Die WAG200G is al behoorlijk krachtig spul hoor. Een van de weinige modem/routers die ik ken die een signaal uitzendt dat echt goed is. Ik zou eerst eens kijken wat je kan doen met kanaalinstellingen/firwareupgrade.
Een extender (ook wel repeater genoemd) is inderdaad wel handig in jouw geval, maar je moet er rekening mee houden dat je dan op een theoretische max. snelheid zit van 27Mbit/s. Er bestaat speciale hardware die als extender wordt verkocht, maar je komt vaak goedkoper uit met een AP met repeater-mode of (wat ik nu gebruik) een router met DD-WRT. Die laatste heeft als voordeel dat je hem ook als router kunt gebruiken wanneer je dat wil, niet bent aangewezen op fabrikanten voor firmware updates (je kan zelfs kiezen welke alternatieve firmware je wil hebben, DD-WRT is vaak niet de enige optie) en je echt onmogelijk veel instellingen hebt (je kan zelfs het zendvermogen verhogen, maar pas daar wel mee op).
Zowat elke fatsoenlijke moderne router kan DD-WRT aan overigens (kijk
hier eventjes) hoewel vaak daar nog niet alles even perfect van werkt, er zijn ook routers met open-source firmware die eigenlijk bijna gericht zijn op het gebruik met alternatieve firmware (zoals de
WRT54GL) en perfect rock-solid zijn maar die het moeten doen met wat oudere techniek (Wireless-G).
[
Voor 23% gewijzigd door
Petervanakelyen op 20-06-2010 21:48
]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.