Corrupte DVD+RW's, Hoe kan dat toch elke keer...?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Beste tweakers,

Ik heb soms problemen met DVD+RW's, maar nu krijg ik wel zovaak het zelfde probleem dat het geen eenmalig incident meer is.

Na het branden met Nero 10 (voorheen 6.6) of CDBurnerXP wil de DVD niet lekker of niet afspelen, als ik daarna de DVD+RW weer wil wissen blijft mijn brander Plextor PX-760A continu de schijf proberen te lezen.
Als hij daarmee bezig is kan ik niks opstarten of wat geopend is sluiten.
Maar zodra ik de schijf eject springt alles weer tot leven.

Ook als de schijf gewist is komt dit nogwel eens voor dat de schijf eindeloos gelezen blijft worden maar de drive komt nooit tot rust zeg maar.
Dit heb ik met verschillende schijfjes DVD+RW's.
De gebrande content is 99 van de 100 keer een geripte originele DVD (geripped met DVDShrink, AnyDVD of DVD Decrypter), dus geen vaag download formaat.

Is dit een soort bug in het DVD format of is het iets anders...?

Is een brander/drive niet zo te tweaken dat de ingebracht schijf niet gelezen wordt, dus lade dicht en klaar!
Want dan heb ik tijd zat op om programma's te openen op de schif te wissen.

Nu is het elke keer een hels ritueel van dingen in de juiste volgorde doen terwijl dit vast en zeker anders kan.

Iemand anders misschien bekend met dit probleem...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 23:37

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Is dit altijd met dezelfde brander het probleem? Zou kunnen dat het oog niet meer goed is...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
remy007 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:01:
Is dit altijd met dezelfde brander het probleem? Zou kunnen dat het oog niet meer goed is...
Ik heb het vaak met meerdere branders, dacht eerst dat het aan een oude firmware versie lag maar nu hebben alle 3 de branders de actuele firmware en nogsteeds komt het wel eens voor.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:59
crack_en_hack schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:00:
Iemand anders misschien bekend met dit probleem...?
Inderdaad, heel bekend en heel ergelijk. :(
Met meerdere type/merk branders worden regelmatig DVDRW's na meerdere keren herschrijven onbruikbaar en blijven dan eindeloos 'retryen'.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 22-06-2010 19:45 ]