Wat koelt er beter: alpha hs met delta 60hp of een peltier elemant? wat zij de vooerdeln van peltier...ik moet overgehaald worden...
Verwijderd
Peltier koelt beter.
nadeel is dat het veel stroom verbruikt en goed moet worden gekoelt.
voordeel is dat het goed koelt!!!!!!
nadeel is dat het veel stroom verbruikt en goed moet worden gekoelt.
voordeel is dat het goed koelt!!!!!!
Een peltier met welke koeling? Een peltier van zichzelf is nog geen koeling, je moet op de warme kant van het ding ook nog een best wel heftige koeler strappen. Een alpha met delta mp is toch wel aan te raden als minimum, maar het wordt pas echt leuk bij waterkoeling. En dan nog iets, welke proc? Een intel poept relatief weinig warmte waardoor je aan een relatief kleine pelt en een relatief kleine koeler genoeg hebt. Een Athlon hoog krijgen zit je toch aan 120 W peltiers enzo, en dan zit je best wel aan moeilijkheidsgraad bovengemiddeld kwa koeling en voeding.
het is dus ook aan te raden om er een xtra voeding bij te zetten, een standaard voeding trekt dat nl nooit
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Als je nu een 300 watt hebt bijv, en je hebt alle fans ed al aangesloten. En je wilt een peltier 80 wat zo'n ice geval, kan je dat redden met een 550 watt ener?
Ik heb m'n 80W peltier gewoon aan m'n aopen 300W voeding gehangen, en die trekt het net (dus pelt + rest van de comp).
Alleen is nu het probleem dat die 80W voor m'n duron net iets teweinig is.. Hij wordt namelijk maar 35 graden.. terwijl hij 3 graden wordt op 600@800. Dus voor durons en tbirds moet je echt 100W+ hebben (en dan gaat mijn voeding het ook niet meer trekken:()
Alleen is nu het probleem dat die 80W voor m'n duron net iets teweinig is.. Hij wordt namelijk maar 35 graden.. terwijl hij 3 graden wordt op 600@800. Dus voor durons en tbirds moet je echt 100W+ hebben (en dan gaat mijn voeding het ook niet meer trekken:()
blaat? BLAAAAAAAAT!
Verwijderd
bij 120+W pelts is het aan te raden om een aparte 13,8V voeding te kopen.. die zijn een stuk goedkoper dan compuvoedingen.
een 122W zou een 300W voeding net trekken denk ik
een 122W zou een 300W voeding net trekken denk ik
Pagina: 1