Headset Vox DaVo D285 zelf maken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 12:50
Ola,

Op mijn werk zou ik graag een headset hebben voor als ik veel klanten/partners moet bellen. Nu is het eenvoudig om een headset te kopen, maar die prijzen schrok ik een beetje van. €150 euro voor een headset vind ik echt belachelijk duur. Nu heb ik één van die dure headset bekeken, maar ik zie niets wat ik niet zelf kan maken. Graag wat feedback of ik gelijk heb.

Headset wordt op de Vox DaVo D285 aangesloten met een RJ-11 stekkertje. Tussen het stekkertje en de headset zelf zit een connector. Hiermee kun je makkelijk je headset losmaken en even weglopen voor koffie bijvoorbeeld. Deze functie heb ik niet nodig. Het stekkertje rechts zal ik dus niet nodig hebben:
http://www.headsetshop.be...ics-u10-aansluitkabel.jpg

Verder lijkt het mij toch zeer eenvoudig om een headset van 30 euro te kopen om hier met een tang een RJ-11 aansluiting op te maken.

Mis ik iets waardoor dit niet zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
HenkEisDS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:04:
Ola,

Op mijn werk zou ik graag een headset hebben voor als ik veel klanten/partners moet bellen. Nu is het eenvoudig om een headset te kopen, maar die prijzen schrok ik een beetje van. €150 euro voor een headset vind ik echt belachelijk duur. Nu heb ik één van die dure headset bekeken, maar ik zie niets wat ik niet zelf kan maken. Graag wat feedback of ik gelijk heb.

Headset wordt op de Vox DaVo D285 aangesloten met een RJ-11 stekkertje. Tussen het stekkertje en de headset zelf zit een connector. Hiermee kun je makkelijk je headset losmaken en even weglopen voor koffie bijvoorbeeld. Deze functie heb ik niet nodig. Het stekkertje rechts zal ik dus niet nodig hebben:
http://www.headsetshop.be...ics-u10-aansluitkabel.jpg

Verder lijkt het mij toch zeer eenvoudig om een headset van 30 euro te kopen om hier met een tang een RJ-11 aansluiting op te maken.

Mis ik iets waardoor dit niet zou werken?
Er is best kans dat de headset nog communiceert met het station op een speciale manier. Dat het een RJ-11 stekkertje is, wil nog net zeggen dat ze dezelfde pinout gebruiken. Je kunt het altijd proberen met een simpel headsetje van 10euro.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde eens geprobeerd op de Vox centrale op mn werk, werkte niet in ons geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Maar ik wil niets aansluiten direct op de centrale, het komt direct op het toestel.

@Silbylle: Daar ben ik dus ook bang voor inderdaad. Je zou zeggen dat het gewoon 1 op 1 aan te sluiten is, maar zo vanzelfsprekend is dat waarschijnlijk niet. En om nou voor 150 euro zo'n plantronics dingetje te kopen, dan klem ik de hoorn wel gewoon tussen mijn oor en schouder. :)

Iemand anders ervaring? Iemand het misschien geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkEisDS schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:28:
Maar ik wil niets aansluiten direct op de centrale, het komt direct op het toestel.
Met centrale bedoelde ik dat ding wat op de balie/ bureau staat, waar de hoorn aan de zijkant zit ingeplugd. Een hoorn van een normaal toestel was niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Oei, dat is jammer.

Zou het een opzettelijke beperking zijn die makkelijk te omzeilen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 09:55
Het is volgens mij niet zomaar een standaard verhaal. Zelfs het stekkertje er tussen (breekstekker) heeft in veel gevallen een functie. Bij het verbreken veranderd de impendantie en zal het toestel weten dat de headset niet aangesloten is. Zo kan deze bijvoorbeeld terug schakelen naar de speaker van het toestel.

Maar als je hem veel nodig hebt, krijg je toch zeker wel een headset van je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tussendoorvraagje trouwens. Waarom zou 150 euro belachelijk duur zijn?

Ik weet dat ik het niet in 3 uur vanaf scratch kan maken en testen ( even makkelijk uurtarief van 50 euro gekozen ).
Als ik naar mijn baas toestap en ik zeg hem dat ik het nodig heb en dat ik anders met zelfbouw lang ga zitten klooien dan is de order binnen 2 minuten de deur uit.
In wezen op het moment dat ik ga denken aan zelfbouw dan heeft de irritatie het bedrijf al meer gekost als die 150 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Gomez12 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:34:
Tussendoorvraagje trouwens. Waarom zou 150 euro belachelijk duur zijn?

Ik weet dat ik het niet in 3 uur vanaf scratch kan maken en testen ( even makkelijk uurtarief van 50 euro gekozen ).
Als ik naar mijn baas toestap en ik zeg hem dat ik het nodig heb en dat ik anders met zelfbouw lang ga zitten klooien dan is de order binnen 2 minuten de deur uit.
In wezen op het moment dat ik ga denken aan zelfbouw dan heeft de irritatie het bedrijf al meer gekost als die 150 euro...
Tja, 150 euro voor 2 speakertjes, een microfoontje en wat kabel vind ik veel geld. Uiteraard kan ik gewoon een headsetje bestellen, daar zal mijn baas ook zeker niet moeilijk over doen. Maar je bent een tweaker of je bent het niet. :)
Pagina: 1