• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10-2025
Hallo,

Mischien de meest domme vraag hier ooit gesteld maar ik heb een usb fan gekocht.
http://quanhaocom.en.made...-Flashing-Fan-UF008-.html
zo iets ongeveer.

alleen hij geeft geen text weer. alleen op 1 punt de streepjes alsof hij wacht op invoer.
er stond plug and play.
ingeplugd. staat niet bij USB apparaten in systeembeheer. heb de knop 10 sec in gedrukt gehouden. steeds hetzelfde.

weet iemand hoe ik hier iets invoer of dat hij iets meer ging weergeven.
De verkoper zei dat er standaard 10 inzitten. helaas lukt mij niks

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2025

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Misschien domme vraag, maar zat er niet een handleiding bij? Want meestal kan je zelf tekst invoeren in die dingen. Of misschien moet je een stukje software er voor hebben om hem aan te sturen.

• snoos
nee zat niks bij alleen verpakking. geen cd geen handleiding. alleen dat het usb 1.0 en 2.0 ondersteund en dat het plug en play is helaas.

dankje voor de reactie

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
misschien ook hier een wat domme reactie, maar zou je niet van te voren moeten aangeven wat de tekst moet zijn?

dat idee krijg ik zo van jou verhaal

anders mailen naar het bedrijf?

ja, daag.

• snoos
Hallo.
bij deze denk ik wel ja. ik heb een net iets andere kwam ik net achter.
Is gekocht in het buitenland en heb geen idee meer wat de naam van de winkel was.

bedankt voor de reactie jij ook ;)

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Degene waar je naar linkt is volgens mij niet zelf "programmeerbaar". Zij zetten er een door jou gespecificeerde tekst op, en dat geeft hij dan weer.
Het zou me niets verbazen als dit dingetje alleen de +5V en GROUND van USB gebruikt, en de data-pinnen gewoon niet zijn aangesloten. Dat heeft t kabeltje van mijn Heineken speakerboxjes ook.

Haal de USB-specs er eens bij en kijk eens of er in de connector 4 dingetjes zitten, en niet slechts 2? Als het er 2 zijn kun je custom tekst wel vergeten, als het er 4 zijn misschien, maar als het ding zich uberhaupt niet meldt zijn ze waarschijnlijk gewoon niet aangesloten (dus een 4-pin plug gebruikt, maar alleen 5V en GND zijn aangesloten

[ Voor 20% gewijzigd door lolcode op 20-06-2010 15:17 ]

• snoos
Hallo,
er zitten 4 in. ik denk dat jij gelijk hebt. bedankt voor de uitgebreide uitleg.
is helaas dan een miskoop geweest.
Bedankt voor de hulp.

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 23:49

R15

Ik denk dus dat die usb poort gewoon stroom geeft aan de tekst-fan, meer niet. En dat je dan met knopjes op de tekst-fan zelf tekst moet programmeren. Bij de Action hebben ze ook zoiets. Die werken dan op batterijen, maar er zitten gewoon 4 knopjes op, aan de zijkanten: on/off, Alphabet, Start Space/confirm, Symbol. (Ik heb zelf ook zo'n ding hier liggen). Er zit een ledstrip op die gaat draaien, waardoor je dus een tekst kan weergeven. Het werkt best wel goed.

Dus ik denk dat je alleen een tekst erin kan zetten d.m.v. dat ding zelf, niet d.m.v. de computer. Ik denk dus dat de computer alleen voor de stroom zorgt.
Vraag: Zitten er dus knopjes op de tekst-fan?

[ Voor 3% gewijzigd door R15 op 21-06-2010 08:30 ]

Verwijderd

Lijkt me een beetje onhandig maar met de knopjes zou je toch gewoon een tekst kunnen zetten. Ik herken dit aan die maffe displaytjes die je zo ook kunt programmeren met slechts enkele knoppen. Je ziet dan het karakter veranderen na een druk op de knop.

• snoos
Nee zit helaas alleen een aan en uit knop op.
open gemaakt en zag ook geen knopjes erin.
bedankt voor de reactie nog :)

• R15

R15

En je kreeg er geen cd'tje bij met drivers/software?
Als je hem toch openhebt, zie je een data-kabeltje van het usb kabeltje naar de print lopen? Of gaan er vanuit de usb kabel alleen maar de rode en zwarte draad (+ en -)?

[ Voor 12% gewijzigd door R15 op 21-06-2010 16:15 ]

• snoos
Nee alleen het apparaat kreeg ik.
ik zie alleen een blauwe draad en een rode draad ernaar toelopen

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
alleen voeding dus :P

ja, daag.

• R15

R15

Nou, dan is het simpelweg gewoon een fan, maar zie je een led-strip?
Dacht je dat het een fan was met tekst-weergave, of stond dat in de koopbeschrijving???
Pagina: 1