Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 13:19
Goedendag Tweakers,

3 dagen geleden werkte m'n laptop nog perfect tot eergisteren toen de laptop geen beeld meer gaf op het externe of interne scherm (ook geen bios), de fan die rustig bleef spinnen en het status lampje dat oranje bleef en om de seconde knipperde, ook de capslock knipperde in totaal 5x met 4 seconden ertussen.

Ik heb toen de laptop van het stroom afgehaald en de geheugen bankjes omgedraaid en 1 van de 2 eruit gehaald maar dat had geen resultaat dus toen maar geheugen van een andere (werkende) laptop gehaald en toen ook niks spannends gebeurd.

Toen maar uit mekaar gehaald om de bios te resetten door middel van het bios batterijtje te verwijderen maar je raad het al... ook geen resultaat
Ook blijft de laptop het zelfde signaal geven als er helemaal geen geheugen in de sloten zit dus leek me dat de sloten misschien kapot zijn gegaan, zou dit kunnen?

Laptop heeft helaas ook geen garantie meer (aangekocht in april 2009) en helaas kan ik op het internet niet vinden wat de lichtsignalen kunnen betekenen.

Laptop is geheel origineel op het extra Kingston geheugen na.

Alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
Niemand een idee wat dit kan zijn?

Kort samengevat:

Laptop s'avonds uitgezet zonder problemen en volgende dag doet hij het niet meer

- Geen Bios scherm
- Ander geheugen erin werkt niet
- Bios instellingen gereset, werkt niet
- Alle interne hardware loskoppelen (bluetooth etc) werkt niet
- Harde schijf werkt gewoon in een andere pc
- Status lampje is oranje (normaal blauw) en knippert om de seconde
- Capslock lampje knippert 5x achter mekaar met 4 seconden ertussen
- Fan blijft rustig draaien in plaats van volop draaien bij het starten

Laptop is vaak aangesloten op een externe monitor, muis, tobo en notebook cooler ook wordt ie zowat alleen maar binnenshuis gebruikt dus geen zwaar leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 17:19

NeHoX

Gamer + PV

Lijkt iets mis te gaan met de stroom toevoer.

Even je voeding doormeten.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
NeHoX schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:18:
Lijkt iets mis te gaan met de stroom toevoer.

Even je voeding doormeten.
Op de accu krijg ik precies hetzelfde probleem en laptops hebben toch geen interne voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
De blinkende powerled wijst volgens mij op een slaapstand of iets dergelijke, mijn oude HP doet hetzelfde als de accu helemaal leeg is.

NeHoX bedoelt waarschijnlijk dat je even moet checken of je adapter het nog goed doet. Dat het probleem zich ook voordoet op de accu zou dan redelijk eenvoudig te verklaren zijn als je accu leeg is ;)

Als je het mij vraagt zou het inderdaad best wel eens met de stroomvoorziening te maken kunnen hebben.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Haal de accu er eens uit (en druk daarna op de power knop), laat de accu eruit (en laat hem eruit) en hang de laptop daarna aan de adapter. 10 seconden wachten en druk dan weer op de powerknop. Doet ie het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
Rupie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:47:
De blinkende powerled wijst volgens mij op een slaapstand of iets dergelijke, mijn oude HP doet hetzelfde als de accu helemaal leeg is.

NeHoX bedoelt waarschijnlijk dat je even moet checken of je adapter het nog goed doet. Dat het probleem zich ook voordoet op de accu zou dan redelijk eenvoudig te verklaren zijn als je accu leeg is ;)

Als je het mij vraagt zou het inderdaad best wel eens met de stroomvoorziening te maken kunnen hebben.
Maar hij laad de accu wel gewoon op (tenminste bij mijn stroom toevoer zit ook een ledje dat oranje knippert als hij leeg is, oranje blijft als hij aan het opladen is en hij word blauw als de accu vol is wat in nu ook het geval is)
silmaril8 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:34:
Haal de accu er eens uit (en druk daarna op de power knop), laat de accu eruit (en laat hem eruit) en hang de laptop daarna aan de adapter. 10 seconden wachten en druk dan weer op de powerknop. Doet ie het nu wel?
Dit had ik al geprobeerd maar ook geen resultaat.
Pagina: 1