Dag beste mede Tweakers!
Ik heb vorige zaterdag mijn hardware aangekregen voor mijn nieuwe PC..
Dit bevatte:
- Core i5 750
- Asrock P55 Extreme
- Kingston Valueram DDR3 1333Mhz (Triple channel)
- ...
Nu, het probleem is dat mijn moederbord niet wilt opstarten, ik weet dat mijn RAM triple channel is, maar ik dacht: 'ik ga er maar 1 of 2 latjes insteken, dan werkt het wel gewoon' maar niet dus..
Ik ben 2-3 keer in mijn BIOS geraakt, voor de rest krijg ik altijd een rare code op mijn DR. Debug LED op mijn mobo, waar ik niets over vind in mijn manual of google..
De Dr. Debug code: '3A of EA' (volgende de manual: '3A, Initialize RTC date/time') Maar daar ben ik dus niets wijzer uit.
Misschien ligt het aan mijn RAM? of is mijn mobo DOA?
Weet iemand hier misschien iets meer over?
Ik heb Asrock een mailtje gestuurd, maar tegen dat ik hiervan antwoord ga krijgen.. en OF ik wel antwoord ga krijgen..
Misschien weet iemand hier meer.
Alvast bedankt!
Alex
Ik heb vorige zaterdag mijn hardware aangekregen voor mijn nieuwe PC..
Dit bevatte:
- Core i5 750
- Asrock P55 Extreme
- Kingston Valueram DDR3 1333Mhz (Triple channel)
- ...
Nu, het probleem is dat mijn moederbord niet wilt opstarten, ik weet dat mijn RAM triple channel is, maar ik dacht: 'ik ga er maar 1 of 2 latjes insteken, dan werkt het wel gewoon' maar niet dus..
Ik ben 2-3 keer in mijn BIOS geraakt, voor de rest krijg ik altijd een rare code op mijn DR. Debug LED op mijn mobo, waar ik niets over vind in mijn manual of google..
De Dr. Debug code: '3A of EA' (volgende de manual: '3A, Initialize RTC date/time') Maar daar ben ik dus niets wijzer uit.
Misschien ligt het aan mijn RAM? of is mijn mobo DOA?
Weet iemand hier misschien iets meer over?
Ik heb Asrock een mailtje gestuurd, maar tegen dat ik hiervan antwoord ga krijgen.. en OF ik wel antwoord ga krijgen..
Misschien weet iemand hier meer.
Alvast bedankt!
Alex
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 10:50 ]