+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Dus over kleuren en scherpte hoor je mij zeker niet klagen, maar de comopsities zijn te gewoontjes of juist leuk bedoeld maar zoals 5 net niet ver genoeg gegaan. Ik zelf was op de grond gaan zitten en een klein stukje berg plus de crosser in de lucht vastgelegd, het hoofd van die man leid af omdat het ongewoon is.
4 is veel te zien, eigenlijk te veel en dat is het minpunt. Ga dan of helemaal groothoek of pak echt een detail shot? Wel leuk dat van de 4 die volledig in beeld zijn van de 8 wielen maar eentje de grond raakt, maar je moet wel even goed kijken wil jet het je echt realiseren.
3 helemaal over het hoofd gezien, komt door de achtergrond. Jammer maar helemaal niks aan te doen. Eigenlijk een hele goede foto. Leuk gekaderd, echt jammer van vlaggen, die kun je wel nog weg-shoppen denk ik?
2 Wederom veeels en veels te veel te zien, ook hier werkt de onrustige achtergrond met veel wit niet mee. Ook hier was een detailshot, een of 2 rijders in je plaat, leuker gheweest denk ik.
1 en 6 is gewoon mooie sfeer. Bij 6 een helemaal gevulde foto met natuur en crossers. 1 is best wel standaard opzich maar toch trekt deze foto meer dan 1 keer mijn aandacht zegmaar. Je ziet zo ook allemaal helemaal klaar zijn voor de start, en je voelt wat spanning.
En daar zat ik dus mee. Nou, je feedback 's een paar keer goed lezen misschien kan ik er dan een volgende keer meer mee.Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:04:
Voor mij doen alleen de 1e en de laatste het de rest is foto technisch goed in orde, maar is voor mij persoonlijk niet echt spannend ofzo. Er hangt ook geen sfeer in deze foto's zeg maar.
Dit waren van die foto's dat ik technisch niks te klagen had en toch niet heel warm liep. Nou is af en toe wat anders schieten en dat tegenkomen best goed denk ik.
Nummer 3, 4 en 5 zou je door te pannen toch een stuk dynamischer maken. Ik weet dat het met crossers (die ook nog op en neer bewegen) een crime is, maar met genoeg oefenen en fotorolletjes komen de scherpe panning-shots vanzelf. Deze geve toch echt een stuk meer snelheid aan zo'n onderwerp.
Wat ik mis zijn de echt creatieve standpunten en beelden. Die eerste plaat, had je ook alleen een stel banden kunnen framen (zonder rijder zichtbaar) ipv de onnodige ruimte die je nu bovenin foto 1 hebt.
Foto 5 zou interessant moeten zijn door de spiegeling van beide brommers, maar de achterste valt weg tegen het gebouw. Krijg een beetje een net niet gevoel bij je serie.
Da's de schuld van flickr denk ik.Nomad schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:26:
ofwel je sharpening ofwel je resize ergens in het proces is mis gegaan, want zeker beeld 2 bijv is erg onrustig geworden, wat je niet terug ziet op de grotere versies. Misschien dat je daar nog even naar kan kijken.
Dat had ik dus ook, grotendeels, en juist daarom heb ik 'm hier geplaatst. Platen waar ik zelf tevreden over ben plaats ik veel minder vaak tegenwoordig.Wat ik mis zijn de echt creatieve standpunten en beelden. Die eerste plaat, had je ook alleen een stel banden kunnen framen (zonder rijder zichtbaar) ipv de onnodige ruimte die je nu bovenin foto 1 hebt.
Foto 5 zou interessant moeten zijn door de spiegeling van beide brommers, maar de achterste valt weg tegen het gebouw. Krijg een beetje een net niet gevoel bij je serie.
2 zou ik bijvoorbeeld ingezoomd hebben om juist het drukke gedoe aan te sterken.
Had je bij 5 misschien een lager standpunt kunnen nemen zodat je de motor zonder de achtergrond erop had (weet niet of dat uberhaupt wel mogelijk was).
Verder wel netjes.
Ik vind jou foto's wat rommelig, de onderwerpen komen niet los van de achtergrond. Daar zou je met 300 mm wel meer van kunnen maken. Je standpunten zijn ook niet zo bijzonder, foto 5 bijvoorbeeld is denk ik veel spannender als je deze schuin van onderen naast de schans fotografeert.
Foto 4 is denk ik ook boeiender als je het gevecht tussen 7 en 6 pakt en hierop kadert, wat daar achteraankomt is niet zo boeiend. Foto 6 is wel grappig als overzichtshot, netsjes gedaan.
https://www.facebook.com/...26.100001740595950&type=1
gr kevin.
[ Voor 3% gewijzigd door deurmatje op 08-09-2013 23:25 ]
[ Voor 49% gewijzigd door hypz op 08-09-2013 23:26 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II