Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Hallo,

Ik ben net terug van vakantie en heb honderden vakantiefoto's mooi in een Keynote geplaatst. Hier heeft best veel werk in gezeten omdat er een hoop foto's in portrait mode in zitten die hij niet volledig laat zien, die heb ik dus allemaal een voor een met de hand moeten verkleinen en centreren in de dia.

Na enkele uurtjes werk en af en toe een backup gemaakt te hebben kwam ik erachter dat ik met een serieus probleem te maken had...

Keynote vondt het blijkbaar leuk om niet alle afbeeldingen op te slaan (enkele honderden) en ik heb dus bij vele afbeeldingen na het opnieuw openen met Keynote een grijs kruis door de dia staan op de plaats waar de afbeelding zou moeten staan. Om alles met de hand te gaan vervangen is bijna idiotenwerk en ben ik dus eigenlijk ook niet echt van plan om te gaan doen.

Nu heb ik meerdere opties, maar ik weet niet wat ik het beste kan doen.

Weet er dus iemand die mij kan vertellen hoe ik op een vlotte manier die images terug er in kan plaatsen zonder dat een voor een bij betreffende dia's te moeten doen.

Ander alternatief is om alles opnieuw er in te slepen, dat is op zich ook geen verkeerde optie, maar het probleem is dat dit ook betekend dat ik al die foto's in portrait mode ipv. landscape met de hand moet resizen en centreren (resultaat is dat ik dus links en rechts van de portrait foto's de achtergrond van de dia zie). Als iemand mij kan vertellen hoe ik kan regelen Keynote deze automatisch resize'd zodat hij de volledige foto er op staat zou dus absoluut geweldig zijn.

Laatste optie waar ik aan kan denken is om al die images te voorzien van zwarte balken links en rechts zodat ze allemaal dezelfde afmetingen hebben. Ook dit is een goede optie, is niet efficient, en niet helemaal ala T.net, maar voor mij zou dat verder geen groot probleem zijn, alleen de vraag is hoe ik dat snel bij meerdere foto's kan toepassen.

Als iemand nog alternatieven heeft is dat uiteraard altijd welkom...

Hopelijk is mijn urenlange werk toch niet helemaal voor niks geweest... :'(

To Apple or not to Apple? That's the banana!