surveillance camera,s via netwerk op lcd schermen. ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 13:53
vraagje voor de netwerk specs.

ik zit hier op het werk met 9 surveillance camera,s voorheen stonden ze op 1 monitor (crt)
en moest je een beetje scrollen om de boel te kunnen zien.

maar nu willen we ze op 3 lcd schermen, fulltime alle cam,s zichtbaar.

div. aannemers hier bezig roepen van alles wat, maar geen eenduidig antwoordt.

camera,s lopen via glasvezel netwerk naar server, en dan weer naar coax (?) op 1 crt.

wens is dus; beelden opslaan op hd via server, en beeld realtime op 3 lcd schermen.

kan iemand hier mij een grove opstelling geven van welke hardware er tussen de server en de lcd,s zou moeten.

groet gunnie_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 17:00
wat voor camera's? IP of analoog?

En op 3 schermen hetzelfde beeld, of de 9 beelden over 3 schermen (dus 3 per scherm?)

Als je gewoon 9 beelden op 1 scherm wilt, kun je dan niet gewoon de output van de hdd recorder gebruiken? Vaak is dat al een prima oplossing om 9 kanalen te bekijken (3x3). En dan?

Mogelijkheden: over IP naar die schermen, met een client per scherm, VGA over CAT5 (als je recorder VGA out heeft), of als de kwaliteit minder belangrijk is, een modulator ertussen? (Dat gebruiken wij ook, gewoon camerabeelden bij het bestaande coaxnetwerk injagen, met (lcd) tv's kun je het dan overal oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
camera,s zijn voor zover ik weet ip,s

op div. plaatsen zijn ze in de glasvezelkabel geprikt die over het hele bedrijf loopt.

en die hdd recorder wil ik er eigenlijk liever tussen uit die is nog van ben hur geweest.

en "modulator" die mis ik even, dacht meer aan 1 pc 3 vga,s der in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op het moment dat het ip camera's zijn lijkt mij dat je gewoon een soort intranet site kan maken die de streams combineert? Of eventueel een pagina waar je de camera's kan selecteren die je weer wilt geven, dan kun je het makkelijker over 3 schermen verdelen later. Zodra je zo'n intranet pagina hebt zet je gewoon een pc neer die 3 schermen kan aansturen, dan open je op elke scherm je intranet site kiest op alledrie 3 verschillende camera's en je hebt je doel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
oke, het begint me al te dagen.

zat ff met de vraag hoe stuur je die vga,s verschillend aan.

maar je kunt idd die interanet page (die we dus hebben) 3 x opstarten met verschillende

camera,s.

of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je die intranet pagina al hebt moet je alleen nog zorgen dat je een pc hebt die de drie schermen aanstuurt en dan is het inderdaad een kwestie van de schermen goed slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
oke, ik ga eens kijken hoever ik kom.

bedankt voor de input mensen.

gr.

gunnie_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Kijk ook eens naar http://www.zoneminder.com/ daar kun je overzichtsschermen mee maken, wellicht ook meedere en dan slepen naar meerdere monitoren.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunnie_nl
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:04:
Kijk ook eens naar http://www.zoneminder.com/ daar kun je overzichtsschermen mee maken, wellicht ook meedere en dan slepen naar meerdere monitoren.
yup, software wordt ook nog een kleine issue, maar heel de bubs draait op winhoos. dus linux zal het niet worden.
Pagina: 1