Wlan kaart als toegangspunt gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 10:58

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een PC gekregen, die wou ik gaan gebruiken als HTPC, maar er zat ook een WLan kaart(3,5", net groot als floppydrive dus). Deze PC is dan aangesloten aan LAN(met toegang tot internet). Hoe kan ik er dan voor zorgen, dat mijn mobiel bijvoorbeeld toegang kan krijgen tot die WLAN kaart en via de WLAN kaart verbinding maakt met het LAN netwerk?

Moet dit dan met een netwerkbrug? Dit lukte me namelijk niet voor elkaar te krijgen, en volgens mij is een netwerkbrug om van draadloos netwerk een bedraad netwerk te maken naar bijv. een switch/hub.

Wie weet het antwoord hierop?

Things are cheaper for a reason

Verwijderd

niet alle kaarten ondersteunen dit, eigenlijk moet je eens google'n op je type kaart en acces point

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens met Connectify. Tooltje dat een aantal WLAN adapters ondersteunt en er een AP van kan maken.

https://discord.com/invite/tweakers

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 10:58

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Danke.
Ja het is namelijk zo'n Fujitsu Siemens Scaleo P. zo'n computerboer computer. Dus er zit zo'n merkloos kaartje enzo in. Maar ik zal het eens proberen. Bedankt!

Things are cheaper for a reason

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 03:58

lordsnow

I know nothing

20 seconden Google werk hoe je je draadloze kaart kan gebruiken als Access Point:
http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx

Het arikel komt uit 2002 en adviseert om WEP te gebruiken voor de beveiliging. Dat is achterhaald: je kan beter WPA(TKIP) of, nog beter, WPA2(EAS) gebruiken.

Voor het tweede punt, hoe je er voor kan zorgen dat de betreffende PC het WLAN verkeer doorsluist naar de LAN (en omgekeerd) kan je ICS (Internet Connection Sharing) gebruiken:
How to configure Internet Connection Sharing in Windows XP

[ Voor 44% gewijzigd door lordsnow op 20-06-2010 17:35 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Reiniertjuhhh schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:18:
Danke.
Ja het is namelijk zo'n Fujitsu Siemens Scaleo P. zo'n computerboer computer. Dus er zit zo'n merkloos kaartje enzo in. Maar ik zal het eens proberen. Bedankt!
Die heb ik ook, werkt nog best wel goed.

Kan je hiervoor niet de ad-hoc modus in Windows gebruiken? Met evt een verbindingsbrug?
Pagina: 1