Toon posts:

Bluescreens bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb sinds 4 maanden een nieuwe pc, en vrijwel altijd bij het opstarten heb ik bluescreens.
(Ik heb de pc in 4 maanden tijd ongeveer 6 keer een schone installatie gegeven, en wanneer ik dat doe is hij TOT NU TOE elke wel weer opgestart, maar na een tijdje (dagje ofzo begonnen de problemen dan weer)

Daarom deed ik de laatste tijd nooit 'shut down' maar 'sleep' als ik hem uitzette. Op deze manier deed hij het prima. Ik kon prima gamen, films kijken, alles.
Maar nu heb ik per ongeluk op shut down geklikt en TADAA meteen weer raak.

Ik heb het batterijtje uit mn mobo gehaald, 10 minuten gewacht en er weer ingedaan. Daarna aangezet, weer hetzelfde probleem.
Daarna mn memory bankjes er beide uit gehaald en opgestart met 1, nog steeds zelfde probleem. Daarna andere bankje, weer hetzelfde probleem.
Als ik mn pc nu aanzet vraagt hij om 'normaal opstarten' of 'een startup check(recommended).
Maakt niet uit wat ik kies, hij loopt nu vast. Als ik op normaal klik verschijnt het pulserende windows logo, maar na een seconde of 4 stopt deze met pulseren en gebeurd er verder niets meer. (als ik de uitknop indruk na 5 minuten verschijnt er HEEL kort een bluescreen, eerder een blueflash. Hier kan ik onmogelijk een foto van maken, aangezien het echt maar 1/8e seconde duurt ofzoiets, waarna hij weer opnieuw opstart)
Hetzelfde geld voor de startup repair.

Dit zijn de bluescreen-foutcodes die ik bij een aantal keer opstarten heb gekregen (voordat ik met de batterij en het ram aan de haal ben gegaan dus):
PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED
*** STOP : 0x0000006B (0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)
--
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA with technical info:

*** STOP : 0x00000050 (0xFFFFF0A0002331D2, 0x0000000000000000, 0xFFFFF80002E15DEB, 0x0000000000000007)
--
BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO

0x00000074 (0x0000000000000002, 0xFFFFF880054C6B20, 0x0000000000000002, 0xFFFFFFFFC000014C)

Ik heb een aantal fotos gemaakt van systemcheck met de fouten daarin, misschien dat jullie daar wat aan hebben.

http://img638.imageshack.us/i/66959640.jpg/
http://img97.imageshack.us/i/97360400.jpg/
http://img96.imageshack.us/i/37793786.jpg/
http://img192.imageshack.us/i/87850951.jpg/
http://img337.imageshack.us/i/24090314.jpg/

Systeem:
CPU i5 750
MOBO P55-UD3
RAM ocz Platinum Dual Channel Kit ( 2 x 2GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 -CL7 - 1.65 V
HDD Samsung spinpoint F3 1TB HD103SJ
VOEDING Coolermaster Real Power 620 watt
GRAKA MSI 5850-OC

Verder draai ik (uiteraard legaal) W7 64 bit professional.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zat eraan te denken om maar WEER opnieuw windows te installeren, maar dit is uiteraard geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
Hangen en opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
^^ dat dus. En het staat vast ook in de troubleshooter, maar eerste verdachte lijkt me het geheugen als ik je klachten zo lees (en het feit dat je OCZ geheugen hebt). Zorg dus dat je deze op 1.65V in de bios hebt staan en draai memtest (voor meerdere uren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dit dezelfde PC als in je eerdere topic Pc kapot? Help aub!!? Daar heb je al een stapeltje tips gekregen. Doe die memtest nu maar eens voor een 24u periode.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het licht vrijwel zeker bij je geheugen, in de bios moet je het even goed instellen, zet de geheugen multiplier niet op zijn hoogst, op 4 bijvoorbeeld. Zorg dat het voltage goed staat en zet de timmings op iets van 8-8-8-24. Stel ook het juiste voltage in voor het ram geheugen. check verder of je de nieuwste bios versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:12:
Het licht vrijwel zeker bij je geheugen, in de bios moet je het even goed instellen, zet de geheugen multiplier niet op zijn hoogst, op 4 bijvoorbeeld. Zorg dat het voltage goed staat en zet de timmings op iets van 8-8-8-24. Stel ook het juiste voltage in voor het ram geheugen. check verder of je de nieuwste bios versie hebt.
Multiplier staat op Auto, waardoor memory freq staat op 1066.
Verder staat hij in de Bios op DRAM Voltage 1.552V
Profile DDR voltage 1.5V

Verder heb ik een laptop met internet (waar ik nu op zit) maar geen dvdtjes liggen en geen usb stick. Die zal ik morgen dus even moeten halen om de memtest te doen.
Daarnaast heb ik net geprobeerd op te starten in veilige modus MET en zonder netwerkmogelijkheden, maar ook hierbij krijg ik HEEL kort (kwart seconde ofzo) een BSOD te zien.
Wel heb ik de memorytest van windows uit kunnen voeren, maar deze vond geen fouten...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het geheugen moet ook op 1.65 volt. Probeer dit eens
Kijk ook meteen naar de timmings van het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:37:
Het geheugen moet ook op 1.65 volt. Probeer dit eens
Kijk ook meteen naar de timmings van het geheugen
Ga ik vanavond proberen als ik weer thuis ben. Gisternacht heb ik eindelijk 3 verschillende pics kunnen maken van de bluescreen die nu ELKE keer verschijnt tijdens het laden van windows.
Deze zijn:
000021a {Fatal System Error}
The verification of a KnowDLL failed. system process terminated unexpectedly with a status of 0x0000020 (0x0067bb80b 0x00000000).
The system has been shut down.

nummer 2:
The verification of a KnowDLL failed. system process terminated unexpectedly with a status of 0xc000020 (0x04625c50 0x00000000).

En nummer 3:
The verification of a KnowDLL failed. system process terminated unexpectedly with a status of 0xc0000020 (0x0154b250 0x00000000).

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Als oplossing wordt aangegeven (WEER) mn pc opnieuw instaleren, of proberen te booten vanaf de laatst succesvolle boot (via f8). Maar dat is slechts uitstel van executie heb ik t idee.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je nu het geheugen al geprobeerd ?
Want alleen maar dingen posten en niks proberen heeft natuurlijk ook geen zin..

EDIT: Probeer ook eens een Hardeschijf diagnostic uit te voeren om te controleren op foute sectoren

[ Voor 30% gewijzigd door Brilsmurfffje op 21-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:15:

EDIT: Probeer ook eens een Hardeschijf diagnostic uit te voeren om te controleren op foute sectoren
Nee, ik ben nu nog niet thuis zoals ik al zei. Dat ga ik vanavond proberen, sorry.
Als ik dit heb gedaan zal ik het melden.

Bedankt voor je hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 11:03
Al je error codes geven richting naar je memory, maar kan natuurlijk ook je l2-cache of zelfs memory op HDD zijn... IK zou idd eerst even een memcheck doen, en HDD-check... En idd je mem op de juiste voltage en zeeeeker de juiste timings zetten... OCZ is nogal euhm, kieskeurig en precies...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:15:

Aangezien ik blijkbaar een DLL file mis, installeer ik windows eerst even opnieuw. Als ik het geheugenvoltage goed zet, start hij denk ik alsnog niet op vanwege het missen van die file, dus dan kom ik er nog niet achter of dat het probleem is of niet..

Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

opnieuw installeren van windows heeft geen zin, dit omdat er mogelijk kapotte stukjes op je harde schijf zitten, zogeheten bad sectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m opnieuw geinstalleerd, en kreeg bij het opstarten een bluescreen. Hierna startte ik hem weer opnieuw op, en ik ben deze keer WEL in windows terecht gekomen. Daar kreeg ik de melding:
Windows has recovered from an unexpected shutdown
BCCode: a
BCP1: FFFFFA800C8FE010
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000001
BCP4: FFFFF80002945A57
OS version: 6_1_7600
Service pack: 0_0
Product: 256_1

Daarna heb ik dit scherm weggeklikt en wilde ik een hardeschijfcontrole doen. Toen ik dit probeerde op de Cschijf (waar windows is geinstalleerd) gaf hij de melding dat dit niet kon terwijl windows draait, en of ik dit wilde doen de eerst volgende keer wanneer de pc restartte. Meteen hierop kreeg ik de Bluescreen:
MEMORY_MANAGEMENT
*** STOP: 0x0000001A (0x0000000000041790, 0xFFFFFA800200DAE0, 0x000000000000FFFF, 0x0000000000000000)

Hierna heb ik de pc opnieuw opgestart zonder problemen, en ik ben nu de D schrijf aan het controleren.
Dit gaat zonder problemen. Als dat klaar is ga ik eerst afsluiten, naar de bios, en kijken of de voltages en timings goed staan. Als die goed staan probeer ik nog een keer de C schijf te scannen. Wanneer hij dan weer een bluescreen geeft, kan ik dan concluderen dat mn HDD naar de klote is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Nee, want een hd test is niet betrouwbaar met defect geheugen. Doe dus niet zo eigenwijs en doe eerst een memtest. Als je na een uurtje of acht nog geen fouten tegengekomen bent kun je een echte hd test draaien (gebruik hiervoor de tool die de fabrikant zelf beschikbaar stelt).

/edit: @ B) smurffje: Vanzelfsprekend eerst het geheugen juist instellen anders klapt de memtest er ws nog sneller uit, maar nam aan dat ts dat inmiddels wel doorhad.

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 21-06-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hij moet eerst zijn geheugen goed instellen..
Het steeds maar opnieuw installeren heeft geen enkele zin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:48:
Hij moet eerst zijn geheugen goed instellen..
Het steeds maar opnieuw installeren heeft geen enkele zin zo.
Ik heb bij DRAM Voltage staan 'Auto' Maar dan staat hij in de bios 1.5 Volt. Als ik enter druk bij DRAM Voltage kan ik vervolgens kiezen uit
Auto, Normal, 1.300V, 1,400, 1,500, 1,560, 1,580, 1,600, 1,620, 1,640 (de volgende keuzes zijn roze) 1,660, 1,680, doorlopend tot rode keuzes van 2,600
Dan lijkt voor voltage 1.640 mij de beste? 1.6500 zit er niet bij,, terwijl dit wel het voltage is dat op het bankje wordt aangegeven.

Mn timings staan op 7 7 7 16, dus daar niks aan veranderen lijkt mij?
(sorry, ik heb nauwelijks verstand van bios, vandaar dat er af en toe onnozele vragen bij staan)

UPDATE:
Ik heb het voltage nu op 1.640 volt staan, en de timings op 7-7-7-20 Voor standard memory settings A en B.
Aan de advanced memory settings heb ik niet gezeten.
De pc startte gewoon goed op, dus dat is goed gegaan.
Daarbij werkte de SCNDSK deze keer WEL voor de Cschijf, zonder fouten te vinden. Daarna heb ik een HD Tune scan aangezet, die nu op 45% zit, zonder fouten te vinden. Morgen ga ik naar de winkel om dvd-rwtjes te halen zodat ik memtest en ESTOOL kan branden. Ik heb ze beide al gedownload op mn laptop.
Daarna hoop ik toch wel dat er OF fouten uitkomen, OF dat alles is verholpen door de voltages en timings te veranderen.
Ik hou jullie op de hoogte, en alvast bedankt voor alle moeite.

UPDATE:
Ik heb de HD Tune scan afgerond met geen enkele fout. Daarna een restart gedaan, zonder dat ik problemen had.
Verder heb ik nog helemaal NIETS geinstalleerd, dus ook geen mobo drivers of graka drivers.
Morgen ga ik aan de haal met memtest en ESTOOL.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je timmings stonden veeel te strak, er zijn maar weinig setjes die daarop kunnen booten.
Advanced settings hoef je niet aan te zitten, zo zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:03:
[...]
Verder heb ik nog helemaal NIETS geinstalleerd, dus ook geen mobo drivers of graka drivers.
Morgen ga ik aan de haal met memtest en ESTOOL.
Als hdtune geen fouten geeft zal estool ook wel goed gaan, maar een extra test kan nooit kwaad natuurlijk. Memtest is trouwens nog geen twee MB groot dus een normale cd-r is ook genoeg. En als je toch een cd 'tje gaat branden kun je ook UBCD doen, hier staan memtest en estool ook op (naast nog een heleboel andere tools).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Ik denk een driver probleem.
Eerste keer start hij altijd goed op zegt hij, maar nadat hij windows en drivers heeft geinstalleerd bsod?
Denk dat er iets conflicteerd met elkaar, en vandaar de bsod.
evt veroudererde videokaart drivers? oude geluidskaard driver? Noem maar op. In de 1na laatste foto zegt windows zelf dat het een probleem heeft gevonden in de drivers.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per probleem is meer dan genoeg: Pc kapot? Help aub!!

Crossposten is op GoT niet toegestaan, daarom gaat dit topic dicht.

Daarnaast staan bijna alle suggesties die je krijgt in zowel je vorige topic als in dit topic al gewoon in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is dus duidelijk dat je die nog niet goed doorlopen hebt. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.