Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:43
Mijn vriendin heeft een half-jaar oude HP DV3-2250ED laptop. Op zich een leuk dingetjes, maar hij wordt veel te heet. Als ze hem op een bureau laat staan valt hij na een tijdje uit, en als hij schuin op een boek staat houdt hij het wel vol, maar met flink wat lawaai (fans) en te veel hitte (ding wil je gewoon echt niet aanraken als hij aanstaat).
Als het goed is zit er nog garantie op, maar ik heb er meteen na aanschaf een schone Windows 7 installatie op gedaan, en ozowel HP als de media markt staan er volgens mij om bekend dat dit je garantie zou verneuken (niet terecht, maar toch). Ik heb wel een image van de originele staat, maar dit is best veel werk, en dan is ze de laptop ook weer een week (of langer) kwijt.
Zelf heb ik ook even gekeken, maar ik kom er niet achter wat het probleem is. De fans draaien, en van de buitenkant ziet het er niet naar uit dat er veel stof in zit (kan hem niet open maken, garantie). Toch wordt hij veel en veel te heet.

Heeft iemand ervaring met eenzelfde, of een soortgelijke HP, laptop die zo heet wordt? en hoe is dit opgelost ?
Vooral dingen die mijn vriendin zelf zou kunnen proberen zou ik erg op prijs stellen, aangezien ik alleen in de weekeinden in Nederland ben.

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 13:00

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

je kan anders even een busje perslucht kopen (altijd handig) en dan als je buiten staat en de notebook uit staat even in de fan opening perslucht er doorheen jagen, misschien dat er toch veel stof vrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik garandeer je dat dat ding vol zit met stof. Meestal is dat van de buitenkant inderdaad niet te zien, omdat het aan de binnenkant van de koeler zit.
De enige manier om dat er echt uit te krijgen is de laptop openmaken, alhoewel een busje perslucht inderdaad ook wat kan helpen.

Weet je zeker dat je garantie vervalt als je de laptop openmaakt?
Je verandert namelijk niets aan de hardware, en dingen worden nou eenmaal vies, dus is het noodzakelijk ze af en toe schoon te maken.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:39
Ik zou wel oppassen met open maken idd. Bij mijn acer scheurde er direct een zegel door toen ik een paneeltje eraf schroefde (ik had gelukkig sowieso al geen garantie meer)

Ik zou hem gewoon terug brengen. Zo'n laptop is niet waarvoor je betaald hebt. Als je hem niet terugbrengt krijg je later spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

De laptop mag worden opengemaakt zonder garantie te verliezen ja, waarom? Omdat je vrij bij het geheugen/HDD(s) moet kunnen komen om deze te vervangen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:30
Voor mijn notebook heb ik eens gevraagd bij MSI naar de betreffende zegeltjes. Die hadden volgens hen inderdaad geen betekenis.
Zover ik eerder eens begrepen heb, zijn die stickertjes niet rechtsgeldig in de EU aangezien je recht heb om te bekijken of ze inderdaad geleverd hebben wat je besteld heb. En om dat fysiek te controleren moet je notebook open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

D4NG3R NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:40:
De laptop mag worden opengemaakt zonder garantie te verliezen ja, waarom? Omdat je vrij bij het geheugen/HDD(s) moet kunnen komen om deze te vervangen.
Die zitten achter andere schroefjes dan de processor.

(en tip, als je besluit om 'm zelf open te maken -> eerst even de servicemanual van de HP site downloaden, weet je tenminste precies welke schroefjes wel wel/niet los moet draaien.)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ghost Dog schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:58:
Je verandert namelijk niets aan de hardware, en dingen worden nou eenmaal vies, dus is het noodzakelijk ze af en toe schoon te maken.
Er is een goede reden voor dat je hem niet open mag maken. Dit omdat de meeste laptop gebruikers onervaren zijn en dus met hun vingers overal aanzitten, hierdoor kan je kortsluiting maken. Het geheugen en de hardeschijf zitten meestal wel achter een speciaal klepje of laatje. Hiervoor hoef je dus niet de hele achterkant eraf te schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Een notebook MAG je openmaken. Dat HP zegt van niet, is gewoon om te voorkomen dat mensen dit gaan doen. Als jij je HDD wilt vervangen of meer geheugen bij wilt bouwen, dan mag dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:09
Volgens mij gewoon terug brengen, garantie. Zorg wel voor een goede backup voor je hem weg brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Exception schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:47:
Een notebook MAG je openmaken. Dat HP zegt van niet, is gewoon om te voorkomen dat mensen dit gaan doen. Als jij je HDD wilt vervangen of meer geheugen bij wilt bouwen, dan mag dat.
Deze zitten dan ook achter aparte klepjes welke je individueel los kunt schroeven. Daarvoor hoeft niet de hele laptop uit elkaar.

Dat een laptop niet uit elkaar mag (en misschien wordt gecontroleerd door middel van zegels) is waarschijnlijk alleen maar om een welles-nietes te voorkomen. In theorie heb je kans dat HP zegt dat TS dat probleem heeft veroorzaakt omdat hij het notebook (terecht of niet) hebt opengemaakt. Probeer dan nog maar eens hard te maken dat dat niet met elkaar te maken heeft gehad.

Maar ik sluit me sowieso aan bij de pers-luchters hierboven! :)
Mocht dat niet werken, kun je altijd nog terug naar de shop/leverancier.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 21-06-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
Hmm, denk dat ik dan toch maar even een busje perslucht ga halen en dat ga proberen. Anders moet ik er inderdaad maar aan geloven dat er een backup gemaakt moet worden en de oude backup terug moet*.

Wat betreft open maken, ja dat zou moeten mogen, en dat er meer mee mag dan wat ze je wijs maken is ook een feit. Ik zou het met mijn eigen laptop ook zeker doen. Maar hoeveel recht je ook hebt op dit soort dingen, ze naaien je er op de een of andere manier toch altijd bij, en dat ga ik zeker m'n vriendin niet aan doen ;)

In ieder geval heel erg bedankt voor de tips, ik zet dit weekeind in op de perslucht ;)

*) Ik heb echt ner-gens zin om in de mediamarkt een discussie aan te gaan of zelf windows herinstalleren al dan niet mag, dus ik zet maar gewoon de oude terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Een Laptop opendoen mag dus wel van HP. Ik zal je ook meteen een voorbeeld geven.
Een vriend van mij heeft een HP en zijn harde schijf ging defect binnen garantie.
Hij mailt naar HP en een week later had hij een nieuwe harde schijf van HP via de post.
Dus ze gingen er van uit dat je deze zelf kon herstellen (ze hadden het wel gevraagd) en dan heb ik dit voor hem gedaan. Om dit te doen moest je de laptop wel open schroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
Cleyman schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:26:
Een Laptop opendoen mag dus wel van HP. Ik zal je ook meteen een voorbeeld geven.
Een vriend van mij heeft een HP en zijn harde schijf ging defect binnen garantie.
Hij mailt naar HP en een week later had hij een nieuwe harde schijf van HP via de post.
Dus ze gingen er van uit dat je deze zelf kon herstellen (ze hadden het wel gevraagd) en dan heb ik dit voor hem gedaan. Om dit te doen moest je de laptop wel open schroeven ;)
Raar, destijds bij de mediamarkt heeft iemand ons uitdrukkelijk verteld dat de garantie zou vervallen als ie open ging, en zelfs al als we een andere windows zouden installeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:z

wat shops wel allemaal niet doen om de normale consument verkeerd voor te lichten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

TheBlasphemer schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:32:
[...]

Raar, destijds bij de mediamarkt heeft iemand ons uitdrukkelijk verteld dat de garantie zou vervallen als ie open ging, en zelfs al als we een andere windows zouden installeren :/
Raar, want bij de MM weten ze ook zoveel. :+

Overigens heb ik de Packard Bell laptop van mijn vriendin precies om deze reden een paar maanden geleden opengemaakt en schoongemaakt. De koeler zat helemaal vol met stof, wat ook te merken was als de laptop dicht was, want er kwam bijna geen lucht meer uit en het ding crashte om de haverklap.

[ Voor 29% gewijzigd door Ghost Dog op 22-06-2010 00:49 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

TheBlasphemer schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:32:
[...]

Praatjes om dingen als extra garantie af te troggelen.. Gewoon op zoeken & navragen bij het bedrijf zelf - voordat je zoiets ook geloven gaat.

Voor zover ik weet heb ik nog nooit problemen gehad met het openen van een HP laptop, er zitten 2 zegeltjes in de meeste laptops. En deze zitten niet aan de klepjes die toegang tot het CPU, RAM of HDD Verschaffen.. alleen daaronder nog (dus als je de gehele laptop wilt openhalen).

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 22-06-2010 07:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:23
Ik had hetzelfde probleem met mijn MSI S270 (ik kon hem toaal niet meer aanraken), ik had em echter wel helemaal open gemaakt, en totaal stofvrij gemaakt (het viel achteraf nogal mee qua stof).
Het ergste probleem was de koelpasta, deze was helemaal hard geworden.
De oude koelpasta had ik verwijderd, en vervolgens nieuwe koelpasta op gedaan.
Toen was de laptop echt een heel stuk koeler.

Dus mocht je de laptop toch open maken, dan raad ik je aan om de koelpasta te controleren, en zo nodig te vervangen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChocolateChip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-07-2020
Ha! Ik heb ook de 'HP Pavilion dv3-2250ed: 13,3" Multi-Touch laptop met Windows 7', maar vraag me af of ik geen maandagsexemplaar kreeg.. Hij wordt inderdaad om niks - beetje foto's draaien in CS3 - veeeel te warm en valt dan uit. Soms valt hij ook uit, zomaar. Heb hem ingeleverd bij mycom.nl, die zouden hem dan voor me doorsturen naar HP. Hij valt nog nèt binnen de garantieperiode. Maar: gewoon je geld terugkrijgen - kan dat wel? Dan wil ik er best een andere HP voor kopen, maar dit is natuurlijk niks.
Pagina: 1