Beste tweakers,
ik word bijna gek. Het lukt me maar niet een netwerkadres te verkrijgen. De situatie is als volgt:
Netwerkkaart: marvell yukon 88e8053
Nu heb ik sinds kort draadloos internet van upc 60 mb.
Router aangeschaft Netgear wireless router N300 modelWNR200v2
Ik heb daarop aangesloten, bekabeld, 2 computers die boven staan, eentje vista eentje XP.
Deze 2 werken zonder probleem, goede internet verbinding.
Beneden heb ik 1 pc staan waarop ik een rangemax wireless usb adapter heb geinstalleerd.
Geen firewall, geen antivirus.
Deze USB adapter ziet het draadloze netwerk dat ik heb opgezet en is daar mee verbonden. Verbinding is uitstekend. Maar, de status blijft staan op: netwerkadres verkrijgen!
Nu dacht ik dat ik misschien SP3 er op moest zetten. Ik koppel 1 van de PC's boven af, en sluit de SP2 computer aan op de internet kabel uit die PC.
Ook nu de pc bekabeld is aangesloten, krijg ik alleen maar "netwerkadres verkrijgen". !!!
ipconfig zegt me:
fysiek adres:00-14-85-39-A0-F5
DHCP ingeschakeld: ja
Automatische configuratie ingeschakeld: ja
ip adres:0.0.0.0
subnet mask:0.0.0.0
standaard gateway:
DHCP server:192.168.1.1
Ik heb inmiddels alle truken doorlopen. Winsockfix, flushdns, netsh ip reset, noem het maar op.
DHCP staat aan, TCI verbindingen op 100mb full duplex. Dit heb ik ook al gewijzigd naar alle andere opties maar zonder resultaat.
Wie heeft er hier een oplossing voor? Is er iets met een MAC adres ofzo?
Ik ben echt door mijn opties heen. Het laatste dat ik nog kan doen is de Ghost erop zetten, maar daar heb ik weinig zin in ivm alles kwijt zoals je begrijpt.
Please help! Wanhoop!
Alvast bedankt voor de reakties.
ik word bijna gek. Het lukt me maar niet een netwerkadres te verkrijgen. De situatie is als volgt:
Netwerkkaart: marvell yukon 88e8053
Nu heb ik sinds kort draadloos internet van upc 60 mb.
Router aangeschaft Netgear wireless router N300 modelWNR200v2
Ik heb daarop aangesloten, bekabeld, 2 computers die boven staan, eentje vista eentje XP.
Deze 2 werken zonder probleem, goede internet verbinding.
Beneden heb ik 1 pc staan waarop ik een rangemax wireless usb adapter heb geinstalleerd.
Geen firewall, geen antivirus.
Deze USB adapter ziet het draadloze netwerk dat ik heb opgezet en is daar mee verbonden. Verbinding is uitstekend. Maar, de status blijft staan op: netwerkadres verkrijgen!
Nu dacht ik dat ik misschien SP3 er op moest zetten. Ik koppel 1 van de PC's boven af, en sluit de SP2 computer aan op de internet kabel uit die PC.
Ook nu de pc bekabeld is aangesloten, krijg ik alleen maar "netwerkadres verkrijgen". !!!
ipconfig zegt me:
fysiek adres:00-14-85-39-A0-F5
DHCP ingeschakeld: ja
Automatische configuratie ingeschakeld: ja
ip adres:0.0.0.0
subnet mask:0.0.0.0
standaard gateway:
DHCP server:192.168.1.1
Ik heb inmiddels alle truken doorlopen. Winsockfix, flushdns, netsh ip reset, noem het maar op.
DHCP staat aan, TCI verbindingen op 100mb full duplex. Dit heb ik ook al gewijzigd naar alle andere opties maar zonder resultaat.
Wie heeft er hier een oplossing voor? Is er iets met een MAC adres ofzo?
Ik ben echt door mijn opties heen. Het laatste dat ik nog kan doen is de Ghost erop zetten, maar daar heb ik weinig zin in ivm alles kwijt zoals je begrijpt.
Please help! Wanhoop!
Alvast bedankt voor de reakties.