[php/Zend] php_include niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik probeer het Zend Framework aan de praat te krijgen, maar het lukt me steeds niet. Het loopt vast op het aangeven van de Loader.php. Ik krijg onderstaande foutmelding:

code:
1
Exception thrown trying to access Zend/Loader.php using 'use_include_path' = true. Make sure you include Zend Framework in your include_path which currently contains: .:/usr/local/lib/php

Ik heb al geprobeerd om door middel van .htaccess het pad te veranderen. Na lang stoeien kwam ik tot de conclusie dat dit het zou moeten zijn:
code:
1
php_value include_path ".:/usr/local/lib/php:/home/[username]/domains/domain.com/public_html/sandbox/gdata/library/Zend/Loader.php"

Het werkt echter niet. Ik kom er niet achter wat het wel zou moeten zijn (heb ook al /home/(..)public_html weg gehaald, maar ook dat werkt niet). Het probleem is ook dat ik niet precies weet hoe nou te debuggen. Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosca
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11-2023
je include path is nog niet goed, kijk eens goed waar een include path eigenlijk voor dient en je zult je fout zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:30
Als je de tutorial voor het guestbook volgt op de site van het ZF kom je bij de setup vast wel tegen hoe je je include path moet zetten.

Bij mij staat het volgende in index.php in de public map:
code:
1
2
3
4
5
// Ensure library/ is on include_path
set_include_path(implode(PATH_SEPARATOR, array(
    realpath(APPLICATION_PATH . '/../library'),
    get_include_path(),
)));

Men gaat er hier vanuit dat alle files van ZF in library staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Cosca schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:13:
je include path is nog niet goed, kijk eens goed waar een include path eigenlijk voor dient en je zult je fout zien ;)
Ik ga minder drinken. Door dat copy-pasten en te lang met hetzelfde bezig gaat is inderdaad 'Zend/Loader.php' er steeds achter blijven staan :S.