Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Ik zit zozeer met een probleem, als wel met een vraag waar ik zelf (na zo'n 3 kwartier googelen op termen als 'day to night wallpaper', 'dynamic background vista', etc.) geen antwoord voor kan vinden (ik wist niet of WOS wel het beste forum hiervoor is, anders merk ik het wel ;)):

Ik ben op zoek naar een manier om een dynamische achtergrond te krijgen, zodat ik als achtergrond bijvoorbeeld mettertijd de wallpaper van dag naar nacht zie verschuiven.

Het leek me dat ik niet de enige ben die zoiets wil, dus ik ging op zoek:

Als ik hierop google kom ik echter vooral topics hierover tegen voor ubuntu en andere linuxdistributies, en veel enkele achtergronden die voor de helft dag zijn, en voor de andere helft nacht, en een enkel programma om de aarde vanuit de ruimte te zien, en de zon te zien verschuiven.

Zo kwam ik bijvoorbeeld dit tegen:
You can download wallpaper packs of certain areas that have pictures taken from the same angle at steady time intervals.
Alleen zit daar dan weer geen bron bij, maar dat is precies wat ik eigenlijk zoek.
Dan zou ik bijvoorbeeld met Samurize een veranderende achtergrond in kunnen stellen.

Dit zou prima werken, alleen kan ik dus nergens afbeeldingen hiervoor vinden.

Weet iemand een wallpaperpack hiervoor, of een andere suggestie?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:39

F.West98

Alweer 16 jaar hier

het simpelst lijkt mij (alleen als je Vista Ultimate hebt, iig dreamweaver) om een je camera op 1 plaats te laten staan, 24 uur lang. Dat filmpje gebruik je dan als bureaubladachtergrond :P

Nee hoor, grapje. Ehm.... Ik zou het e.g. niet weten

[ Voor 13% gewijzigd door F.West98 op 20-06-2010 18:38 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Er zijn een hele hoop tools die wallpaper kunnen laten veranderen in Vista, zoals bijvoorbeeld Wallpaper Magic. Ik vraag me alleen af of er echt 1 is die je op een vast tijdstip kunt laten wijzigen, meestal is het per zoveel uur. Wellicht dat je die kunt gebruiken of anders Winwall

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Dat komt al wat meer in de buurt. :)

Wat beide programma's alleen niet ondersteunen (voorzover ik kan vinden) is ook tijdsafhankelijk de achtergrond veranderen, en dan niet alleen bijvoorbeeld elk uur een andere achtergrond, maar juist dat de achtergrond om bijvoorbeeld 21:30 verandert van een achtergrond die overdag/'s avonds is geschoten naar een die 's nachts is gemaakt, en om 4:00 ochtendgloren vertoont (en zo veel mogelijk vloeiende stapjes daartussenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Volgens mij was er wel zo'n Earth wallpaper waarbij je de wereldbol zag, en dat je het donker en licht zag worden op verschillende plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
ThinkPadd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:58:
Volgens mij was er wel zo'n Earth wallpaper waarbij je de wereldbol zag, en dat je het donker en licht zag worden op verschillende plaatsen.
Die bedoelde ik dus in de TS, maar dat is dus niet wat ik zoek.
Ik zou juist eerder een landschap willen zien, en dat met het licht buiten zien veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Trapje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Er zijn 'background' servers die je iedere x aantal minuten van een nieuwe bg voorzien. Mogelijk zijn ze er ook die rekening houden met de tijd en afhankelijk daarvan aangepaste bg's serveert. Anders zou je kunnen kijken of je zelf zoiets kan opzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:50:
Er zijn 'background' servers die je iedere x aantal minuten van een nieuwe bg voorzien. Mogelijk zijn ze er ook die rekening houden met de tijd en afhankelijk daarvan aangepaste bg's serveert. Anders zou je kunnen kijken of je zelf zoiets kan opzetten.
I kan wel een beetje programmeren (wel alleen nog in Java en Prolog ;)), maar niet zo goed. :P
Heb je misschien een link voor zo'n background server?

Windows kan zelf namelijk ook elke x seconden/minuten wisselen tussen backgrounds naar keuze. Het gaat me echter vooral om het tijdsafhankelijke deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tikje naar CSA toe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
http://yowindow.com/ doet zoiets.

Alleen kan je (nog) niet kiezen welk landschap je wil. Het leuke is wel dat je kan kiezen, van welke stad je het weer live wil zien.

Je zal wel wat moeten goochelen om dit op je achtergrond te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:58:
Is deze volgens mij: http://codefromthe70s.org/desktopearth_dl.aspx geen idee of het werkt op vista/7

edit: zo uit mijn hoofd nog werkt dat progsel met bmp/jpg's die zou je zelf kunnen veranderen en natuurlijk met wat settings veranderen in het progsel zelf. Als het werkt natuurlijk onder vista/7,

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 19:19 ]

Pagina: 1