Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 11:59
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een cadeau voor iemand. Ik maak een boekje. Het formaat wordt A5.
Het is gemaakt met Pages en nu heb ik er een PDF van gemaakt, maar het moet nog geprint worden.
Dus nu wil ik met Illustrator een 2 A5 pagina's op 1 A4 pagina krijgen, want dan kan ik het makkelijk printen.
Dit krijg ik alleen niet voor elkaar, ik weet namelijk niks van Illustrator.
Het moet namelijk ook dubbelzijdig worden geprint.
Kan iemand mij helpen?
Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De drukker ;)

Verder: Wat heb je al gezocht/geprobeerd? Al eens in de documentatie/help gekeken? We zijn hier niet zo happig op Kan iemand even...? en ik mis nogal wat info in je topicstart (zie onze Quickstart).

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 21-06-2010 13:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
Ik heb wat gegoogled maar daar werd mijn vraag niet echt beantwoord naar mijn mening. Maar als je zegt dat de drukker het ook kan dan kan ik wel daar kijken.
Het bestand is namelijk een pdf. Daar kan ik steeds maar 1 pagina openen, maar ik moet er eigenlijk steeds 2 kunnen openen.
Als ik er dan 2 kan openen dan kan ik ze denk ik samenvoegen tot 1 A4 zodat ik steeds 2 pagina's per kant kan printen. En dan op de achterkant hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Dingen als knippen en plakken en vervolgens schuiven moet toch wel lukken? Onder bestand>documentinstelling kan je je pagina formaat op a4 zetten. Als je de volgorde van de pagina's lastig vind om te bepalen kan je gewoon een aantal a4tjes pakken en deze dubbelvouwen. Vervolgens nummer je de a4'tjes en haal je ze weer uit elkaar. Zo weet je makkelijk welke voorzijde op welke achterzijde moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
Ooh ok bedankt. Dan probeer ik zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Indesign is geschikter voor wat jij wilt doen (een booklet maken). In Indesign kan je gewoon je afbeeldingen (of PDF via een scriptje) plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Giant87 op 21-06-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
InDesign of Acrobat (Pro) zou voldoende moeten zijn (misschien zelfs Reader). Illustrator is niet geschikt,want die kan zelf maar een pagina per bestand openen (dus max. 2 A5 pagina's).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
Ja gisteravond vond ik zelf ook indesign. Het werkt wel! Bedankt allemaal! Het is wel gelukt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Savantas schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:04:
InDesign of Acrobat (Pro) zou voldoende moeten zijn (misschien zelfs Reader). Illustrator is niet geschikt,want die kan zelf maar een pagina per bestand openen (dus max. 2 A5 pagina's).
Als extra note: in CS5 kan je nu verschillende artboards binnen een bestand maken, die precies hetzelfde werken als pagina's. Je mist de 'booklet-print'/automatisch inslag die je in Indesign hebt, maar dit kan net zo goed werken. Natuurlijk is het altijd handiger om elke pagina vanuit illustrator als PDF op te slaan en Indesign te exporteren, maar ik zie dat je het al werkende hebt gekregen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 22:32
agentorangina schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:56:
[...]

Als extra note: in CS5 kan je nu verschillende artboards binnen een bestand maken, die precies hetzelfde werken als pagina's. Je mist de 'booklet-print'/automatisch inslag die je in Indesign hebt, maar dit kan net zo goed werken. Natuurlijk is het altijd handiger om elke pagina vanuit illustrator als PDF op te slaan en Indesign te exporteren, maar ik zie dat je het al werkende hebt gekregen !
Klopt, met als extra toevoeging dat dit er al sinds CS4 in zit :).

May Lyssa aid you

Pagina: 1