Kopiëren van Default profile (server 2008)

Pagina: 1
Acties:

• J.One
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 17:53
Ik heb een virtueel netwerk met een server 2008 en een xp client. Ik probeer een 'default profile' van xp naar de server te kopiëren in de map op de server '\\servernaam\netlogon' Zodat alle nieuwe gebruikers deze instellingen toegepast krijgen bij de eerste log on. Als ik in xp rechts klik op my computer, properties, advanced, user profiles, settings en dan het profiel wil kopiëren met 'copy to' en navigeer naar
My network places, entire network, microsoft windows network, 'netwerk naam' krijg ik steeds de boodschap:

STN is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
The list of servers for this workgroup is not currently available.

http://nl.tinypic.com/r/241lfmf/6

Iemand een idee?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ken de setup niet en je uitleg is er niet duidelijk genoeg in, maar mij lijkt het gewoon dat, zoals de foutmelding zegt, de PC die wilt kopiëren onvoldoende rechten heeft op de andere PC. Als je geen zin hebt om op rechten te zoeken: gebruik gewoon de Shared Folders funtie van je VMware, Parallels of Hyper-V.

• J.One
Het is een active directory setup, de 2008 is de domain controller en functioneert als dns server voor de xp client.

Even voor alle duidelijkheid, jij wilt zeggen, dat de 'default user' (pc die ik probeer te kopiëren) niet genoeg rechten heeft op de server? Maar de users zijn aangemaakt in AD, en de shared folder '\\servernaam\netlogon' is toegankelijk voor iedereen. Dus waarom heb ik geen toegang?

En het is niet dat ik geen zin heb om het allemaal op te zoeken, ik vind het gewoon niet. En binnen x aantal uurtjes heb ik hier een examen over, en ik heb nog wel wat werk te doen :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het gaat sowieso al niet standaard werken. De profielversie tussen Windows XP en Windows 2008 zijn nl. verschillend:

Support guidelines for migrating roaming user profiles data to Windows Vista or to Windows Server 2008
Generally, user profiles that you create for users in Windows 2000, in Windows XP, or in Windows Server 2003 and user profiles that you create for users in Windows Vista or in Windows Server 2008 are incompatible with one another. The profiles are incompatible because of the difference in the user profile design.

[ Voor 37% gewijzigd door Question Mark op 21-06-2010 13:49 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• J.One
Ok, maar ik moet hoe dan ook toegang krijgen. Ik ben op beide systemen Administrator nog heb ik geen toegang.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:23

_AN

Question Mark schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:48:
Het gaat sowieso al niet standaard werken. De profielversie tussen Windows XP en Windows 2008 zijn nl. verschillend:

Support guidelines for migrating roaming user profiles data to Windows Vista or to Windows Server 2008

[...]
Dit werkt natuurlijk wel voor gebruikers die inloggen op XP ;)
Als je ook een profiel wil maken voor Vista of 7 gebruikers, maar er dan .V2 van.

Is het XP werkstation wel aangemeld in het STN domein? Probeer eens het volledige pad in te vullen i.p.v. browsen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

_AN schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:49:
[...]

Dit werkt natuurlijk wel voor gebruikers die inloggen op XP ;)
Als je ook een profiel wil maken voor Vista of 7 gebruikers, maar er dan .V2 van.
Hoe bedoel je? Je kunt nl. niet zomaar een (local) XP profiel kopieren naar een local Windows 2008 profile en renamen naar een versie 2 profile. Dat is volgens mij wat TS wil: een local xp profile één op één kopieren als default user profile op een Windows 2008 server.

Het enige wat je kunt doen is middels de "User state migration tool" de instellingen kopieren naar een nieuw V2 profile.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:23

_AN

Question Mark schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:59:
[...]
Hoe bedoel je? Je kunt nl. niet zomaar een (local) XP profiel kopieren naar een local Windows 2008 profile en renamen naar een versie 2 profile. Dat is volgens mij wat TS wil: een local xp profile één op één kopieren als default user profile op een Windows 2008 server.

Het enige wat je kunt doen is middels de "User state migration tool" de instellingen kopieren naar een nieuw V2 profile.
Klopt, dat kan niet.
Maar je kunt voor de XP gebruiker (domain) wel een Default User in NETLOGON zetten. Als een gebruiker voor het de eerste keer inlogt wordt dit profiel geladen en niet de Default User die op de Pc staat. Zo kun je heel makkelijk een centraal standaard profiel maken.

De 2008 machine is niet belangrijk, aangezien het profiel voor XP gebruiker is..

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je hebt gelijk, ik las de TS niet goed. Ik las:
J.One schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:56:
Ik probeer een 'default profile' van xp naar de server te kopiëren in de map op de server '\\servernaam\netlogon'
en nam automatisch aan dat het om een local profile ging (het stukje Netlogon had ik even gemist). TS wil echter een "default user profile" klaarzetten in de Netlogon van het domein. Dan maakt het type en formaat inderdaad niets uit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 21-06-2010 19:28 ]

Pagina: 1