Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08 23:41
Tweakers,

Ik zou graag mijn bestaande draadloos netwerk uitbreiden, zodat ik verder van de router (Linksys WAG200G) nu, draadloos internet kan hebben. Wat heb ik hiervoor nodig?

Mvg Matthias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Met een range extender kan je je draadloze netwerk verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zonder kabels een extender en als je een tweede kabel kunt leggen een accesspoint met dezelfde beveiliging/SSID/wachtwoord, enkel een ander kanaal kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 20-06-2010 19:57 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Waar staat je draadloze router nu? Soms heeft het zin om deze naar de eerste verdieping of zolder te verhuizen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Mijn router staat nu op de eerste verdieping... Dus als ik een me een extender aanschaf, steek ik die gewoon in het stopcontact, stel die in en dan heb ik bv weer 30 meter internet verder, zonder telefoonaansluiting?

[ Voor 6% gewijzigd door MatthiasH op 20-06-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De Linksys moet ook ingesteld worden zodat hij weet dat er een extender aanwezig is.
Je bent wel de helft van je snelheid kwijt via de extender methode.
Beter is om een kabel te leggen tussen router en AP. Zoals MegaTronics al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
dat is nogal vrij onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

allure

Titaan fase 2/3

Of je gaat een AP gebruiken die meer "vermogen" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sterkere antenne erop lijkt me ook wel een handige oplossing. Aan de plaatjes te zien is het mogelijk om deze eraf te halen en een andere te nemen: http://www.google.nl/imag...F-8&source=og&sa=N&tab=wi

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
nee, niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ander kanaaltje proberen ? 1,6 of 11

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Die WAG200G is al behoorlijk krachtig spul hoor. Een van de weinige modem/routers die ik ken die een signaal uitzendt dat echt goed is. Ik zou eerst eens kijken wat je kan doen met kanaalinstellingen/firwareupgrade.

Een extender (ook wel repeater genoemd) is inderdaad wel handig in jouw geval, maar je moet er rekening mee houden dat je dan op een theoretische max. snelheid zit van 27Mbit/s. Er bestaat speciale hardware die als extender wordt verkocht, maar je komt vaak goedkoper uit met een AP met repeater-mode of (wat ik nu gebruik) een router met DD-WRT. Die laatste heeft als voordeel dat je hem ook als router kunt gebruiken wanneer je dat wil, niet bent aangewezen op fabrikanten voor firmware updates (je kan zelfs kiezen welke alternatieve firmware je wil hebben, DD-WRT is vaak niet de enige optie) en je echt onmogelijk veel instellingen hebt (je kan zelfs het zendvermogen verhogen, maar pas daar wel mee op).

Zowat elke fatsoenlijke moderne router kan DD-WRT aan overigens (kijk hier eventjes) hoewel vaak daar nog niet alles even perfect van werkt, er zijn ook routers met open-source firmware die eigenlijk bijna gericht zijn op het gebruik met alternatieve firmware (zoals de WRT54GL) en perfect rock-solid zijn maar die het moeten doen met wat oudere techniek (Wireless-G).

[ Voor 23% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-06-2010 21:48 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
WiFi repeater lijkt me een goede optie. http://www.wifirepeater.org/
Just simply take off your orignal wifi antenna and install the connector cable of the wifi signal booster then you are good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Petervanakelyen schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:40:

Zowat elke fatsoenlijke moderne router kan DD-WRT aan overigens (kijk hier eventjes) hoewel vaak daar nog niet alles even perfect van werkt, er zijn ook routers met open-source firmware die eigenlijk bijna gericht zijn op het gebruik met alternatieve firmware (zoals de WRT54GL) en perfect rock-solid zijn maar die het moeten doen met wat oudere techniek (Wireless-G).
Toch bedankt, maar mijn router staat er niet bij... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
MatthiasH schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:02:
[...]

Toch bedankt, maar mijn router staat er niet bij... :o
Nee, da's normaal. Ik neem aan dat je op de WAG200G hebt gezocht in de database? Dat is een modem/router in één, DSL-gateways worden door DD-WRT niet ondersteund. Maar ik gaf je de link in de eerste plaats omdat je in plaats van een apparaat dat enkel als extender kan worden gebruikt vaak veel beter af bent met een DD-WRT ondersteunde router (meer opties, betere support, vaak nog goedkoper ook) uit de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasH
Dus zoek ik gewoon een router dat DD WRT ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
MatthiasH schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:27:
Dus zoek ik gewoon een router dat DD WRT ondersteund?
En dan met name de repeater-functie. Misschien handig om even de DD-WRT Wiki er bij te nemen: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater

Pagina: 1