TU/e notebook... Duur of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12 15:05
Hey,

Ik kreeg net een mailtje van de TU/e dat ik volgend jaar een nieuwe notebook kan kopen. Aangezien mijn huidige een beetje traag aan het worden is, en ik geloof dat de garantie verloopt, ben ik hier wel over aan het denken.

Specificaties:
http://w3.tue.nl/fileadmi...ies-notebook2010-2011.pdf

Prijs: €1.100

Ik vind €1.100 erg veel, maar ik gebruik de laptop op school dan ook dagelijks dus misschien moet ik het toch maar doen... Of kan ik een vergelijkbare laptop goedkoper krijgen?

De specificaties zeggen dat er software inbegrepen is, maar ik denk niet dat ze die bij de prijs meetellen, aangezien iedereen (op de TU/e) die software gewoon gratis kan downloaden, dus dat zou een beetje scheef zijn om er nu dan wel voor de laten betalen!

Ook zeggen de specificaties dat er 5 jaar garantie en ondersteuning bij zit, maar in de e-mail stond echter maar 3 jaar. Ik ga dus uit van 3 jaar.

Nou ja... Ik vroeg me af wat jullie denken: is deze laptop €1.100 euro waard? Ik heb niet zoveel verstand van computer specificaties en al helemaal niet van notebooks... Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 21-06-2010 11:29 ]

Mijn iRacing profiel

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09

Haan

dotnetter

Ik denk dat je ook wel redelijk wat betaalt voor de 5 jaar support en garantie, dat is namelijk behoorlijk lang.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12 15:05
Haan schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:22:
Ik denk dat je ook wel redelijk wat betaalt voor de 5 jaar support en garantie, dat is namelijk behoorlijk lang.
Klopt. Ik was alleen vergeten te zeggen dat in de e-mail staat dat ik maar 3 jaar garantie en ondersteuning heb. In de specificaties staat inderdaad 5, nu weet ik het ook niet... Ik neem aan dat de e-mail klopt, dus ga maar uit van 3.

Mijn iRacing profiel

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
NickThissen schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:20:
De specificaties zeggen dat er software inbegrepen is, maar ik denk niet dat ze die bij de prijs meetellen, aangezien iedereen (op de TU/e) die software gewoon gratis kan downloaden, dus dat zou een beetje scheef zijn om er nu dan wel voor de laten betalen!
Denk dat het geldt voor wat andere software en niet hetgeen da tje al gratis kan krijgen.

Het is in ieder geval een hele goede notebook. Zoals je zelf al aangeeft, je hebt hem iedere dag hard nodig. Ik zit ook in zo'n situatie. Mijn huidige notebook kan nog wel en is op zich nog wel stabiel en betrouwbaar. De garantie is echter wel verlopen en ook de fan begint wat lawaai te maken (versleten). Dus ik ga een nieuwe kopen omdat ik gewoon niet zonder kan komen te staan. De TU/e laptop is iig een goed degelijk ding.

Kijk echter ook wat verder. De UTwente heeft ook iets vergelijkbaars (waar ik straks ga doorstuderen), maar ik ga toch iets anders nemen. Ik wil geen 15,6" lompe bak meer, liever iets compacts met lange accuduur. De acties zijn ook wel scherper geweest (al zijn ze nog altijd zeer goed), dus even verder kijken kan zeker geen kwaad.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica