Beste Medetweakers,
Ik heb mijn oude game PC opgeleukt en dacht hem om te dopen als media centre (2de leven).
Helaas krijg ik bij HD speelfilms en concerten een HD beeld die wazig en-of traag op mijn TV UE40B7000WP worden wergegeven. Mijn LED TV is gecalibreerd en TV weergave is perfect.
Met het nare bij effect dat soms het geluid een happering maakt tijdens het afspelen van DVD zowel vanaf de HDD als vanaf de DVDROM. Alsof mijn pc het heel erg zwaar heeft, dit terwijl er slecht 1,92GB aan memory resources zijn toegekend.
Onderstaand tref je mijn huidige systeem configuratie aan:
Scherm: UE40B7000WP via PC-in / VGA aangesloten.
Behuizing: NOX Live II + 2x 100mm papst case coolers. (temp in kast 30-36,3 graden celsius)
Voeding: 400watt Zalman
Mobo: Gigabyte K8N Ultra-SLI / Geluidskaart: onboard.
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual core Processor 4400+ @2,2Ghz
Memory: 2x 512MB + 2x 1GB = 3GB Totaal
Grafische kaarten: 2x 6600GT Gigbatye in SLI (passief).
A). Hoe krijg ik dat irritante geclip uit mijn systeem?
. Wat zou je mij aanraden om mijn beeld beter weer te geven / performance van dit systeem omhoog te krijgen?
1).Thans draait alles stock op dit systeem met de meest recente drivers.
2). Ik wil graag zoveel mogelijk passief gekoeld houden. (het is tenslotte een mediacentre).
3). Ik heb minimaal budget voor upgrades, dus probeer dat te vermijden.
Ik had een Powercolour AX5570 passief gekocht maar mijn board pakte deze niet.... helaas.
4). Het liefst sluit ik de mediacentre per HDMI aan op mijn Onkyo TX-SR608 / Scherm UE40B7000WP.
Ik heb mijn oude game PC opgeleukt en dacht hem om te dopen als media centre (2de leven).
Helaas krijg ik bij HD speelfilms en concerten een HD beeld die wazig en-of traag op mijn TV UE40B7000WP worden wergegeven. Mijn LED TV is gecalibreerd en TV weergave is perfect.
Met het nare bij effect dat soms het geluid een happering maakt tijdens het afspelen van DVD zowel vanaf de HDD als vanaf de DVDROM. Alsof mijn pc het heel erg zwaar heeft, dit terwijl er slecht 1,92GB aan memory resources zijn toegekend.
Onderstaand tref je mijn huidige systeem configuratie aan:
Scherm: UE40B7000WP via PC-in / VGA aangesloten.
Behuizing: NOX Live II + 2x 100mm papst case coolers. (temp in kast 30-36,3 graden celsius)
Voeding: 400watt Zalman
Mobo: Gigabyte K8N Ultra-SLI / Geluidskaart: onboard.
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual core Processor 4400+ @2,2Ghz
Memory: 2x 512MB + 2x 1GB = 3GB Totaal
Grafische kaarten: 2x 6600GT Gigbatye in SLI (passief).
A). Hoe krijg ik dat irritante geclip uit mijn systeem?
1).Thans draait alles stock op dit systeem met de meest recente drivers.
2). Ik wil graag zoveel mogelijk passief gekoeld houden. (het is tenslotte een mediacentre).
3). Ik heb minimaal budget voor upgrades, dus probeer dat te vermijden.
Ik had een Powercolour AX5570 passief gekocht maar mijn board pakte deze niet.... helaas.
4). Het liefst sluit ik de mediacentre per HDMI aan op mijn Onkyo TX-SR608 / Scherm UE40B7000WP.