Ik hoop dat dit niet tegen de GoT regels is en dat deze topic niet wordt verwijderd, maar ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer.
Ik zou binnenkort mijn 15 jaar oude CRT Phillips breedbeeld tv willen vervangen door een spik splinter nieuwe LED TV.
Deze moet aan volgende eisen voldoen:
Verder heb ik liefst ook een goed merk. Ik had zelf gedacht aan een Phillips of Samsung.
En koop ik best een nieuw model van de middenserie (bv 5xxx serie bij Phillips), of beter een ouder model van een hoger serie (8xxx serie bij Phillips)? En wat is jullie mening over merken zoals LG en Sharp?
Ik ben zowiezo van plan om de TV eerst met m'n eigen ogen te zien voordat ik hem zou kopen.
Welk merk & type lijkt jullie wat voor mij?
Ik zou binnenkort mijn 15 jaar oude CRT Phillips breedbeeld tv willen vervangen door een spik splinter nieuwe LED TV.
Deze moet aan volgende eisen voldoen:
- Beeldkwaliteit: dé belangrijkste eis. Het beeld moet écht scherp zijn, mooie kleuren en snelle reactie tijd (dus ook bij actie scenes nog steeds scherp en vloeiend). Uiteraard wil ik 1080p als resolutie. Verder ook Backlight LED (geen Edge LED).
- LED TV: wegens het lage verbruik en omdat ik dan 250 EUR aan ecocheques kan gebruiken.
- Grootte: minstens 40 inch, en maximum 47 inch. Iets daartussen (42 inch?) lijkt me ideaal.
- Prijs: rond de 1000 EUR, maximum 1250 EUR!
- Minstens 2 HDMI aansluitingen: 1 aansluiting is voor digitale TV, de andere voor een toekomstige Mac Mini die oa als media center zal dienen.
- Ophanging: ik wil hem aan de muur mbv een "tussenstuk" bevestigen zodat ik de TV kan draaien. Het is onmogelijk om hem recht op een muur te hangen in mijn woonkamer. Ik weet niet hoe dit zit? Is dit standaard bij elke TV mogelijk?
- Verdere snufjes (NetTV, Ambilight, 3D, ...) heb ik eigelijk niet nodig
Verder heb ik liefst ook een goed merk. Ik had zelf gedacht aan een Phillips of Samsung.
En koop ik best een nieuw model van de middenserie (bv 5xxx serie bij Phillips), of beter een ouder model van een hoger serie (8xxx serie bij Phillips)? En wat is jullie mening over merken zoals LG en Sharp?
Ik ben zowiezo van plan om de TV eerst met m'n eigen ogen te zien voordat ik hem zou kopen.
Welk merk & type lijkt jullie wat voor mij?
[ Voor 7% gewijzigd door seppevs op 21-06-2010 13:14 ]