Toon posts:

nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben van plan om een nieuw systeem samen te stellen en zit te twijfelen tussen deze 2 systemen.

1e is, intel i7 920
Asus P6T Deluxe
OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK

2e is, AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Asus Crosshair IV Formula
OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK

Het systeem wordt puur voor het gamen gebruikt, videokaart heb ik nog HIS 4890HD,
voeding heb ik de OCZ Fatal1ty 550W, zou er misschien nog wel een Samsung HDD bij halen.
maar welk systeem is nou beter voor het gamen of maakt het qua prestaties niet zoveel uit?

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik persoonlijk zou gaan voor een i7 omdat die architectuur iets lekkerder is en omdat er vol lof wordt gesproken over de ix sries. Van de phenom II hoor ik vrij weinig. ik zou even benchmarks ervan opzoeken als ik jou was, dat is je enige bottleneck naar mijn idee.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-02 19:31
Dit soort reactie's horen eigenlijk in de Best Buy Guide.

Puur voor gamen zou ik persoonlijk voor de AMD optie gaan. Deze is veel goedkoper, en doet niet onder voor de i7 in games. Zoek maar eens wat benchmarks op.

Verwijderd

Ik zou geen van beiden doen.
AMD Phenom II X6 1055T, goedkoper mobo, en 4 of 8GB geheugen (ligt aan je gebruik) zodat je geen single-channel gaat hebben zoals nu met 6GB.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-02 19:31
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:26:
Ik zou geen van beiden doen.
AMD Phenom II X6 1055T, goedkoper mobo, en 4 of 8GB geheugen (ligt aan je gebruik) zodat je geen single-channel gaat hebben zoals nu met 6GB.
Hij gaat alleen gamen, dus een X4 965 BE volstaat ook. Ik zou idd wel 4gb dual channel geheugen nemen, met een goedkoper mobo (Asrock 890GX extreme). Als je geen CF wil draaien kun je een nog goedkoper bordje nemen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:00

D4NG3R

kiwi

:)

Ook de 880g Extreme3 zal nog ruim volstaan.. (kan ook CF 8x/8x draaien. net als de 890GX) Maar hoort dit niet thuis in het Gaming BBG?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het verkeerd posten kan de topic misschien verplaatst worden ?
oke dan kom ik uit op,

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Asus M4A785TD-V EVO
OCZ Gold OCZ3G8004GK 4gb dual channel ddr3-kit

ik ben namelijk wel van plan om over een tijdje een cf setup samen te stellen.
tevens wil ik geen asrock mobo heb daar slechte ervaringen mee.

in de benchmarks is niet zoveel verschil tussen beide processoren maar wil wel de beste.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 14:45 ]

Verwijderd

Knul schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:31:
[...]

Hij gaat alleen gamen, dus een X4 965 BE volstaat ook.
Prijsverschil is zo klein tussen beide CPU's dat ik gewoon altijd de X6 zou nemen wat je er ook mee gaat doen.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

tevens wil ik een asrock mobo heb daar slechte ervaringen mee.
zeker weten ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:41:
[...]

Prijsverschil is zo klein tussen beide CPU's dat ik gewoon altijd de X6 zou nemen wat je er ook mee gaat doen.
daar zat ik dus ook nog aan te denken de AMD x6 processor, er is zoveel nieuwe technologie uit dat je af en toe de bomen door het bos niet meer kan zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedoel geen Asrock klein type foutje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Twee kant-en-klare systemen ergens at-random kiezen en dan afvragen welke "beter" is, is de boel op z'n kop zetten. Het is niet gek dat je daar geen antwoord op weet als je alle tussenliggende stappen overgeslagen hebt :o

Probeer het eens andersom - gestructureerd werken vanuit je eisen.

Dus:
1) bepaal je functionele eisen (wat moet je kunnen? Hoeveel FPS op welke reso en settings in welk spel?)
2) bepaal de technische eisen om daaraan te voldoen? (welke videochips en CPUs leveren minimaal die prestaties - maar ook welke PSU vermogen en mobo chipsets je nodig hebt om die te draaien)

Waarschijnlijk heb je nu een enorme waslijst aan mogelijkheden. Die kun je verfijnen door extra voorwaarden te stellen.

3) randvoorwaardes bepalen (welke aansluitingen wil je hebben, hoeveel herrie mag het geheel maken, welke kleur etc.)

Als het goed is kun je op basis van je randvoorwaardes genoeg strepen om uit te komen bij een beperkt aantal mogelijkheden. Dan kun je videokaarten bij de videochips gaan zoeken en moederborden bij de moederbordchipsets. Er zullen altijd meerdere mogelijkheden overblijven. Als je je voorwaarden goed gesteld hebt, voldoen ze allemaal. Kies dan het goedkoopste, of datgene wat je het mooiste vindt, of datgene wat in een winkel bij jou in de buurt leverbaar is of... of...

Precies wat je kiest moet je zelf bepalen, maar de keuze blijft aan jou.

Als je dit allemaal gedaan hebt kun je dat leggen naast de systemen die je gezien hebt en weet je vanzelf of ze interessant zijn qua prestaties of prijs :z

Zie trouwens ook:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.