Vandaag na 't aanmelden op MSN voor m'n MBP tot de ontdekking gekomen dat iedereen "geblokkeerd" is en ook krijg ik elke keer zo'n schermpje, dat iemand me heeft toegevoegd (dit zijn dan personen die in m'n lijstje zitten) en er komen dan een stuk of 50 van dat soort schermpjes. Aangemeld op Windows Live Messenger in XP levert dit probleem niet op. Het betreft versie 7.0.2 en heb al meerdere malen een reboot gedaan en MSN opnieuw geïnstalleerd. Andere Mac gebruikers ook dit probleem?
Verwijderd
Als ik via mijn pc inlog op jouw msn, en iedereen blokkeer.
Dan kan jij oneindig je pc opnieuw opstarten en msn installeren.
Deze status word online opgeslagen.
Enige wat je kan doen is opnieuw toevoegen.
laat maar ik las niet goed
Dan kan jij oneindig je pc opnieuw opstarten en msn installeren.
Deze status word online opgeslagen.
Enige wat je kan doen is opnieuw toevoegen.
laat maar ik las niet goed

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 16:27 ]
Ik heb bij iedereen al op "ok" geklikt, maar als ik weer opnieuw uitlog en inlog komen de schermpjes weer tevoorschijn en is iedereen weer "geblokkeerd", terwijl ze dus in feite niet echt geblokkeerd zijn.
Had exact het zelfde probleem!
Na lang Googlen dit gevonden:
1. sluit MSN af
2. open de map: /user/library/preferences/microsoft/
3. verwijder "Microsoft Messenger User Cache.plist"
4. Prullenbak legen
En je hebt al je contacts weer zoals het was!
Wel kans dat je emoticons weg zijn...
Maarja liever dat dan de hele tijd dat probleem..
Lijkt een redelijk recent probleem te zijn, maar wel een hele vervelende...
Op Yahoo answers lijkt het probleem voor het eerst 4 dagen geleden te zijn waargenomen...
De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend...
Na lang Googlen dit gevonden:
1. sluit MSN af
2. open de map: /user/library/preferences/microsoft/
3. verwijder "Microsoft Messenger User Cache.plist"
4. Prullenbak legen
En je hebt al je contacts weer zoals het was!
Wel kans dat je emoticons weg zijn...
Maarja liever dat dan de hele tijd dat probleem..
Lijkt een redelijk recent probleem te zijn, maar wel een hele vervelende...
Op Yahoo answers lijkt het probleem voor het eerst 4 dagen geleden te zijn waargenomen...
De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend...
[ Voor 27% gewijzigd door BigJeff op 21-06-2010 17:08 ]
Problem solved, hartelijk dank! Emoticons waren inderdaad weg, maar ik kon ze weer makkelijk aanvinken dus heb ze niet opnieuw hoeven toe te voegen.
Andere tip: Gebruik geen MSN op OSX, zeker niet die antieke en buggy 7. Er zijn prima alternatieven die veel beter en stabieler werken, zoals Adium.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 21-06-2010 17:36 ]
7 heeft tot dit incident bij mij altijd goed gewerkt,Bosmonster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:36:
Andere tip: Gebruik geen MSN op OSX, zeker niet die antieke en buggy 7. Er zijn prima alternatieven die veel beter en stabieler werken, zoals Adium.
heb er nooit problemen mee gehad,
misschien is het omdat ik ooit aan de Messenger voor Windows gewend ben,
maar ik vind 'm nog steeds het fijnst,
gewoon simpel en overzichtelijk..
[ Voor 3% gewijzigd door BigJeff op 22-06-2010 00:29 ]
Dat was ik ook, tot ik bijna mn complete contactenlijst kwijt was. Toen toch maar Adium geinstalleerd.
Hmm, dat is wel heel apart inderdaad..Bosmonster schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:34:
Dat was ik ook, tot ik bijna mn complete contactenlijst kwijt was. Toen toch maar Adium geinstalleerd.

Ooit achter de oorzaak gekomen ?
Je kunt trouwens je contactenlijst opslaan in een bestandje he
[ Voor 5% gewijzigd door BigJeff op 22-06-2010 10:44 ]
Ehm, waarom gebruik je nog MSN versie 7 als ik vragen mag? Windows Live (versie 8 en hoger) is allang uit, waarom heb je nooit geüpdate? (Vraag het me alleen af
)
Mvg,
Daniel
Edit: Niet goed gelezen, Mac gebruiker. Mijn excuses.
Mvg,
Daniel
Edit: Niet goed gelezen, Mac gebruiker. Mijn excuses.
[ Voor 15% gewijzigd door danielmolenaar op 22-06-2010 10:48 ]
Contactenlijst wordt gesynced online. Ik gebruik MSN wel op Windows op werk. De Mac-versie is hier wat bugged in (om het over de 8 beta nog maar niet te hebben) en kan dus voor onaangename verrassingen zorgen.BigJeff schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:44:
[...]
Hmm, dat is wel heel apart inderdaad..![]()
Ooit achter de oorzaak gekomen ?
Je kunt trouwens je contactenlijst opslaan in een bestandje he
Overigens. Als je Adium even geprobeerd hebt is de originele MSN ineens een prutsprogramma. Tot die conclusie kwam ik vrij rap
Live 8 Beta is echt behoorlijk buggy, maar leg een meisje van 13 maar eens uit hoe adium werkt.
En zeker als ze de webcam wil gebruiken, wat bij adium weer niet ondersteund word en in MSN 8 weer wel.
En zeker als ze de webcam wil gebruiken, wat bij adium weer niet ondersteund word en in MSN 8 weer wel.
I am the great Cornholio!
Hmm... ik heb het dus ook, en ook kunnen oplossen door dat bestand te verwijderen (op google staat het er vol van trouwens) volgens mij komt het door de laatste update van Mac OS X.
Maar nu heb ik wel elke keer als ik opstart dat ik allerlei mensen moet toevoegen. erg irritant...
Maar nu heb ik wel elke keer als ik opstart dat ik allerlei mensen moet toevoegen. erg irritant...
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Hmm dat is vreemd...Underworld schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:45:
Hmm... ik heb het dus ook, en ook kunnen oplossen door dat bestand te verwijderen (op google staat het er vol van trouwens) volgens mij komt het door de laatste update van Mac OS X.
Op google zal het wel volstaan omdat er inmiddels wat meer tijd is overheen gegaan..
Ik denk zelf dat het niets met OSX te maken heeft... ik draai zelf nog steeds 10.6.3 omdat Steam buggy is op 10.6.4, dus ik wacht nog wel even...
Je kunt proberen om bij "Messenger > voorkeuren > Privacy" te kijken of daar wat fout staat...
En anders het bestand nog een keer verwijderen (en ook de prullenbak legen!)
heb er ook last van..
het bestandje verwijderen had geen nut jammer genoeg.
valt me op dat ik nu gewoon niet meer op msn zit omdat ik het irritant vind
Adium vind ik persoonlijk niet geweldig.
het bestandje verwijderen had geen nut jammer genoeg.
valt me op dat ik nu gewoon niet meer op msn zit omdat ik het irritant vind
Adium vind ik persoonlijk niet geweldig.
Waar aanvinken? Eindelijk probleem verholpen, adium icm growl is leuk.Jolly_Jumper schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:25:
Problem solved, hartelijk dank! Emoticons waren inderdaad weg, maar ik kon ze weer makkelijk aanvinken dus heb ze niet opnieuw hoeven toe te voegen.
They call it a "Royale" with cheese!
Pagina: 1