Vraag over HD TV bij Xbox360

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Geachte tweakeraars,

Ik heb nog nooit eerder een HDtv gehad(arme ik) en ga eind volgende maand een HDtv aanschaffen. Mijn vraag is nu: Als ik mijn xbox360 aansluit aan de tv, zijn de spellen dan ook direct in HD? Of moet ik één of andere kabel aanschaffen zodat de spellen ook echt HD zijn? (Ik heb gewoon een standaard xbox360, geen elite)

Alvast bedankt,

Maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:42
Je zal een component kabel of hdmi kabel nodig moeten hebben om HD te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:36
Het ligt er een beetje aan. bij mijn xbox is een component cable meegelverd (5 stekkertjes) en zit ook een HDMI aanlsuiting. Die component cable is prima en levert prima beeld in full hd maar je kan ook een hdmi kabel kopen.

Als je xbox nog van de eerste generatie is dan heb je geen HDMI-aansluiting en voglens mij ook geen standaard meegeleverde component cable dus moet je die kopen.

Is heel simpel te zien, onder de 'normale' aansluiting achterop je xbox zit een hdmi aansluitng, of hij zit er niet :P

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2007/08/xbox_hdmi-port.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
KingKoning schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:33:
Het ligt er een beetje aan. bij mijn xbox is een component cable meegelverd (5 stekkertjes) en zit ook een HDMI aanlsuiting. Die component cable is prima en levert prima beeld in full hd maar je kan ook een hdmi kabel kopen.

Als je xbox nog van de eerste generatie is dan heb je geen HDMI-aansluiting en voglens mij ook geen standaard meegeleverde component cable dus moet je die kopen.

Is heel simpel te zien, onder de 'normale' aansluiting achterop je xbox zit een hdmi aansluitng, of hij zit er niet :P
Bedankt hiervoor :> , even om zeker te weten heb ik nog een laatste vraag, mijn xbox heeft geen HDMI aansluiting dus moet ik die Component Cable kopen? En waar sluit je die cable op aan? Gewoon in de vga ingang, of gaat die op de 3 kabels waar de scart kabel eindigt?

Alvast bedankt :)

[ Voor 198% gewijzigd door maffiappie op 21-06-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Nee die gaat in je xbox in de 'normale' ingang. aan de andere kant zitten 6 stekkers, waarvan je er 5 in je tv stopt (die anders is voor als je de oude '3-tulps-stekkers gebruikt'. Je moet er maar is op googelen, maar neem van mij aan dat dat prima beeld is. Het verschil met een HDMI kabel is verwaarloosbaar.

dus ja je moet een component cable kopen. en die kan gewoon in de normale ingang van je xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

maffiappie schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Bedankt hiervoor :> , even om zeker te weten heb ik nog een laatste vraag, mijn xbox heeft geen HDMI aansluiting dus moet ik die Component Cable kopen? En waar sluit je die cable op aan? Gewoon in de vga ingang, of gaat die op de 3 kabels waar de scart kabel eindigt?

Alvast bedankt :)
Nee je hebt ook 5 kabeltjes. een witte en rode (links en rechts geluid) en 3 video (was iets met kleuren, RGB??) die moet je hebben.
Eventueel kun je geluid nog via optical doen en dan sluit je de witten rode niet aan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
KingKoning schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:33:

[afbeelding]
Component gaat maar tot 1080i toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

bram1984 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Component gaat maar tot 1080i toch?
Nope, componet gaat op de xbox360 gewoon tot 1080p

Omdat de eerste XBOX360 modellen geen optische uitgang heeft zit deze ook in de componet kabel...

je kan hier een foto zien van de kabel die je nodig hebt.

Het werkt overigs prima, omdat ik een XBOX360 sinds het begin van z'n verkijgbaarheid hebt ben ik ook veroordeeld tot deze kabel op in HD te gamen...

p.s. wanneer je de xbox360 via de componet kabel hebt aangesloten moet je de xbox wel handmatig op 1080p zetten in de instellingen!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
+ps: Je moet de switch op de kabel op HDTV zetten ipv op tv. Dat ging bij mij de eerste keer ook fout. "Nou zo veel beter is het niet....." in de categorie 'stroomkabel zat er niet in' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

KingKoning schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:19:
+ps: Je moet de switch op de kabel op HDTV zetten ipv op tv. Dat ging bij mij de eerste keer ook fout. "Nou zo veel beter is het niet....." in de categorie 'stroomkabel zat er niet in' zeg maar.
Lol, tja.... het knopje moet wel op HDtv ja... dat leek me wel overduidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:23:
[...]

Nope, componet gaat op de xbox360 gewoon tot 1080p

Omdat de eerste XBOX360 modellen geen optische uitgang heeft zit deze ook in de componet kabel...

je kan hier een foto zien van de kabel die je nodig hebt.

Het werkt overigs prima, omdat ik een XBOX360 sinds het begin van z'n verkijgbaarheid hebt ben ik ook veroordeeld tot deze kabel op in HD te gamen...

p.s. wanneer je de xbox360 via de componet kabel hebt aangesloten moet je de xbox wel handmatig op 1080p zetten in de instellingen!
Ondanks dat component analoog is? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat 1080p alleen door een digitale- dus HDMI kabel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 09:08

Willybubba

Nut up or shut up.

Niet alle TV's pakken 1080p over component. Mijne bijvoorbeeld niet.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Willybubba schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:59:
Niet alle TV's pakken 1080p over component. Mijne bijvoorbeeld niet.
Dat zegt dat toch meer over jou TV dan over de XBOX360?
ik schrijf duidelijk dat de Xbox360 het wel aan kan.. Er zijn zoveel verschillende merken en type tv's op de markt....
1080p over componet kan gewoon, los van het feit alsof je tv het aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:23:
[...]

Lol, tja.... het knopje moet wel op HDtv ja... dat leek me wel overduidelijk :P
ja is het ook. maar goed, mijn nieuwe tv die kwam en die kabel zat al in me box. Dus gewoon de andere kant van de kabel in een andere tv gedaan en verder niks veranderd :P

Daarom dacht ik: Ik zet het er maar even bij :P Want de setting op de xbox zelf vind ik ook wel vrij logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Bullet NL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:17:
[...]

Dat zegt dat toch meer over jou TV dan over de XBOX360?
ik schrijf duidelijk dat de Xbox360 het wel aan kan.. Er zijn zoveel verschillende merken en type tv's op de markt....
1080p over componet kan gewoon, los van het feit alsof je tv het aan kan.
Klopt, het ligt inderdaad aan de TV. Mijn Samsung TV, geen idee welk model 3 jaar oud ofzo, kan het wel bijvoorbeeld.

Xbox360 gamerprofile

Pagina: 1