Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een nadeel aan verbonden wanneer 2 ongelijke latjes (1 van 4GB en 1 van 2GB) DDR3 RAM-geheugen geplaatst worden? Is het beter indien ze "symmetrisch" zijn (2x2 of 2x4) of speelt dit geen rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21

Sebazzz

3dp

Zoek eens op wat je nodig hebt voor dual-channel of in het geval van DDR3, tripple channel en trek je conclusie.

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 20-06-2010 22:19 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57

Lulukai

God's gift to women

Symmetrisch is beter: dual channel. Maar het werkt asymmetrisch ook perfect.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Sebazzz schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:19:
Zoek eens op wat je nodig hebt voor dual-channel of in het geval van DDR3, tripple channel en trek je conclusie.
DDR3 heeft helemaal niks met triple channel te maken, het ene is een eigenschap van het geheugen, de ander van de controller.

@TS: Om wat voor een hardware gaat het precies? Single channel vs dual channel zal allicht wat schelen in snelheid, maar in de praktijk is het verschil meestal niet dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het verschil hangt helemaal af van de geheugencontroller en architectuur van je CPU.

In het meest dramatische geval (Netburst-architectuur met weinig cache, dus Willamette/Northwood Celeron, en dat icm integrated VGA op een i865G chipset) kan het rustig de helft van je performance schelen. Bij een Athlon met nForce2 scheelde het echter maar 5%, en dat is ook wat je bij een moderne Core i3/5/7 kunt verwachten als je snel geheugen gebruikt.

Maar goed, geef dus eens aan welke CPU, welk moederbord en exact welk geheugen het hier betreft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, geef dus eens aan welke CPU, welk moederbord en exact welk geheugen het hier betreft.
Ik wou dit gewoon even weten omdat ik een nieuwe laptop wil kiezen/samenstellen. Het zou wel i.c.m. een I5 of I7 zijn. Voor de rest ken ik er eigenlijk weinig van, moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21

Sebazzz

3dp

Nielson schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:23:
[...]
DDR3 heeft helemaal niks met triple channel te maken, het ene is een eigenschap van het geheugen, de ander van de controller.
I stand corrected.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Ik wou dit gewoon even weten omdat ik een nieuwe laptop wil kiezen/samenstellen. Het zou wel i.c.m. een I5 of I7 zijn. Voor de rest ken ik er eigenlijk weinig van, moet ik toegeven.
Nou, daar geldt exact hetzelfde voor. Overigens is er werkelijk geen enkele reden om ongelijke DIMMs te gebruiken als je toch een nieuw systeem samenstelt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1