Netwerkadres verkrijgen lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik word bijna gek. Het lukt me maar niet een netwerkadres te verkrijgen. De situatie is als volgt:
Netwerkkaart: marvell yukon 88e8053

Nu heb ik sinds kort draadloos internet van upc 60 mb.
Router aangeschaft Netgear wireless router N300 modelWNR200v2

Ik heb daarop aangesloten, bekabeld, 2 computers die boven staan, eentje vista eentje XP.
Deze 2 werken zonder probleem, goede internet verbinding.

Beneden heb ik 1 pc staan waarop ik een rangemax wireless usb adapter heb geinstalleerd.
Geen firewall, geen antivirus.
Deze USB adapter ziet het draadloze netwerk dat ik heb opgezet en is daar mee verbonden. Verbinding is uitstekend. Maar, de status blijft staan op: netwerkadres verkrijgen!

Nu dacht ik dat ik misschien SP3 er op moest zetten. Ik koppel 1 van de PC's boven af, en sluit de SP2 computer aan op de internet kabel uit die PC.
Ook nu de pc bekabeld is aangesloten, krijg ik alleen maar "netwerkadres verkrijgen". !!!

ipconfig zegt me:
fysiek adres:00-14-85-39-A0-F5
DHCP ingeschakeld: ja
Automatische configuratie ingeschakeld: ja
ip adres:0.0.0.0
subnet mask:0.0.0.0
standaard gateway:
DHCP server:192.168.1.1

Ik heb inmiddels alle truken doorlopen. Winsockfix, flushdns, netsh ip reset, noem het maar op.
DHCP staat aan, TCI verbindingen op 100mb full duplex. Dit heb ik ook al gewijzigd naar alle andere opties maar zonder resultaat.

Wie heeft er hier een oplossing voor? Is er iets met een MAC adres ofzo?
Ik ben echt door mijn opties heen. Het laatste dat ik nog kan doen is de Ghost erop zetten, maar daar heb ik weinig zin in ivm alles kwijt zoals je begrijpt.

Please help! Wanhoop!

Alvast bedankt voor de reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 07:54

amx

duplex mode aanpassen op wireless? heb je ook al geprobeerd om de computer een statisch ip te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je draadloos even uit je hoofd moet zetten en eerst het probleem moet oplossen met het bedraade netwerk.

Probeer eens een Linux live CD (bv. Ubuntu) om te kijken of die wel werkt.

Heb je ook al nieuwe drivers geinstalleerd voor beide kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uiteindelijk is het gelukt.

Ik heb dus in de router een ip adres gereserveerd en die aan het MAC adres van de PC gekoppeld.

Daarna heb ik dat statische IP adres in de PC ingegeven + subnet + gateway + DNS servers, dezelfde als ik in de router heb gevonden.

Daarna had ik dus een bekabelde aansluiting die het goed deed.

Alles geupdate, SP3 erop gezet.

USB wireless ontvanger geinstalleerd

Vast netwerkkaart uitgeschakeld en het statische IP adres in de eigenschappen van de USB ingegeven et voila: draadloos internet.

Klaarblijkelijk kan de PC geen dynamische IP adressen verwerken ofzo? Ik weet ook niet hoe en waarom dit is, feit is dat hij het wel doet met een statisch adres. Raar.

Vreemd is wel dat ik enorm in snelheid omlaag ben gegaan. De bekabelde PC boven haalt gewoon een snelheid van 58+ MB downloadsnelheid. Draadloos komt niet boven de 20MB. Weet jij hoe dat komt?

Tenzij iemand me kan vertellen waarom mij PC niet met een dynamisch IP om kan gaan of waarom ik zo omlaag ga in snelheid met het draadloos, kan er wat mij betreft een slotje op.

Iedereeen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:18:
uiteindelijk is het gelukt.

Vreemd is wel dat ik enorm in snelheid omlaag ben gegaan. De bekabelde PC boven haalt gewoon een snelheid van 58+ MB downloadsnelheid. Draadloos komt niet boven de 20MB. Weet jij hoe dat komt?

Iedereeen bedankt voor het meedenken!
Draadloos en bedraad kan je niet met elkaar vergelijken. Draadloos werkt (over het algemeen) in half duplex je pc met een vaste kabel werkt in full. Daarnaast is je wireless connectie te vergelijken met een connectie naar een hub en je bedraade aansluiting is een aansluiting naar een switch. De laatste gaat veel efficienter om met connecties. Daarnaast heb je ook nog eens overhead mbt encrypte als je je wireless beveiligd hebt. Dus dat je wireless trager is is niet zo heel gek.

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

20 Mbit haal ik bij mijn eigen wireless ook niet, en ik zit vlak bij mn access-point thuis.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 07:54

amx

je usb is te traag, als je die vervangt kom je wel op de snelheid (N snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:18:

Haal Mb en MB niet door elkaar, een wezenlijk verschil. Anyway, op een 54g netwerk heb je in theorie maximaal 54 Mbit:2 (half duplex!) = 27 Mbit/sec. Daar dit optimaal/optimaal is, haal je dit al snel niet. Tegen de 20 Mbit halen is feitelijk zo slecht niet :)
Pagina: 1