Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik heb mijn oude game PC opgeleukt en dacht hem om te dopen als media centre (2de leven).
Helaas krijg ik bij HD speelfilms en concerten een HD beeld die wazig en-of traag op mijn TV UE40B7000WP worden wergegeven. Mijn LED TV is gecalibreerd en TV weergave is perfect.
Met het nare bij effect dat soms het geluid een happering maakt tijdens het afspelen van DVD zowel vanaf de HDD als vanaf de DVDROM. Alsof mijn pc het heel erg zwaar heeft, dit terwijl er slecht 1,92GB aan memory resources zijn toegekend.

Onderstaand tref je mijn huidige systeem configuratie aan:
Scherm: UE40B7000WP via PC-in / VGA aangesloten.
Behuizing: NOX Live II + 2x 100mm papst case coolers. (temp in kast 30-36,3 graden celsius)
Voeding: 400watt Zalman
Mobo: Gigabyte K8N Ultra-SLI / Geluidskaart: onboard.

CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual core Processor 4400+ @2,2Ghz
Memory: 2x 512MB + 2x 1GB = 3GB Totaal
Grafische kaarten: 2x 6600GT Gigbatye in SLI (passief).

A). Hoe krijg ik dat irritante geclip uit mijn systeem?
B). Wat zou je mij aanraden om mijn beeld beter weer te geven / performance van dit systeem omhoog te krijgen?

1).Thans draait alles stock op dit systeem met de meest recente drivers.
2). Ik wil graag zoveel mogelijk passief gekoeld houden. (het is tenslotte een mediacentre).
3). Ik heb minimaal budget voor upgrades, dus probeer dat te vermijden.
Ik had een Powercolour AX5570 passief gekocht maar mijn board pakte deze niet.... helaas.
4). Het liefst sluit ik de mediacentre per HDMI aan op mijn Onkyo TX-SR608 / Scherm UE40B7000WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Ik heb het idee dat je processor het gewoon niet aan kan. Je zou kunnen proberen om deze iets op te schroeven maar ik zou zelf eerder overwegen om naar een ander mobo + processor te gaan kijken. Als je ergens iets van een Athlon 5050e o.i.d. op de kop kunt tikken met een niet al te gek mobo ben je voor een paar tientjes klaar.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Rupie schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:23:
Ik heb het idee dat je processor het gewoon niet aan kan. Je zou kunnen proberen om deze iets op te schroeven maar ik zou zelf eerder overwegen om naar een ander mobo + processor te gaan kijken. Als je ergens iets van een Athlon 5050e o.i.d. op de kop kunt tikken met een niet al te gek mobo ben je voor een paar tientjes klaar.
kom op, zijn processor het niet aankan, een athlon X2 niet genoeg voor een simpel DVDtje.. dat kan gewoon echt niet. zelfs HD materiaal moet prima draaien op zo'n cpu.

om te checken kun je even je cpu load controelren tijdens het draaien van de DVD. wat voor programma's draaien er verder op de achtergrond?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:40:
[...]

kom op, zijn processor het niet aankan, een athlon X2 niet genoeg voor een simpel DVDtje.. dat kan gewoon echt niet. zelfs HD materiaal moet prima draaien op zo'n cpu.

om te checken kun je even je cpu load controelren tijdens het draaien van de DVD. wat voor programma's draaien er verder op de achtergrond?
De CPU load is slechts 11% tot max 23%.

Verder programma's op de achtergrond zijn de standaard prog. van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07
Met welk programma speel je HD-content af? Probeer er één met hardwarematige acceleratie, zoals Media Player Classic of de Shark plugin voor Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Je gebruikt de 5570 nu dus helemaal niet? Dat is wel erg zonde want is juist een mooie kaart voor zoiets. Heb je nog dingen geprobeerd om deze aan de praat te krijgen, bios update, verschillende pci-e sloten, cmos clear e.d.? Als je nu de 6600's gebruikt zou ik er iig eentje uit halen, sli zal in dit geval alleen maar averechts werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk heeft de scherm hier niet zoveel mee te maken.

In ieder geval gaat dit om een Mediacenter, dus verplaats ik het van VB naar Mediaspelers & HTPCs.

Move VB -> MH

Verder hoort een topictitel informatief te zijn en niet schreeuwerig. "HELP~!" hoort er dus niet in en heb ik eruit verwijderd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:34:
Met welk programma speel je HD-content af? Probeer er één met hardwarematige acceleratie, zoals Media Player Classic of de Shark plugin voor Windows Media Player.
Media Player is uitgeschakeld. Ik ben helemaal overgestapt naar VLC player voor de Video formaten / Winamp voor muziek formaten.

Inmiddels heb ik 2x 1GB DDR erbij besteld om te kijken of dit helpt tegen het irritante clippen ...... fingers crossed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:59:
Je gebruikt de 5570 nu dus helemaal niet? Dat is wel erg zonde want is juist een mooie kaart voor zoiets. Heb je nog dingen geprobeerd om deze aan de praat te krijgen, bios update, verschillende pci-e sloten, cmos clear e.d.? Als je nu de 6600's gebruikt zou ik er iig eentje uit halen, sli zal in dit geval alleen maar averechts werken denk ik.
Jazeker het zou echt een goede kaart zijn voor de media centre.
Ik heb echt alles geprobeerd om het op mijn board te laten werken. SLI (hardwarematig op mijn board) uitgeschakeld, BIOS gedowngrade en versie voor versie afgelopen.... helaas werkte het allemaal niet.

Spec's van het K8N ultra-sli Gigabyte board board -> http://www.gigabyte.com.t...uct-page.aspx?pid=1867#sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:31:
Waarschijnlijk heeft de scherm hier niet zoveel mee te maken.

In ieder geval gaat dit om een Mediacenter, dus verplaats ik het van VB naar Mediaspelers & HTPCs.

Move VB -> MH

Verder hoort een topictitel informatief te zijn en niet schreeuwerig. "HELP~!" hoort er dus niet in en heb ik eruit verwijderd.
Thank en zal er in de toekomst rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:54:
[...]
.. Ik ben helemaal overgestapt naar VLC player voor de Video formaten .
Vlc-> tools -> messages, verbose op 2 zetten, kijken of er relevante berichten staat als hij hapert. (je krijgt altijd veel berichten, echt zoeken naar dingen op het moment van de hapering)

En verder ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk op de achtergrond draait he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1