Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een WBSO aanvraag indienen maar daarvoor moet je eerst op de site van senter novem een 'certificaat' aanvragen. Ondanks dat ik zelf web developer ben en redelijk wat verstand heb van encryptie ben ik al de hele dag bezig dat ffs certificaat te installeren en het is me nog niet gelukt. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring hiermee heeft en misschien een werkende methode kan adviseren.

Het probleem is dus dat ik het certificaat aanvankelijk via Google Chrome op win7x64 had aangevraagd. Dat blijkt dus al vragen om problemen te zijn lees ik na afloop (maar ik kan niet zomaar een nieuwe aanvragen). Windows 7 wordt 'niet ondersteund' en google chrome al helemaal niet. Echter, ik kon via de site het certificaat handmatig downloaden dus nu heb ik iig de .p7b file.

In dit bestand zitten blijkbaar 3 certificaten. Ik kan ze dubbelklikken en dan installeren, maar dat heeft geen enkele invloed op IE; ik blijf op de website een error krijgen dat er geen geldig certificaat is gevonden (wat misschien te maken heeft met het feit dat IE4 vereist is). Bij de FAQ wordt verder geadviseerd om firefox te gebruiken. Ik heb handmatig de 3 certificaten geimporteert (1 bij 'people', 1 bij 'servers' en 1 bij 'authoroties'), maar ook in firefox geen enkel success met inloggen op de site.

Ik heb mijn laptop met winxp aangezwengeld, en daar geprobeerd. Maar dan krijg ik dus de error dat de private key die gebruikt is om het certificaat the signen niet op de PC aanwezig is. Heb verder nog vanalles geprobeerd met importeren/exporteren, naar andere formaten, etc, maar tevergeefs.

Begin een beetje gefrustreerd te raken. Ik vroeg me af of iemand hier misschien een gouden tip had om dit ding aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien vergezocht, maar je zou kunnen overwegen ze even te bellen :) Als er iemand ervaring heeft met problemen met de site, dan zullen ze het zelf zijn. Nog een paar uurtjes geduld, en ze zijn weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36
Gaat de WBSO niet met een eigen programma?
Vaak met deze certificaten van overheidsdiensten Windows XP met IE 6 of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
Is het nog gelukt met de WBSO?