Hey allen,
moet nu een nieuw moederbord kopen voor mn pentium D 925 (dual core 3ghz). (nou ja heb ik al gekocht maar is niet compatible met mn cpu, maar hopelijk kan ik die ruilen).
Wat is dan raadzaam? Ook de cpu en geheugen upgraden, of alleen moederbord? Moederbord moet sowieso ivm nieuwe videokaart.
Nu:
CPU: D 925 dual core 3 ghz
Geheugen: DDR2 2gb 667 mhz fbs
Moederbord: asus p5qpl-am (dit wordt nog een andere, kostte 50 euro al uitgegeven)
Van plan:
CPU: amd phenom II 4x 955 black box of intel core i 540 (rond de 150 euro)
Geheugen: DD3 2x 1 of 2x 2 gb, resp. 50 of 100 euro
Moederbord: asus.... hopelijk in te ruilen voor bovenstaande, dus 0 euro
Dus voor 200-250 euro een flinke upgrade. Raadzaam? Draait dan met videokaart radeon 5770 1ghz.
En nog tips op waar op letten met nieuw moederbord? bv pci-e 2.0 slot echt nodig? of mag ook minder?
En het geheugen zou 2 of 4gb genoeg zijn ?
Alvast bedankt!
Ramon
moet nu een nieuw moederbord kopen voor mn pentium D 925 (dual core 3ghz). (nou ja heb ik al gekocht maar is niet compatible met mn cpu, maar hopelijk kan ik die ruilen).
Wat is dan raadzaam? Ook de cpu en geheugen upgraden, of alleen moederbord? Moederbord moet sowieso ivm nieuwe videokaart.
Nu:
CPU: D 925 dual core 3 ghz
Geheugen: DDR2 2gb 667 mhz fbs
Moederbord: asus p5qpl-am (dit wordt nog een andere, kostte 50 euro al uitgegeven)
Van plan:
CPU: amd phenom II 4x 955 black box of intel core i 540 (rond de 150 euro)
Geheugen: DD3 2x 1 of 2x 2 gb, resp. 50 of 100 euro
Moederbord: asus.... hopelijk in te ruilen voor bovenstaande, dus 0 euro
Dus voor 200-250 euro een flinke upgrade. Raadzaam? Draait dan met videokaart radeon 5770 1ghz.
En nog tips op waar op letten met nieuw moederbord? bv pci-e 2.0 slot echt nodig? of mag ook minder?
En het geheugen zou 2 of 4gb genoeg zijn ?
Alvast bedankt!
Ramon