Sporadische 10s freezes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:16
Ik heb de laatste tijd (laatste 2 maanden ongeveer) last van sporadische freezes van mijn netwerk/internet. Ik merk het vooral met WoW en HoN (beide games) maar ook bij ventrilo komt er niets door in deze freezes. Hierin beweegt het hele spel dus nog wel(dus het is niet mijn computer drie freezed), maar alle acties die ik doe worden niet uitgevoerd. Ongeveer 10s later wordt alles heel snel ingehaald en kan ik wel gewoon weer verder spelen. Ik heb de router gereset maar dit maakt geen verschil. Dit probleem doet zich ongeveer 3-4 keer per dag voor.

Mijn netwerk ziet er momenteel zo uit:

Ziggo modem--->Router--->Switch--->PC

Zowel de Router als de switch zijn van Sitecom (modellen weet ik even niet uit het hoofd en ik zit op werk. Mocht dit benodigd zijn zal ik het vanavond even opzoeken).

Ik draai Windows 7 64 bit op mijn PC.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je je netwerkdrivers al eens geupdate? En eventueel kun je ook eens kijken of er een firmware update is voor je router.

Verder nog wat vragen:
- Gebeurt het alleen als je games draait of valt bijvoorbeeld Ventrilo anders ook weg?
- Hoe snel in je internetverbinding en wordt die verder nog belast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
Netwerkdrivers nog niet geupdate en firmware voor router is idd een goede. Niet aan gedacht dus ik zal er vanmiddag eens naar zoeken. Ik heb Alles-in-1 plus van Ziggo. 20Mbit als ik me niet vergis. Verder wordt het niet belast naast Ventrilo + Game. Als Ventrilo alleen aan staat dan valt deze eigenlijk nooit zo weg zoals dat bij het gamen gebeurd.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waarom zoveel apparaten ertussen? Is alleen een router, alleen een switch of zelfs directe aansluiting niet mogelijk?

Verder: heb je er op andere computers in het netwerk ook last van?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
Helaas is het idd niet mogelijk om het met minder apparaten te doen. Vanaf modem gaat het naar router bij TV (daar liggen ook Xbox360 en popcorn hour). Dan heb ik maar plek voor 1 kabel naar de computerkamer, maar daar staan wel 2 pc's. Dus hierdoor zit ik gebonden aan deze apparaten. Andere pc weet ik niet of die er last van heeft, want die staat niet zo heel vaak aan en als ie aanstaat is het voor surfen.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat stilstaan en dan weer hollen probleem is gewoon je wow client, die even geen communicatie heeft met de server, en dan alles in 1 keer weer synchroniseerd.
Waarschijnlijk is dat gewoon even een hick-up ergens op het internet, er zit nogal wat verbindings punten tussen jou en je WOW-server !
Ik zou eerst eens proberen rechtstreeks op je modem aan te sluiten, mocht je het probleem dan nog hebben, dan ligt het eigenlijk buiten je macht om het op te lossen.
Tenzij je van ISP wilt veranderen ervoor.

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 22-06-2010 11:12 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat je kan doen is op beide computers een ping naar google openzetten:

ping www.google.nl -t

vervolgens kun je checken of er pakketten verloren gaan tijdens zo'n freeze. Aangezien hij 10 seconden duurt zou dat zeker het geval moeten zijn. Als je het alleen op de ene pc hebt en niet op de andere moet je het in die ene pc zoeken (bekabeling, netwerkdrivers, netwerkkaartinstellingen, switchpoortje etc.), als het op beide gebeurt zijn er nog een aantal mogelijkheden:
- De switch is verrrot. Uitsluiten door de ene pc rechtstreeks op de router aan te sluiten en kijken of je het nog steeds hebt.
- Probleem zit in de router of het modem van de ISP. Heb je op je XBOX ook problemen?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
ik zal het vanavond allemaal even proberen. Heb geen xbox live meer dus ik heb geen idee of de problemen zich daar ook voor doen. Ik laat het weten of ik iets speciaals vinden. zal iig even een ping aanzetten vandaag om te kijken tijdens ee nfreeze

erhmm.

Pagina: 1