[auto] optie(s) voor mp3?

Pagina: 1
Acties:

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:03
Ik heb een nieuwe auto gekocht en heb hierin geen mp3optie volgens mij. Ik vind het een beetje zonde om de hele console uit deze auto te slopen om een mp3radio erin te zetten, wat tevens ook niet mooi oogt.
Ik heb wel een aux uitgang waar ik volgens mij een externe audiobron kan aansluiten alleen werken de knopjes op mn stuur daar niet mee lijkt me. En het lijkt me vervelend om met bijvoorbeeld een ipod achter het stuur te zappen.

Iemand enige ideeen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Aux UITGANG zeg je? Ik denk niet dat deze als audio ingang gaat werken ;)
Andere optie is om zo'n FM modulator tussen je antenne te klikken en hierop je mp3 spelen aan te sluiten. Dus niet zo'n goedkoop draadloos dingetje welke bij het minste al stoort.
Soms zijn er voor inbouw radio's ook link ingang waarbij een wisselaar of andere apparatuur op aangesloten kan worden. En met een beetje massel is er dan ook een mp3 speler variant voor.

ps de aux uitgang wordt gebruikt voor een externe versterker.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tja zonder merken of types kunnen wij ook alleen maar speculeren wat er mogelijk is.

• Johann0r
klaasbram schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:47:
Aux UITGANG zeg je? Ik denk niet dat deze als audio ingang gaat werken ;)
Het gaat om zo'n 3.5mm gaatje tussen de stoelen in. Of dat nou uitgang of ingang is? ;p

Edit zal wel ingang zijn want met mn radio kan ik kiezen tussen cd/radio en aux

[ Voor 13% gewijzigd door Johann0r op 21-06-2010 14:17 ]

• Johann0r
ThinkPadd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:51:
Tja zonder merken of types kunnen wij ook alleen maar speculeren wat er mogelijk is.
Waarvan wil je het merk/type weten? Auto is een BMW 1 executive

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:34
Johann0r schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:15:
[...]
Het gaat om zo'n 3.5mm gaatje tussen de stoelen in. Of dat nou uitgang of ingang is? ;p
Heb je op deze mini-jack (3.5mm gaatje) al eens je iPod aangesloten? en zo ja kreeg je muziek? Als je hier muziek uit krijgt heb je alleen nog het probleem dat je niet via je stuur naar het volgende nummer kan.

[ Voor 9% gewijzigd door jvanderkroon op 21-06-2010 14:20 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Johann0r schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:16:
[...]

Waarvan wil je het merk/type weten? Auto is een BMW 1 executive
Het scheelt nogal of het een nieuwe BMW is of een 20 jaar oude Lada denk je niet ook.
Maar als je een beetje zoekt kan je een hele hoop mogelijkheden vinden om een iPod te integreren in een BMW. Zoals een dension 300 of xcarlink, of Grom usb of DICE Silverline of de USA-SPEC PA-12 enz...

Weet je zeker dat je niet ook ergens een USB aansluiting hebt? (Dat is een extra optie)

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2010 14:22 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Johann0r
fsfikke schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:20:
[...]

Het scheelt nogal of het een nieuwe BMW is of een 20 jaar oude Lada denk je niet ook.
Maar als je een beetje zoekt kan je een hele hoop mogelijkheden vinden om een iPod te integreren in een BMW. Zoals een dension 300 of xcarlink, of Grom usb of DICE Silverline of de USA-SPEC PA-12 enz...

Weet je zeker dat je niet ook ergens een USB aansluiting hebt? (Dat is een extra optie)
Hij is van halverwege 2005. En ja obv maakt dat verschil hehe. Zelf heb ik geen ipod, maar ik moet gewoon iets (hoeft geen ipod te zijn kan ook usbstick oid) aanschaffen zodat ik op vakantie geen 20 cd's meehoef te nemen.

En ik ben vrij zeker dat ik geen USB aansluiting heb.

• Johann0r
msxbox schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:20:
[...]

Heb je op deze mini-jack (3.5mm gaatje) al eens je iPod aangesloten? en zo ja kreeg je muziek? Als je hier muziek uit krijgt heb je alleen nog het probleem dat je niet via je stuur naar het volgende nummer kan.
Het is vrij onpraktisch en gevaarlijk idd dat je dan niet met je stuur naar volgende nummers kan.

• Johann0r
Iemand nog?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:37
Probeer eens in het BMW Topic. En kun je overigens niet gewoon de bestaande radio eruit trekken zonder de hele middenconsole te slopen? Of zit alles in 1 unit?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Johann0r schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:41:
Ik heb een nieuwe auto gekocht en heb hierin geen mp3optie volgens mij. Ik vind het een beetje zonde om de hele console uit deze auto te slopen om een mp3radio erin te zetten, wat tevens ook niet mooi oogt.
Valt wel mee. Pioneer levert bv een ombouwframe waarmee veel pioneer radio's naadloos te integreren zijn in je dashboard. Ook leveren ze opties om de eventuele PDC en stuurwielbediening werkend te krijgen.

Ik kan me voorstellen dat andere merken dit ook leveren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Hetgeen Hark_k aangeeft gebruik ik in mijn auto ook; werkt perfect en kost je zoals je ziet maar iets van een €5.. Imho de beste en goedkoopste oplossing :)

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:15

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Jumper2110 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:01:
Hetgeen Hark_k aangeeft gebruik ik in mijn auto ook; werkt perfect en kost je zoals je ziet maar iets van een €5.. Imho de beste en goedkoopste oplossing :)
Officieel zijn die verboden in Nederland (maar niemand die zich daar wat van aantrekt..) en je kunt dan alsnog niet van nummer wisselen via het stuur.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je gekeken naar die opties die ik poste of had ik dat net zo goed niet kunnen doen ;)
Als je echt controle wilt hebben en ook wilt kunnen zien welke nummers er spelen op je radio/idrive-scherm zal je een van die opties moeten overwegen. Of je moet je dealer vragen of ze de originele USB module van BMW in kunnen bouwen maar dat zal erg prijzig zijn. Die optie kost standaard al iets van €400,- dus reken op achteraf inbouwen gerust €1000. (als ik het goed heb is dat BMW partnr 65 41 0 427 467)
Maar er zijn zoals gezegd genoeg alternatieven zoiets bijvoorbeeld: http://www.xcarlink.co.uk...roductid=90&cat=16&page=1
Zie ook mr_petit in "Het grote BMW-Topic #10"

Over die FM-zenders: In Nederland is de FM band vrij dicht bezet. Itt bijvoorbeeld in de VS. Dus behalve als je iets hebt wat je direct op het antennekabel van de radio kan aansluiten kan de geluidskwaliteit vrij matig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 23-06-2010 14:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jep.. Meer info? Type radio? Linkje naar de manual? Wat zegt de manual erover?
Wat heb je zelf al gevonden qua mogelijkheden?

Wise enough to play the fool

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27
Meelobee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:11:
[...]
Officieel zijn die verboden in Nederland (maar niemand die zich daar wat van aantrekt..) en je kunt dan alsnog niet van nummer wisselen via het stuur.
Vroeger waren ze verboden, nu niet meer. Zie o.a. hier en hier.

Ik heb er zelf ook een, en de kwaliteit is prima (hetzelfde als een gewone radiozender). Daarnaast kun je zelf verschillende frequenties instellen en heb zelden last van interferentie.

En je kunt de afstandsbediening aan het stuur plakken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hark_k op 23-06-2010 21:45 ]

• Johann0r
Bedankt voor de reacties. Inbouwen ect is mij teveel werk ga volgende week al op vakantie. Ik ga eerst proberen mijn Hero er op aan te sluiten. Mocht dat niet willen dan ga ik proberen een goedkoop MP3 spelertje erop aan te sluiten.

Ik las dat icm met een Ipod het geluid niet erg hard kon ivm met apples europees gehoorbescherming shit is dit correct?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je ook nog geen carkit hebt, dan zou je een Parrot kunnen overwegen (bijvoorbeeld MKi9100). Die heeft een eiegen versterker, en je kunt er iPod/iPhone, mp3 speler of willekeurig aux apparaat op aansluiten. Dat werkt uitstekend, en geluidskwaliteit is nog best prima.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1