• aidahmic
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Geachte tweakers,

Sinds kort heb ik een ps3 Slim 120gig aangeschaft en deze console bevalt goed. Ik heb de console al de hele tijd op een Samsung T200 scherm hangen wat eigenlijk te klein is en geen full HD resolutie ondersteunt. Nu ben ik opzoek naar een leuk schermpje voor in mijn kamer waarop ik vooral wil gamen en af en toe een Blue Ray film wil bekijken. Mijn eisen voor het scherm zijn:

Eisen:
-Full HD resolutie
-Minimaal 2 HDMI ingangen
-DVI ingang
-LCD/Led
-Mogelijkheid tot het aansluiten van mijn home cinema set
-81 cm of groter
-Niet duurder dan 700 euro het liefst goedkoper natuurlijk
-Ps3 moet er moeiteloos op werken

Vraag aan jullie
Welk scherm raden jullie aan die deze mogelijkheden bezit en binnen mijn budget valt? Door de bomen zie ik het bos niet meer helaas en daarom vraag ik jullie advies en jullie ervaringen?

Bij voorbaat al dank :)

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Geen plasma?
Panasconic 42S20 valt binnen je eisen/wensen en budget. Is erg geschikt voor gaming omdat hij bijna geen inputlag heeft.
Geen DVI-ingang, maar DVI en HDMI zijn in principe hetzelfde. Met een adaptertje of DVI-HDMI-kabel kan je een apparaat met DVI-aansluiting gebruiken.
Plasma is wel minder geschikt als computermonitor.

[ Voor 43% gewijzigd door Shiver23 op 20-06-2010 21:21 ]

PSN: Shiver23

• aidahmic
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Plasma vind ik opzich ook geen probleem alleen heb ik gehoord dat je het scherm niet mag kantelen en dat hij kan doorbranden als hij te lang aanstaat?

Het liefst heb ik een Sony tv maar ik weet niet of in deze prijsklasse betere tvs te koop zijn

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
aidahmic schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:57:
Plasma vind ik opzich ook geen probleem alleen heb ik gehoord dat je het scherm niet mag kantelen en dat hij kan doorbranden als hij te lang aanstaat?
Tijdens vervoer moet je de plasma inderdaad rechtop houden, maar dat is puur een kwestie van laten bezorgen als de tv niet rechtop in je eigen auto kan. Doorbranden is sowieso nooit een issue geweest, waar heb je dat gehoord? Ik denk dat je inbranden bedoelt, maar dat gebeurt eigenlijk nooit meer en als het al gebeurt, komt dat omdat iemand uren-/dagenlang hetzelfde beeld weergeeft op de tv. Het enige wat soms een issue is, is image retention, een soort tijdelijk inbranden. Als je een fel wit logo in de bovenhoek hebt gehad, urenlang, en je geeft een egaal grijs vlak weer, zul je dat logo nog een tijdje lichtjes na zien gloeien. Maar dat is zo'n specifieke situatie dat je er bij normaal gebruik nooit last van zult krijgen, zeker niet als je de eerste ~100 uur een beetje voorzichtig bent met de instellingen (zie bijvoorbeeld de instructies in het Panasonic plasma 2010-topic).
Het liefst heb ik een Sony tv maar ik weet niet of in deze prijsklasse betere tvs te koop zijn
Waarom het liefst een Sony trouwens? Goede ervaringen met dat merk of iets anders? Panasonic en Samsung maken ook goede lcd's IMO :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

siemenz

Koetje

als je snel bent staat er op ibood een goede tot 12 uur...

www.ibood.nl

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Die is al op, er staat nu een pannenset :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 19:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik denk dat iedereen nu z'n eigen voorkeur gaat uitspreken :)
Mijn advies is: kijk eens naar een Philips tv. Deze heeft iig meerdere HDMI aansluitingen en, wat ik echt een toegevoegde waarde vind, Ambilight.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Ik doe voor mijn bachelorscriptie een onderzoek naar de adoptie van de Philips LED TV. Welke specificaties wegen zwaarder bij het kopen van een TV? En is het een voordeel dat de LED TV zuiniger is? Je zou me heel erg helpen door de vragenlijst in te vullen! Het kost je tussen 5-10 minuten en is anoniem.

De link is: http://www.thesistools.com/web/?id=144419

Tnx!!

Miranda
Pagina: 1