Bug in Safari? - scrollbalken verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Herkent iemand onderstaande situatie?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LLMyeKroapC0DMcYGs6PloVx/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HXZkrDLbLGN3itS8byVL7Alh/thumb.jpg

Als ik het desbetreffende venster of de tab sluit en opnieuw open, dan gaat het weer goed. Ik heb het al een paar keer meegemaakt op verschillende sites.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Gebruik het nu al een tijdje, maar nog geen last van gehad.

Zet al je extensies eens uit.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Herkenbaar, had ik ook al in Safari 4. Ben er nooit achter gekomen wat het was, maar opnieuw opstarten van de tab werkte voor mij ook altijd. Vond het niet de moeite om er serieus naar te kijken. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:55

Hoite

Goed verhaal

offtopic:
Hoe zet je die balk onderin standaard aan? Ik kan die functie nergens vinden en zie overal mensen die hem wel hebben.

Lekker kort.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoite schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:46:
offtopic:
Hoe zet je die balk onderin standaard aan? Ik kan die functie nergens vinden en zie overal mensen die hem wel hebben.
Cmd-/ of View->Show Status Bar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Krisp schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:44:
Herkenbaar, had ik ook al in Safari 4. Ben er nooit achter gekomen wat het was, maar opnieuw opstarten van de tab werkte voor mij ook altijd. Vond het niet de moeite om er serieus naar te kijken. ;)
Ik gebruik Safari pas sinds kort, heb jarenlang Camino gebruikt als default browser.
Eigenlijk bevalt Safari helemaal niet goed. Als dit het enige was, maar ik vind het ook irritant dat de optie "Always show tabs bar" nergens meer te vinden is, als ik het goed heb zat die er tot en met Safari 4 wel in. Verder mis ik zoeken via de address bar en de favicons in de bookmark bar. En tot slot vind ik de positie van het tabselectie-dropdown-pijltje (op de laatste tab) onlogisch, in Camino is dat gewoon een aparte button in de tabs bar.

De enige extension (reload button - lijkt me sterk dat die de oorzaak is) die ik had staat inmiddels uit. Ik kijk het nog wel even aan, anders ga ik terug naar Camino totdat Chrome ondersteund wordt door 1Password.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• scar2face
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02 09:46
heb er ook last van op mijn macbook 13" late 2008 sinds safari 4, bij de macbook pro van mijn ouders hetzelfde liedje. :-( Beiden zonder extensies geïnstalleerd

[ Voor 13% gewijzigd door scar2face op 20-06-2010 21:24 ]

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Deze bug heb ik nog nooit gehad. (gebruik safari al vanaf versie 2 als default op OS X)
Draai nu met Safari 5.

Heb je dit direct? of na het bezoek van andere websites?
Kan me bedenken dat je browser word aangepast doormiddel van javascript ofzo..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De interface van Safari is nogal Spartaans, maar dat went op zich wel.

Enige dat ik echt mis is een goede tab-kopieer functie. Heb inmiddels wel een extensie die het een beetje probeert te doen, maar die werkt niet helemaal lekker (contextmenu werkt niet en hij kopieert je history niet mee). Ik wil gewoon een tab kunnen dubbelklikken, zoals je een nieuwe tab opent als je op de balk dubbelklikt en dat ie dan de tab, inclusief history, dupliceert.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 21-06-2010 15:51 ]

• scar2face
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02 09:46
Erwinvz1 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:41:
Deze bug heb ik nog nooit gehad. (gebruik safari al vanaf versie 2 als default op OS X)
Draai nu met Safari 5.

Heb je dit direct? of na het bezoek van andere websites?
Kan me bedenken dat je browser word aangepast doormiddel van javascript ofzo..
nee, het probleem doet zich pas voor als ge enkele tabbladen hebt openstaan en dan komt er bij het laden van een nieuwe pagina een pagina zonder scrollbar. Dit dit zich voor bij willekeurige website's (o.a. tweakers.net). Als ge het tabblad sluit en daarna de pagina opnieuw inlaadt dan doet hij het weer goed voor een tijdje. Het probleem doet zich echt willekeurig en sporadisch voor, heel moeilijk dus om te achterhalen wat precies de oorzaak is.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zo te zien is deze bug ook al zo oud als Rome:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6397087
(met name laatste 2 reacties)

Er zal toch iets zijn dat dit veroorzaakt, aangezien de meeste mensen er dus geen last van hebben.

Verwijderd

ik had dit ook, maar vooral in Safari 3, in 4 lijkt het weg te zijn..

Nieuwe bug is nu dat ik niet meer kan commenten in Youtube... :s

YouTube: Youtube comment bug
Pagina: 1