeld je redelijk snel een overdadig hoog krijgt aangezien je alles van hout hebt en een relatief kleine ruimte.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je dat erg mooi vind en misschien klinkt het bij jou wel als een huis!

beste tip die je van iedereen krijgt:

luisteren, luisteren, luisteren ;)
Inderdaad dat is DE tip.
Maar je kan moeilijk de speakers in je eigen ruimte gaan testen en beluisteren?
Weet jij een waardig alternatief voor de BS123?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ik zou persoonlijk eens gaan kijken voor de BS 184.

Die vind ik persoonlijk erg mooi klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346078

Ik heb zelf Elac speakers icm met Harman kardon. 2 vloerstaanders 2x bookshelf en een centre.

Ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
En hier een zeer tevreden B&W-luisteraar.

Ik heb zelf ook geluisterd, voor aankoop. In combinatie met mijn Marantz versterker klonken de Elac's boekenplankspeakers (weet niet meer welke serie) alsof ik in de badkamer stond.

De B&W's gaven echter een mooi "warm en vol" geluid. Wat ik merk (heb in de branche gewerkt) is dat Elac erg mooi klinkt met NAD. Mensen met een marantz versterker vinden vaan B&W's daar mooier op klinken.

Anyways, dat is allemaal mooi enzo, maar zoals eerder aangegeven: Luister eer je koopt ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
Hier ook een tevreden B&W gebruiker.

Incombinatie met Rotel klinken bookshelf's van B&W heerlijk warm en vol.
Elac zelf heb ik nooit beluisterd, en de keer dat ik het gezien had was het in combinatie met Marantz waar ik niet zo erg kapot van ben.

Denk het ook ligt aan de soorten muziek / etc je luisterd.
B&W's brullen nooit om het maar zo te zeggen, maar zijn wel kraak helder en erg warm.

en zoals andere al zeggen, smaken verschillen en ieder ze eigen smaak de keus moet je echt zelf maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Audio-Lover schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:42:
En hier een zeer tevreden B&W-luisteraar.

Ik heb zelf ook geluisterd, voor aankoop. In combinatie met mijn Marantz versterker klonken de Elac's boekenplankspeakers (weet niet meer welke serie) alsof ik in de badkamer stond.

De B&W's gaven echter een mooi "warm en vol" geluid. Wat ik merk (heb in de branche gewerkt) is dat Elac erg mooi klinkt met NAD. Mensen met een marantz versterker vinden vaan B&W's daar mooier op klinken.

Anyways, dat is allemaal mooi enzo, maar zoals eerder aangegeven: Luister eer je koopt ! :P
De elacs die ik beluisterd heb waren inderdaad verbonden aan een NAD.

Als ik puur voor het visuele zou kiezen, is de keuze snel gemaakt. B&W (685) is veel mooier dan Elac (BS123).
Natuurlijk is hetgene wat eruit komt het belangrijkste ..

Ik zal maar eens wat gaan rondluisteren en laat jullie het resultaat wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Elac is wel een goed merk voor kwalitatief goed speakers, ze hadden ook nog van die leuke rondstralers elac-pi of iets dergelijks, maar om nu te zeggen dat Elac beter is als B&W lijkt me wat te veel eer voor Elac. De Nautilus lijn van B&W is pretty hard to beat en heeft toch wel naam en faam opgebouwd, iets dergelijks heb ik nog niet gezien van Elac.

Produkte: Linie 600 CE van Elac zijn wel leuke speakertjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 25-06-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 21:24
Aangezien hier een paar B&W kenners zitten wilde ik even een vraag stellen.
Ik ben aan het kijken voor een mooi setje b&w zuilen.

nu ben ik de DM 305 tegen gekomen en de P5.

Het prijs verschil is redelijk groot en de speakers heb ik nog niet kunnen horen. :(
De DM 305 150 euro en de P5 moet 500 kosten. (2e hands).

Hopende op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
Exqua schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:41:
Aangezien hier een paar B&W kenners zitten wilde ik even een vraag stellen.
Ik ben aan het kijken voor een mooi setje b&w zuilen.

nu ben ik de DM 305 tegen gekomen en de P5.

Het prijs verschil is redelijk groot en de speakers heb ik nog niet kunnen horen. :(
De DM 305 150 euro en de P5 moet 500 kosten. (2e hands).

Hopende op een reactie.
Zo afgezien aan de speakers wat weinig zegt, zou ik voor de P5 gaan.

Maar goed dat ligt aan de combinatie versterker en de combinatie muziek / films etc wat misschien mooier is.
Ik zelf kon toen ook de DM305 bij mijn bookshelf's kon kopen ( had de dm302 de bookshelfs) en heb dat niet gedaan omdat ze niets toevoegde voor mij 2.0 > 5.1 4.0 7.1 in mijn oren maar dat ben ik ;)

Denk je ze beide gewoon zou moeten beluisteren met je versterker bv. en dan zelf oordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 21:24
Mektheb schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:43:
[...]

Zo afgezien aan de speakers wat weinig zegt, zou ik voor de P5 gaan.

Maar goed dat ligt aan de combinatie versterker en de combinatie muziek / films etc wat misschien mooier is.
Ik zelf kon toen ook de DM305 bij mijn bookshelf's kon kopen ( had de dm302 de bookshelfs) en heb dat niet gedaan omdat ze niets toevoegde voor mij 2.0 > 5.1 4.0 7.1 in mijn oren maar dat ben ik ;)

Denk je ze beide gewoon zou moeten beluisteren met je versterker bv. en dan zelf oordelen
Bedankt voor je reactie.
Ik ga inderdaad maar eens even goed luisteren. :)
Pagina: 1