• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb als tweede tv op de slaapkamer een Panasonic plasma tv. Deze deed het altijd prima. Tot opeens, een tijdje terug...

- beide HDMI-ingangen doen het niet meer
- analoge tv is het enige wat nog werkt, maar met horizontale strepen in beeld

Het ligt niet aan de bron of bekabeling, want ik heb 'm nu naast m'n nieuwe tv gezet en de nieuwe heeft nergens problemen mee. Heb ook ervoor gezorgd dat de verschillende HDMI-bronnen die ik heb gebruikt op 720p draaiden (mocht dat nog uitmaken).

Heeft iemand een idee wat het antwoord is op beide vragen:
1. Kan ik dit op garantie gooien? Heb 'm (uiteraard) bij zo'n vage webshop (Aabatron.nl, tegenwoordig internetshop.nl) gekocht, dus er even langsrijden is niet echt handig. De tv is overigens 2,5 jaar oud (bon aanwezig).
2. Is er iets wat ik zelf kan proberen? (reset to factory defaults was 't beste wat ik kon bedenken, maar wellicht is er een soort hotel-mode ofzo?)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:33
Klinkt alsof er wel wat defect is en niet een instelling die verkeerd staat/gereset is. Heb je al contact opgenomen met de webshop/panasonic?

Verder betekent dat het 2,5 jaar na aankoop kapot gaat niet dat je pech hebt, je kunt je beroepen op economische levensduur zodat je maar een bepaald percentage van de reparatiekosten hoeft te betalen.

Ik zou zeggen neem contact op met de webshop, kijk hoe ze reageren en begin pas later met de levensduur verhalen etc. En lees je in in vergelijkbare gevallen zoals: http://kassa.vara.nl/vraa...lcd-tv-na-212-jaar-kapot/

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
I-King schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:48:
Klinkt alsof er wel wat defect is en niet een instelling die verkeerd staat/gereset is. Heb je al contact opgenomen met de webshop/panasonic?

Verder betekent dat het 2,5 jaar na aankoop kapot gaat niet dat je pech hebt, je kunt je beroepen op economische levensduur zodat je maar een bepaald percentage van de reparatiekosten hoeft te betalen.

Ik zou zeggen neem contact op met de webshop, kijk hoe ze reageren en begin pas later met de levensduur verhalen etc. En lees je in in vergelijkbare gevallen zoals: http://kassa.vara.nl/vraa...lcd-tv-na-212-jaar-kapot/
Thanks. Dat ga ik doen ja.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Heb net gebeld. En...

Ik heb een direct nummer gekregen van de Panasonic Service lijn. Omdat de garantie was verlopen. Die lui van Panasonic zijn pas om 10:00 open, maar moet ik hier uberhaupt genoegen mee nemen? Of is het garantie: ;w

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:36
spaceboy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:14:
Heb net gebeld. En...

Ik heb een direct nummer gekregen van de Panasonic Service lijn. Omdat de garantie was verlopen. Die lui van Panasonic zijn pas om 10:00 open, maar moet ik hier uberhaupt genoegen mee nemen? Of is het garantie: ;w
Zoals al werd gezegd, lees je even in in je rechten op de verschillende sites zoals kassa, radar, consumentenbond en consuwijzer en laat je niet meteen afschepen. Het is nog geen verloren zaak maar het is belangerijk om te weten waar je staat zodat je beslagen ten ijs komt en niet zomaar loze dingen gaat roepen. Dit is bv wel een toepasselijke link, en als je wat verder klikt op die site zie je wel meer interessante artikelen: Mijn televisie is kapot en de fabrieksgarantie is net verlopen. Moet ik de reparatie nu zelf betalen?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Tof. Klassiek kastje-muur verhaal dit!

internetshop.nl: "Sorry, garantie verlopen, hier is het nummer van Panasonic, groetjes!"

Panasonic: "Ah, interessant, hier is het nummer van de service-afdeling, maak maar 'n afspraak. Zou mooi gevalletje van coulance kunnen zijn, regel dat met je dealer en service-afdeling, groetjes!"

Service-afdeling: "Ja, kom maar brengen. We zien wel. Coulance? Met ons? Ja tjoo, wij krijgen van Panasonic gewoon een factuur doorberekent... Groetjes!"
:? :-(

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Gratis tip voor mensen die misschien ooit tegen hetzelfde aanlopen: printplaat was stuk van de HDMI-poorten. Kennelijk had dat ook effect op de analoge tv.

Oorzaak: waarschijnlijk een niet-geaarde pc op aangesloten. Wegens spannings-verschil kan je dan die hele plaat slopen. Kennelijk.

Hij doet 't weer. Reparatiekosten: 180E (waarvan 100E voor mij).

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:36
Mooi dat 'ie het nu alweer doet, maar is 'ie ter plekke in de winkel gerepareerd? Aangezien tussen je laatste en post daarvoor net 4 uurtjes zit?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:20:
Mooi dat 'ie het nu alweer doet, maar is 'ie ter plekke in de winkel gerepareerd? Aangezien tussen je laatste en post daarvoor net 4 uurtjes zit?
Ja, heb 'm naar de reparatie-lokatie gebracht en ik kon er (even boodschappen bij de Ikea tussendoor) op wachten.

Pagina: 1