[laptop] HD 5470 flikkerende pixels

Pagina: 1
Acties:

• sydneybe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10-2024
Hello,

Ik heb sinds een 2 weken geleden een nieuwe laptop gekocht.

Packard Bell Easynote Tj75
Core i5 M430
HD 5470 met catalyst drivers 10.6

Nu als ik mijn laptop via de HDMI aansluiting aansluit op mijn Panasonic TV (1920*1080, full HD dus), dan treed er een raar artefact op. in het beeld van op de tv treed er een soort van pixel flikkering op, verscheidene pixels (meestal waar er grote verandering/animatie gebeurd) worden voortdurend geflikkerd (wit/zwart).

Als ik de laptop aansluit aan een andere Tv, eentje die op dezelfde resolutie draait als het laptopscherm (1366*....) dan heb ik dit fenomeen niet.

Nu weet ik voor een feit dat het niet mijn Tv is, aangezien mijn vorige laptop ook full HD perfect weergaf.
ik heb even snel een filmpje gemaakt om te tonen wat ik bedoel:
YouTube: Pixel flickering HD5470
(dat is een stukje van lord of the rings 2; in 1080p kwaliteit)

ik zou eerder denken dat de grafische kaart het niet aankan, maar dat lijkt me vreemd....
alvast bedankt voor jullie hulp :P

offtopic:
en als er soortgelijks ergens anders op het forum staat, mijn excuses maar dat heb ik niet gevonden

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

offtopic:
*Knip* edit macht der gewoonte

Drivers uptodate?
Draaien er nog andere programma's op de achtergrond die video render gebruiken als je de film kijkt?

En dit gebeurd alleen bij het afspelen van een film?

[ Voor 92% gewijzigd door 42dpi op 21-06-2010 06:40 ]

Si vis pacem, para bellum

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
TerreurBV, Moest je dat nou helemaal quoten? :?

Het lijkt zich dus bij 1920x1080 voor te doen. Dan zou je dat eigenlijk eens op meer apparaten moeten testen. Bijvoorbeeld op een andere monitor of TV. Kun je hem niet eens naar een winkel meenemen om te testen? Bij voorkeur naar de leverancier, natuurlijk. Of bij de buren?

Controleer ook de temps en voltages eens. Zijn TV en laptop geaard? Niet dat dat per se de oorzaak hoeft te zijn, maar toch.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• sydneybe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10-2024
hey bedankt voor de antwoorden,

het probleem doet zich enkel voor bij 1920px, dus niet alleen bij films maar ook op het bureaublad bv.
Ik wou deze eerder testen op 1 van men full hd monitoren maar dan heb ik een converterstukje nodig (VGA-DVI), maar goed, ik ga deze avond eens op pad bij de familie om te testen.

Temps en spanningen zijn volledig normaal en TV is uiteraard geaard, laptop niet (zoals 99%van de laptops dus).