Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mede Tweakers!

Ik heb vorige zaterdag mijn hardware aangekregen voor mijn nieuwe PC..
Dit bevatte:
- Core i5 750
- Asrock P55 Extreme
- Kingston Valueram DDR3 1333Mhz (Triple channel)
- ...

Nu, het probleem is dat mijn moederbord niet wilt opstarten, ik weet dat mijn RAM triple channel is, maar ik dacht: 'ik ga er maar 1 of 2 latjes insteken, dan werkt het wel gewoon' maar niet dus..
Ik ben 2-3 keer in mijn BIOS geraakt, voor de rest krijg ik altijd een rare code op mijn DR. Debug LED op mijn mobo, waar ik niets over vind in mijn manual of google..
De Dr. Debug code: '3A of EA' (volgende de manual: '3A, Initialize RTC date/time') Maar daar ben ik dus niets wijzer uit.

Misschien ligt het aan mijn RAM? of is mijn mobo DOA?

Weet iemand hier misschien iets meer over?

Ik heb Asrock een mailtje gestuurd, maar tegen dat ik hiervan antwoord ga krijgen.. en OF ik wel antwoord ga krijgen..

Misschien weet iemand hier meer.

Alvast bedankt!

Alex

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De foutcodes van het moederbord staan in de handleiding dus RTFM
Kijk dus even wat het betekend en je weet een stuk meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Beetje meer moeite is ook geen crime....

Volgens de manual is 3A Initialize RTC date/time. Voor zover ik weet (correct me if im wrong) is de RTC de chip die gewoon de tijd genereert, kan batterij gerelated zijn.

Wat meer info, vooral DDR typenummers zou handig zijn....

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
master_viper schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:53:
Beetje meer moeite is ook geen crime....

Volgens de manual is 3A Initialize RTC date/time. Voor zover ik weet (correct me if im wrong) is de RTC de chip die gewoon de tijd genereert, kan batterij gerelated zijn.

Wat meer info, vooral DDR typenummers zou handig zijn....
Ik weet dat het dat betekent.. (toch bedankt)
Maar het probleem is, dat het hier altijd op blijft staan, en zichzelf herstart na 10 seconden, en zo oneindig lang verder gaat en niet verder dan dat gaat..

de RAM ( het product) is gebonden aan deze thread, zie je bovenaan de pagina als je deze thread leest normaal gezien.
Dus de 'kingstong valueram KVR1333D3N9K3/6G'

In de compabiliteit lijst van RAM modules voor het moederbord staat deze er specifiek niet bij, maar wel zonder de 'K3' achteraan, dus de 'KVR1333D3N9'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien toch maar beter dat in mijn RAM in RMA terugzend naar de dealer.. ik hoop op een snel antwoord van hun (afuture.nl)