Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aantal jaar geleden een HP R927 fotocamera gekocht deze deed het naar wens maar na een vakantie naar een warm land is die kuren gaan vertonen.

Probleem:
Hij laad goed op maar na 1 dag zonder gefotografeerd te hebben of een nacht dat die helemaal uit staat loopt de accu helemaal leeg.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Nieuwe accu gekocht (probleem het zelfde)
- Camera Reset gedaan (probleem niet verholpen)
- Polen van aansluiting accu schoon gemaakt (niet geholpen)
- In de HP handleiding gezocht naar een oplossing (geen gevonden)

Weten jullie wat het kan zijn of weten jullie een goed adres om de camera te repareren?
Ook als iemand geïnteresseerd is in de camera hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Heel lullig misschien, ik heb even gegoogled en vond dat de camera ongeveer uit 2006 is.
Waarschijnlijk zijn de kosten om de camera te repareren hoger dan de kosten van een nieuw cameraatje.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Wat dacht je van een nieuwe camera kopen. Mijn mening is dat ik een doorsnee compactcamera van 4 jaar oud niet meer zou laten repareren. Eigenlijk vind ik dat je al genoeg geïnvesteerd hebt door een nieuwe accu te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:13:
Heel lullig misschien, ik heb even gegoogled en vond dat de camera ongeveer uit 2006 is.
Waarschijnlijk zijn de kosten om de camera te repareren hoger dan de kosten van een nieuw cameraatje.
Ja dat klopt deze komt uit 2006 had het product ook gekoppeld ;)

Ik heb inderdaad een nieuwe camera gekocht de Canon 450d maar als dit iets simpels is of iemand die weet een adres waar ik het kan laten doen en het kost inderdaad niet zo veel als een nieuwe dan is het het nog wel waard voor mij vond het zelf een hele fijne camera namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 22:30
Wat gebeurt er als je de accu eruit haalt? Is de accu dan ook leeg na 1 nacht? (als de accu dan ook leeg is weet je iig dat het aan de accu ligt.. maar dat kan bijna niet omdat je de accu al vervangen hebt..)

Misschien is er wat vocht in je camera gekomen, waardoor er ergens een stroompje gaat lopen.. Je kunt de moeite nemen om te kijken of je iets kunt zien als je de camera open maakt.. Ook even goed kijken naar de contactjes van de accuhouder.

[ Voor 36% gewijzigd door WVL_KsZeN op 20-06-2010 17:13 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 10:35

mennovanw

Canon? You can!

Waarschijnlijk is een dingetje kapot wat de reparateurs als "DC-DC converter" aanduiden. Heb het bij verschillende merken gezien (het meest recent bij een Canon compact). Ik zou Rob Rog van Rofa eens bellen, kijken of hij wat weet / kent (want HP doet weinig tot niets meer met camera's momenteel).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mennovanw schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:40:
Waarschijnlijk is een dingetje kapot wat de reparateurs als "DC-DC converter" aanduiden. Heb het bij verschillende merken gezien (het meest recent bij een Canon compact). Ik zou Rob Rog van Rofa eens bellen, kijken of hij wat weet / kent (want HP doet weinig tot niets meer met camera's momenteel).
Bedankt ! Ik ga even contact met ze opnemen.
Pagina: 1