• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Hey,

Ik ben op zoek gegaan naar een geschikte fotocamera voor op vakantie. Helaas word ik overweldigd door het aanbod en de minieme verschillen tussen camera's met grote prijsverschillen.
Graag zou ik zien dat jullie mij een geschikte compactcamera kunnen aanwijzen.
Dit gaat jullie natuurlijk niet lukken zonder te weten waar ik naar opzoek ben dus hier mijn eisen:

1. Batterij (deze moet lang meegaan, het liefst zou ik er nog 1 bij krijgen zoals bij deze camera)
2. >12 megapixels.
3. Groothoeklens
4. Beeldstabilisatie.
5. >3x optische zoom
6. Snel foto's maken (Ik wil niet het ultieme foto-moment missen, omdat mijn fotocamera 5 seconden moet wachten voordat hij de foto kan maken)
7. Prijsklasse 100 - 150 euro.

Alvast bedankt,

Vincent

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:39
Wat heb je zelf al gedaan om het aanbod te beperken? Heb je al een shortlist van camera's die aan jouw eisen voldoen?

Je kan eens in de pricewatch filteren op jouw eisen. Ook kun je sites als kieskeurig raadplegen en op functionaliteiten filteren.

Ook kun je in het topic 'Welke camera onder de €250?' een kijkje nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door virtualJac op 21-06-2010 13:13 ]

there's no tweak without the tweaker

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:15
Je hebt veel eisen voor je budget..
Ik zou als ik jou was het volgende aanpassen:

- camera met AA of met goedkopen third party accu's
- >8MP
- hoeveel mm (35mm equi.) wil je specifiek? dit zegt niks, bijna alle camera's hebben volgens de definitie groothoek
- Beeldstabilisatie wordt denk ik pas interessant bij 8x zoom of meer
- hoeveel zoom wil je, hier ga je namelijk (zeker in combinatie met je andere punten) snel over naar een andere klasse camera
- Als je echt snel wilt moet je een dslr, maar dat zit niet in je budget

(en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten willen we allemaal, je moet denk ik even kijken naar je punten en kiezen wat je het belangrijkst vind)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 21-06-2010 13:33 ]

Strava

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Ben je al langs een fotozaak geweest om daar advies te vragen? Er zijn toch wel een hoop compact camera's die aan je eisen voldoen. Een third party is tegenwoordig ook al voor 20 of 30 euro te koop

Verwijderd

Je zegt nergens of het een DSLR moet zijn. Het lijkt of anderen daar wel van uitgaan.
Ik heb zelf (als tweede camera) een Canon Ixus 100is. Die voldoet aan bijna al je eisen.
Hij heeft alleen geen echte groothoek, maar er is prima mee te werken.

Hij start razendsnel op, is 12 MP, maakt heel aardige foto's, kan filmen in HD, heeft beeldstabilisatie (iets wat echt wel nodig is bij een dergelijk apparaatje dat je niet meer door een zoeker gebruikt, maar veelal door hem met gestrekte armen te richten), heeft een lange accuduur en tevens 3x optische zoom.
En: hij is ultraklein !!!

Is ook nog eens onder de 150 euri (bij de Makro zelfs onder de 100)... Ben je klaar denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 14:01 ]

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik geef toe, ik heb veel eisen voor een camera van 150 euro. Maar ik ben bijvoorbeeld even langs de Dixons geweest, waar ik meerdere modellen heb gezien die in de buurt komen. Daar spraken ze van een groothoekslens, indien hij een brandpunt van <28mm had. De casio, werd mij verteld, stond bekend om zijn lange accuduur en voldoet aan alle punten die ik heb, behalve de groothoeklens.

De Canon Ixus 100is komt goed in de buurt van wat ik zoek, bedankt dus Mistered. Helaas komen er veel andere camera's, zoals de eerder genoemde Casio, ook dicht in de buurt en kan ik niet goed uitmaken welke beter is.
Om het jullie makkelijker te maken zal ik een lijstje opstellen met camera's die me geschikt lijken. Ik hoop dat jullie me dan kunnen vertellen welke daarvan het beste is.

Nogmaals, ik ben opzoek naar een compactcamera, geen spiegelreflexcamera.

Lijst:

Panasonic DMC-FS62

Samsung ES70

Canon PowerShot A3100 IS

Sony DSC-W310

Casio EX-Z335 limited edition (bij de dixons)

Persoonlijk neig ik naar de Casio EX-Z335, puur omdat ik er daar een gratis accu bijkrijg. Sony staat me daarnaast ook wel aan.

[ Voor 13% gewijzigd door vinnieminnie op 21-06-2010 15:07 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:10

Deathchant

Don't intend. Do!

sow, jij wilt voor een duppie op de eerste rang zitten ;) en >12mpix en groothoek en een ultra lange batterijduur voor 150 euro max.

Je weet dat megapixels niet alles is he.
Het is wel heel verstandig een cam met groothoek te nemen ja. 26mm is voor een compactcamera al behoorlijk groothoek. Volgens mij is er maar 1 compactcam met 24mm wideangle (een lumix volgens mij). Veel canons beginnen pas bij 35mm, met wat geluk vind je er een die begint bij 28mm.
Ikzelf vind dat ook belangrijk aangezien je groothoek vaak mist. Je wilt immers indoor in een museum of wanneer je voor een groot gebouw staat alles nog erop krijgen he. Ook ik vind juist de groothoek iets meer toevoegen aan een vakantiecamera. Meestal is 8x zoom wel meer dan voldoende, althans voor mij dan.
Maar met 150 euro ga je het niet redden, zeker niet met die eisen. Ik zou eens kijken of je ergens een Panasonic Lumix TZ7 op de kop kunt tikken. Ik heb deze voor 200 euro gekocht bij de onlineshop van de mediamarkt enkele weken geleden. 25mm wideangle, 12x zoom (200mm), 720p filmen. Echt een goeie deal.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Mooi je hebt inmiddels een selectie gemaakt. Nu wordt het zaak om reviews te lezen en met name foto's van de camera te bekijken. Ga naar de bekende grote fotosites en zoek daar op het typenr van de camera en kijk of je de geschoten foto's mooi vindt. Indien ze voldoen aan jouw eisen is het dus een goede camera.

Verder weet je welke specs je belangrijk vindt, maar wij kunnen die niet voor je rangschikken, dat moet je zelf doen.

Kortom, even googlen, lezen en kijken. Mocht je daarna nog vragen hebben (concreet en beperkt), dan kun je die stellen in Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.