Hoi, gisteren is mij iets vreemds overkomen, volgens mij namelijk kortsluiting op m'n moederbord. Ik trok m'n kat achter de systeem kast vandaan en die had blijkbaar een USB kabeltje vast die ingeplugd zat in een intern hubje die al een tijdje wat los zat. Op het moment dat de kat aan dit kabeltje trok schoot dit hubje verder de kast in en springt m'n monitor op stand-by. Direct daarna vult een brandlucht de kamer en schakel ik in alle paniek de hele bende direct uit. Mijn vermoeden is dat het metalen plaatje van het hubje het moederbord op een gevoelige plek geraakt heeft en dit kortsluiting tot gevolg heeft gehad. Als ik nu de pc aangooi begint alles te draaien (voeding/fans/videokaart) maar hij start niet door, monitor krijgt geen signaal maar blijft stand-by knipperen en hoor zelfs geen piepje van mobo dat er iets goed of fout zit. Op de graka brandt een rode led genaamd "over temp protection". Er brandt nog wel een led op het mobo, wat aangeeft dat deze nog wel gevoed wordt met stroom. Wat zou hier gebeurt kunnen zijn en wat is er hoogstwaarschijnlijk kapot? Zelf vermoed ik het mobo. Of moet ik zelfs denken aan een doorgefikte CPU?
Volgens mij is dit wel alle relevante systeem info:
Mobo: Asus P5B Deluxe
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 ghz (draaide op 3.1 ghz) met koeler Thermaltake Big Typhoon
Mem: 2x 1GB DDR2 dual channel (G-Skill) 2x 2GB DDR2 dual channel (OCZ titanium)
Voeding: Thermaltake toughpower 600 watt
Graka: ATI Sapphire HD4870 vapor-x
Volgens mij is dit wel alle relevante systeem info:
Mobo: Asus P5B Deluxe
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 ghz (draaide op 3.1 ghz) met koeler Thermaltake Big Typhoon
Mem: 2x 1GB DDR2 dual channel (G-Skill) 2x 2GB DDR2 dual channel (OCZ titanium)
Voeding: Thermaltake toughpower 600 watt
Graka: ATI Sapphire HD4870 vapor-x