Toon posts:

Upgrade nu of wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

moet nu een nieuw moederbord kopen voor mn pentium D 925 (dual core 3ghz). (nou ja heb ik al gekocht maar is niet compatible met mn cpu, maar hopelijk kan ik die ruilen).

Wat is dan raadzaam? Ook de cpu en geheugen upgraden, of alleen moederbord? Moederbord moet sowieso ivm nieuwe videokaart.

Nu:
CPU: D 925 dual core 3 ghz
Geheugen: DDR2 2gb 667 mhz fbs
Moederbord: asus p5qpl-am (dit wordt nog een andere, kostte 50 euro al uitgegeven)

Van plan:
CPU: amd phenom II 4x 955 black box of intel core i 540 (rond de 150 euro)
Geheugen: DD3 2x 1 of 2x 2 gb, resp. 50 of 100 euro
Moederbord: asus.... hopelijk in te ruilen voor bovenstaande, dus 0 euro

Dus voor 200-250 euro een flinke upgrade. Raadzaam? Draait dan met videokaart radeon 5770 1ghz.

En nog tips op waar op letten met nieuw moederbord? bv pci-e 2.0 slot echt nodig? of mag ook minder?
En het geheugen zou 2 of 4gb genoeg zijn ?

Alvast bedankt!

Ramon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt er natuurlijk aan wat je ermee gaat doen. Als het allemaal snel genoeg is dan kun je het toch lekker zo laten?

Neem anders de BBGs eens door voor aankoopadviezen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zou niet upgraden, Word '97 draait toch nog goed?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

gebruik het momenteel enkel voor World of Warcraft, en voor hier en daar een andere, niet echt demanding game. Maar wil ik dit wel gaan doen, is dan enkel de cpu belangrijk of juist het geheugen?

Mss een idee om voor nu DDR3 te nemen, is dat veel winst tov DDR2? Dat is rond de 100 euro extra, en nu heb ik de kans om te upgraden van 2x 1 GB DDR2.

gr.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:27:
Mss een idee om voor nu DDR3 te nemen, is dat veel winst tov DDR2? Dat is rond de 100 euro extra, en nu heb ik de kans om te upgraden van 2x 1 GB DDR2.
Dat hangt compleet af van op welk platform je het zet. Als jij op bijv een P35 chip van DDR2 naar DDR3 gaat ga je daar echt niet zo bizar veel van merken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

uberhaupt zul je niet veel merken van een upgrade van DDR2 naar DDR3. Geheugensnelheid en bandbreedte zijn in bijna alle gevallen niet de limiterende factor.

edit:
link

Maar als je het bij World of Warcraft wil laten, waarom heb je dan zo'n dikke videokaart aangeschaft? Je systeem is nu namelijk redelijk ongebalanceerd, aangezien de videokaart waarschijnlijk veel te snel is. De processor zal niet genoeg data richting videokaart kunnen verzenden, om de videokaart 100% aan het werk te zetten.

Daarnaast: 2 GB geheugen is niet veel bij moderne standaarden. Als je wat spelletjes wil spelen en een modern (<5 jaar) OS hebt, is 3 - 4 GB toch wel nominaal.

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 21-06-2010 10:21 ]

-_-

Verwijderd

WoW trekt bijna alleen maar CPU, dus een snelle dual of quadcore is meer als zat.

• fakuris
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-08-2010
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:18:
WoW trekt bijna alleen maar CPU, dus een snelle dual of quadcore is meer als zat.
Een geheugen upgrade naar 4GB doet ook veel wonderen in WoW.

Verwijderd

Een pentium D is natuurlijk een flink verouderde Netburst gebaseerde CPU. Dan kan je beter upgraden naar de AMD als je de snelheid nodig hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Processors, Moederborden & Geheugen is voor technische vragen over P, M & G. Niet voor algemene "wat moet ik upgraden?"-vragen. Daar komt bij dat we op GoT sowieso verwachten dat je doet wat je zelf kunt voordat je hier om hulp komt vragen. Daar hoort ook bij dat je eerst zelf bepaalt wat je exact wilt en vervolgens op zoek gaat naar welke minimale specs je moet hebben om daaraan te voldoen, en welke randvoorwaardes daarvoor zijn. Dat doe je hier niet, dus voldoet dit topic niet aan de inzet die we op GoT verwachten.

Kijk hier voor meer tips:
[UG] Upgrade Guide topicoverzicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.