Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228553

Topicstarter
Beste,

Ik heb al enige tijd een ongebruikte telefoon liggen welke niet start doordat deze simlocked is, wel heb ik het IMEI nummer.
Ik heb gehoord dat je aan de hand van het IMEI-nr kan achterhalen wat de provider is, alleen ik kan hiervoor helaas geen sites vinden. Zijn hier mensen welke weten hoe aan de hand van een IMEI nr de provider te bepalen?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/11522

google 1e hit op imei provider

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die was ik al tegengekomen, en als je naast het zoeken ook nog de betreffende thread had doorgelezen kon je weten dat direct na de eerste post in het topic er over wordt gegaan op het achterhalen van de provider aan de hand van het 06-nr, en niet aan de hand van het imei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 228553 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:09:
Beste,

Ik heb al enige tijd een ongebruikte telefoon liggen welke niet start doordat deze simlocked is, wel heb ik het IMEI nummer.
Ik heb gehoord dat je aan de hand van het IMEI-nr kan achterhalen wat de provider is, alleen ik kan hiervoor helaas geen sites vinden. Zijn hier mensen welke weten hoe aan de hand van een IMEI nr de provider te bepalen?

Bedankt,
Zijn er geen gegevens van de telefoon? Alsin typenummer, serienummer of iets in die richting. Subtiele hintjes die je ernaar kunnen wijzen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ik vond die tip met het proberen van diverse sim-kaarten van derden ook wel een slimme! :)
maar verder staat er bij lezen (ipv scannen) inderdaad minder in dan ik dacht. mea culpa

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:21:
[...]

Zijn er geen gegevens van de telefoon? Alsin typenummer, serienummer of iets in die richting. Subtiele hintjes die je ernaar kunnen wijzen...
Het Serienummer heb ik ook inderdaad, ik ben nu even op Google zoekend naar of ik aan de hand van het serienummer de provider kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jazzper schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:22:
nou ik vond die tip met het proberen van diverse sim-kaarten van derden ook wel een slimme! :)
maar verder staat er bij lezen (ipv scannen) inderdaad minder in dan ik dacht. mea culpa
Ik heb ondertussen al met een Telfort, Hi, Mobistar en T-Mobile kaart geprobeerd, maar geen van allen. Dusjah, het proberen van diverse sim kaarten houdt ergens op natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Loop gewoon naar de belturk om de hoek en laat hem voor een tientje simlockvrij maken? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 228553 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:39:
[...]

Het Serienummer heb ik ook inderdaad, ik ben nu even op Google zoekend naar of ik aan de hand van het serienummer de provider kan bepalen.
Soms staat er in het serienummer ook al een code/hint naar de provider ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CodeCaster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:48:
Loop gewoon naar de belturk om de hoek en laat hem voor een tientje simlockvrij maken? :)
Daar ben ik al naar toegeweest, alleen deze zei mij dat dat met mijn versie nog niet mogelijk was en dat ik later maar eens langs moest komen :'(

Ik heb wel zojuist wat gebeld, en ben erachter dat het van een provider uit Frankrijk is, mjah, daar schiet ik nog niet veel mee op. iig bedankt voor jullie hulp, ik ga eens zoeken wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah gevonden, Bouygues Provider in frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

serieus? a) hoe kom je daar nou aan en b) hoe kwam je daar achter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jazzper schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:50:
serieus? a) hoe kom je daar nou aan en b) hoe kwam je daar achter? :)
Sorry voor mijn erg late antwoord, ik was het topic uit het oog verloren.

Ik ben er helaas niet zelf achtergekomen, maar ik kreeg ineens antwoord van het bedrijf waar ik mijn telefoon had gekocht wat de originele provider was van mijn iPhone. Dit bleek Bouygues te zijn, dus vervolgens op Ebay een simkaartje ervan besteld :)
Pagina: 1