Verwijderd

Topicstarter
Goede middag iedereen
Ik ben hier nieuw en heb direct een grote vraag hopelijk kunnen jullie mij helpen

Ik heb een probleem met mijn pc ik heb ongeveer 2 jaar geleden deze pc laten maken voor het gamen maar sinds ik hem heb heb ik er 1 groot probleem mee
Als ik een game aan het spelen ben maakt niet uit wat voor game hoe zwaar of zwak die ook is kan het gebeuren dat mijn pc ineens weg valt mijn beeld word dan zwart de koelers gaan net zo hard draaien als tijdens het opstarten en het geluid blijft hangen

Dit is wat er gebeurt vlak nadat het spel wegvalt
http://tinypic.com/player.php?v=282j03c&s=6

Toen ik mijn pc resette kwam er ook dit bericht te staan
http://i45.tinypic.com/2qn791c.jpg
Dit bericht geeft die niet altijd aan

Ik heb meerdere keren mijn pc terug gebracht naar de winkel die konden er geen fout aan vinden terwijl ze toch zijden dat dit een heel duidelijke klacht is waar ze wat mee konden doen
ze hebben meerde keren de windows opnieuw geinstalleerd en delen vervangen

Dit zijn de delen die vervangen zijn
moederbord 2keer
Processor
De video kaart
Intern geheugen
en de voeding
Maar dit geval komt nog steeds voor

Mijn Pc setup zoals die nu is
Mainboard : msi p45 neo F
Processor : intel core 2 qaud Q8300 2.50 GHZ
Voeding : ms-tech eco logic series ep-680 watt
Driver : super write master dvd multi recorder
Videokaart : palit geforce 9800GT
Intern geheugen : 2 gig patriot PDC22G6400LLK
Hdd1 : 320 gig
Hdd2 : 1000 gig

een maat van mij denkt dat het een fout in de windows zit zelf heb ik niet zo heel er veel verstand van computers
dus hoopte ik dat iemand hier enig idee heeft waar de fout aan ligt zodat ik het eindelijk kan laten repareren

alvast hartelijk bedankt

met vriendelijke groet
robbert

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Hmm het komt alleen voor als je een game opstart? niet tijdens browsen, downloaden of video's kijken ed?
edit: het zou kunnen dat je videokaart op de een of andere manier te heet wordt, maar aangezien je die al hebt vervangen kan dat alleen het geval zijn als de airflow in je kast heel slecht is.

[ Voor 48% gewijzigd door ArnoAG op 20-06-2010 17:31 ]

Incompl te

Verwijderd

Topicstarter
het gebeurt tijdens het spelen van een game en bij iets anders heb ik dit nog nooit gehad

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 19:37
met die eerste kan ik iig weinig, je geeft al aan dat iig de videokaart al vervangen is, dus een te hete kaart lijkt me sterk, ook omdat het ook gebeurd als je geen zware games aan het doen bent.

wat gebeurt er als je bv 3dmark06 oid draait ?

wat betreft die 2e, die heb ik wel eens gezien ja, hierna kon mijn pc iig niet meer opstarten xD, meestal was een herinstallatie van windows nodig dan ... :S oorzaak van de fout nooit gevonden, maar ken meer mensen die die ooit gekregen hebben, vanaf een ander os booten en het bestand handmatig terugzetten moet als het goed is ook wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net 3dmark06 gedownload en gedraait
dit kwam eruit
http://i47.tinypic.com/rhq1ao.jpg

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Kun je ook een foto posten van de inhoud van je kast, dus zonder side panel. Welke kast gebruik je?

Heb je wel eens je temperaturen gemeten/gelogd totaan een crash?

[ Voor 3% gewijzigd door 0scar op 20-06-2010 23:02 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
En als je de zijkant van de kast open zet en er een tafelventilator in laat blazen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

NTLDR duidt meestal op een fout in de bootsector op de hardeschijf. Ik zou dus harde schijf de schuld geven in dit geval, waar er dus mogelijk slechte sectoren op je hardeschijf zitten. Dit kan je niet repareren, en dus zal de harde schijf vervangen moeten worden.
Dit is te testen door er een ander hardeschijf in te doen.
Misschien kan je de instalatie cd erin stoppen en kijken of je een checkdisk kan doen. Dan kan je een check doen op slechte sectoren op je hardeschijf

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik heb even gegoogeled. Probeer dit eens, heeft schijnbaar enkele mensen geholpen. Het probleem zit em idd in het niet correct opstarten van de harde schijf. Wat dit precies te maken heeft met het uitvallen van je pc tijdens het gamen, is me onduidelijk

* eerst opstarten met de windows xp cd
* en dan recovery console kiezen.

* typ net zo lang "cd .." (hierna enter) totdat er "C:\>" staat
* tik hierna in: "x:" (en dan enter) waarbij x de driveletter van je cdrom drive is
* dan tik je: "cd i386" (weer enter), er zou dan "x:\i386>" oid moeten staan
* hierna tik je dit in: "copy ntldr c:" (enter)
* en dan: "copy ntdetect.com c:" (enter)
* reboot je computer nu.

Succes ;)

[ Voor 220% gewijzigd door roland kroes op 21-06-2010 05:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier zijn een paar foto,s van mijn kast
http://i45.tinypic.com/2ry5agk.jpg
http://i45.tinypic.com/vo7a83.jpg
http://i46.tinypic.com/35nbpc9.jpg
http://i45.tinypic.com/kbppc2.jpg

@ roland kroes
ik heb zelf helaas geen boot cd van windows xp de winkel waar ik deze pc vandaan heb heeft dit erop gezet

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Je hebt een legale licentie van Windows XP? Dan is het wettelijk toegestaan om hem gewoon te downloaden van internet. of je laat dit even door een vriend van je doen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een tijdje crysis en portal gespeeld en tijdens het spelen van bijde games werd de cpu temperatuur niet hoger dan 36 graden

Verwijderd

Ten eerste de airflow in je kast is beroerd, ik stel voor om een 80/92 mm fan aan de achterkant te installeren.
Dat de koelers op 100% blijven draaien komt onder andere omdat de koeler op je videokaart wacht tot hij de drivers heeft geladen en dan zakt de snelheid van je videokaart koeler naar beneden, maar omdat NTLDR ontbreekt kan hij de benodigde drivers niet laden.

Gewoon windows kopen en opnieuw installeren, als je er belangrijke bestanden op hebt staan kies dan om de oude windows partitie te behouden en maak dan een backup van je gegevens.

En maak je kast ook regelmatig stofvrij, want er ligt redelijk veel stof op je videokaart.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 16:39 ]

• 0scar

0scar

MacIJver

De enige outtake fan die je gebruikt is de fan van de voeding. Dit is onvoldoende, en bovendien niet hiervoor bedoeld. Het zou me niets verbazen dat je temperaturen te hoog worden waardoor je allerlei problemen krijgt. Dit kan de hoge fantoerentallen verklaren en het uitvallen van je PC.

Beste wat je kunt doen is
a) de temperaturen loggen zodat je weet of het inderdaad te heet wordt,
b) de kast een tijdje open laten, dus zonder side panel, eventueel met een tafelventilator erop gericht.

Als de problemen niet meer voorkomen dan is de slechte airflow/koeling je probleem en zou ik maar een andere kast aanschaffen.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik snap niet waarom iedereen maar op de airflow blijft hameren, het gaat hier niet om een pc met een dikke quad core en dito overclock en een 300 watt video kaart. Het is een kant-en-klaar systeem dus hij zal wel getest zijn op warmte.
Dat over het uitzuigen komt hier ook een beetje vreemd uit de hoek, dat hoeft in dit geval nog echt niet. Kijk maar eens naar de fan bladen van de processor ventilator, deze zijn nog helemaal schoon, een teken van weinig stof in de kast..
Verder kreeg hij een melding NTLDR mist.
brilsmurfffje schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:20:
NTLDR duidt meestal op een fout in de bootsector op de hardeschijf. Ik zou dus harde schijf de schuld geven in dit geval, waar er dus mogelijk slechte sectoren op je hardeschijf zitten. Dit kan je niet repareren, en dus zal de harde schijf vervangen moeten worden.
Dit is te testen door er een ander hardeschijf in te doen.
Misschien kan je de instalatie cd erin stoppen en kijken of je een checkdisk kan doen. Dan kan je een check doen op slechte sectoren op je hardeschijf
De pc is ook niet oververhit omdat hij uitvalt bij verschillende taken, niet perse onder hoge belasting

• 0scar

0scar

MacIJver

Het enige dat de TS niet veranderd heeft in zijn setup zijn de harddrive en de kast verder is alles al eens vervangen.
Dit zijn de delen die vervangen zijn
moederbord 2keer
Processor
De video kaart
Intern geheugen
en de voeding
Het lijkt me daarom logisch dat de TS probeert uit te sluiten of het een hitte probleem is of een HD probleem.

Het loggen van de temperaturen lijkt mij een verstandige vervolgactie die weinig om handen heeft. Het opnieuw installeren op een nieuwe HD vergt altijd wat meer tijd. Een CPU met een TDP van 95 W en een 9800GT van 110 W op max vermogen geven toch wel degelijk een hoop warmte af, zeker als deze niet of nauwelijks wordt afgevoerd. Het is het onderzoeken waard. Verder ben ik met je eens dat het wel vreemd is dat het gebeurd ook als de PC niet intensief gebruikt wordt, maar dat kan wellicht wel worden verklaard als dit na enige tijd optreed, waardoor een hitteprobleem niet onwaarschijnlijk is.

Computer problemen vind je door eliminatie van de onderdelen die je hebt gecheckt. Daarom wordt er zo vaak verwezen naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, welke een goede leidraad is voor het zoeken van problemen.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Maar het lijkt mij in dit geval handig om eerst achter de NTLDR error aan te gaan. Dit houdt namelijk een fout in in de windows instalatie. En kan dus ook het uitvallen verklaren ;)
Ik zag dat de TS 2 hardeschijven had. Misschien kan je windows op de andere instaleren.

• llauke121
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01 12:23
Hallo,

Heb je al eens geprobeerd met een andere voeding, vermoedelijk kan deze niet genoeg vermogen geven als je aan het game bent en bij het opnieuw opstarten kan dit ook voor komen.
Als er een 350 watt voeding met piek 400 in zit zal ik zeggen zet er een zware voeding in.
Aangezien ik het zelfde probleem heb gehad. ( Wel met windows Vista) maar tot op heden geen probleem meer gehad met uit vallen tijdens het game.

Su6
Laurens

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is een 680 watt voeding dus dat moet ruim voldoende zijn ;)

• llauke121
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01 12:23
Dat lijkt me wel ja ;)
Kon niet zo goed zien op de foto's hoeveel watt de voeding was dus vandaar ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Wat ik uit de TS opmaak, is dat je alles. behalve je HDD al een keer vervangen hebt... je hebt problemen met je windows install dus...

Testen zou ik zeggen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Je hebt 2 harde schijven, dus 1 aansluiten en windows erop zetten, de andere niet aansluiten. En testen.
hetzelfde met de andere hd.

Smart uitlezen? Met bijv hd-tune. ihavethepassword is een bootable cd waar dit geinstallleerd is en andere goede software.

Verwijderd

Topicstarter
ik breng mn pc morgen naar de winkel laat de harde schijven nakijken en zal er ook gelijk een nieuwe windows op laten doen en een extra koeler er in laten zetten
op hoop van zege dat dit eindelijk eens een keer werkt
Pagina: 1