Hoe ziet jouw mediacenter er qua software uit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik zie hier overal topics over de hardware van iemand z'n mediacenter, maar ik ben nu benieuwd hoe jouw mediacenter er qua software uit ziet.

Gebruik je Mediacenter, Media Portal, XBMC, Plex of misschien wat anders? Of gebruik je helemaal geen frontend?

Ik ben hier benieuwd naar omdat ik zelf net een nieuwe TV heb, en ik heb een tijdje geleden een mediacenter PC gebouwd. Ik heb in de PC een FloppyDTV C/CI kaart zitten voor TV, en dat werkt eigenlijk prima.

Maar waar ik nog niet zo tevreden over ben is m'n filmbibliotheek. Ik loop nog te stoeien met de metadata enzo.

Dus, hoe ziet jouw mediacenter er qua software uit? Screenshots zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Windows 7 + Mediaplayer classic + Spotify.
Simpel maar doeltreffend :)

Screenshots lijken me niet nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 20-06-2010 12:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
Mac Mini met Plex. What more do you want?
Externe 1TB schijf eraan via FireWire, en 1080P spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gizz schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:57:
Windows 7 + Mediaplayer classic + Spotify.
Simpel maar doeltreffend :)

Screenshots lijken me niet nodig.
Zo heb ik het nu ook ongeveer, maar ik heb het liever in een overzicht en geautomatiseerd, zodat ik niet zelf ondertitels e.d. aan hoef te zetten.

Ik vind XBMC en Media Portal eigenlijk wel heel erg vet, maar ik m'n FloppyDTV nog altijd het beste werken in Mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:29
Was van plan hier MediaPortal te draaien, maar dat werkt toch niet helemaal vlekkeloos op de pc die ik heb staan. Daarom nu van het TV-gedeelte afgestapt, en voor XBMC gegaan. Werkt lekker, alleen moeten de films wel echt goed de naam hebben van de film die het is, anders gaat XBMC over z'n nek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik gebruik al maanden naar uiterste tevredenheid XBMC (live), op mijn eigen gemaakte PC. zie hier [zelfbouw] HTPC op Vintage Philips Erres Receiver met XBMC

Heb zo'n 1000 dvd's in iso op een NAS staat en deze worden netjes geindexeerd door XBMC, fanart etc wordt netjes van het net gehaald en in de database gezet.
ook alle mp3's, zo'n 160gb netjes in de library van XBMC laten opnemen, perfect.

[ Voor 40% gewijzigd door n0m0r3 op 20-06-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ga vandaag nog maar eens een poging wagen met XBMC :P

Dan hou ik Mediacenter wel voor het TV gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Ik twijfel.

Heb sinds gisteren de Asrock ION330HT en draaide eerst XBMC live. Dit viel echter niet mee om mijn Harmony One aan de praat te krijgen (ben een echte Linux leek) en ben maar overgestapt op Windows 7 MediaCenter.

Nu is de performance van de ION330 om te huilen. Ik wacht na het starten van de ION ongeveer 2 minuten eer dat WMC gestart is... Alleen daarom al zou ik liever XBMC draaien. Ook is de album art van WMC om te huilen, het sorteren van films is naadje, etc.

Het heeft me de halve nacht gekost om de boel werkend te krijgen, maar ik ben niet echt tevreden. Ik twijfel dus nog.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:40
Ik heb hier MediaPortal 1.1 RC3 draaien en wil nooit meer terug naar XBMC.
De plugins van MediaPortal (MovingPictures, MPTV-Series, OnlineVideos) zijn zo veel uitgebreider dan de varianten van XBMC.

MovingPictures indexeert alle films van mijn nas en plaatst daar plaatjes en informatie bij. MPTV-Series doet hetzelfde voor mijn series en download wanneer gewenst ook de ondertitels van Bierdopje,com.
Online Videos heeft ondersteuning voor RTL gemist, uitzendinggemist, geenstijl.tv etc.

Het duurt even voordat je alles bij MediaPortal op de gewenste manier hebt ingesteld, maar de tweak mogelijkheden zijn zo extreem veel uitgebreider dat ik zweer bij mediaportal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik zweer dan weer echt bij XBMC op windows, je hoeft maar één programma te downloaden en te installeren, en XBMC doet de rest voor je. Zolang je gewoon al je media netjes gesorteerd hebt, werkt het geweldig! Geen gezeik met codecs en dergelijke, en icm met de remote software voor Android heb je er ook een goede afstandsbediening bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Zelf gebruik ik inmiddels Boxee op Win7 x64. Werkt perfect, hardware matige x264 afspelen, etc. Indexeert automatisch je films en je series. Helemaal top!

Is gebouwd op XBMC, maar toch wel leuke subtiele zaken aangepast. :)

Dit draait op een zelf gebouwde AMD triple-core met als extra een nvidia grafische kaart.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

OS X 10.6 + Plex, op een Mac Mini 2009.

Samen met Transmission, SabNZBd en ssh2 een heerlijke combi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:11
Werkt het tv gedeelte nou al helemaal goed met media portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 08:16

Cybje

First Post!

Ik gebruik XBMC onder Ubuntu. De Linux kernel en boot loader staan op een USB stick, waarna via iSCSI verbinding wordt gemaakt naar mijn NAS/SAN elders in het huis. De rest boot dan dus via iSCSI. Hierdoor is mijn mediacenter heel erg stil, want de harddisk maakte nog het meeste geluid van het hele systeem.

De NAS/SAN is overigens een Synology DS209.

Groot voordeel is ook dat ik een snapshot kan maken van de data. Dus voordat ik XBMC ga upgraden, maak ik even een snapshot. Als er dan iets misgaat met de upgrade, kan ik gewoon de oude data vrij snel terugzetten.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 13:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb 2 partities op basis van:

1. Windows 7 icm MCE7 en DVBLink TVSource 3.x;
2. Xubuntu 10.04 icm VDR 1.7.15 (en HTS TV Headend icm XBMC als test).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 x64 standaard mediacenter applicatie met mediabrowser (http://www.mediabrowser.tv/) met vanilla skin, covertart plugin, trailers plugin, media info.
en k-lite codec pack (http://codecguide.com/) en daemon tools, gekoppeld via mediabrowser, zodat ik nooit schijfjes hoef te wisselen :)

edit: nog vergeten, Metabrowser voor de metadata. (http://themetabrowser.com/) binnenkort iets anders zoeken aangezien de nieuwe versie geld gaat kosten ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:19
Eens een ander geluid dan maar:

Ik gebruik DVBViewer icm MyMovies & MySeries plugins en de Inca skin.

Voor mij is TV kijken en opnemen het belangrijkste en daar is bij mij DVBViewer veel stabieler dan Mediaportal. De plugins zijn wel minder uitgebreid maar voldoen voor mij prima (op zich ook logisch aangezien ik ze zelf heb geschreven).

Zitten nu twee firedtv's op aangesloten en doet al geruime tijd tot volle tevredenheid dienst als DVBc decoder / HTPC

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

First gen AppleTV + Broadcom CrystalHD + Linux + Xbmc SVN :). AppleTV speelt content af over NFS die wordt aangeboden door m'n server.

Loopt goed, al kijk ik met smart uit naar de volgende stabiele release die hopelijk ook degelijke CrystalHD-ondersteuning heeft. Die fluctueert momenteel nogal.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 23-06-2010 21:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Windows 7 / 7MC ZONDER codecs. MediaBrowser plugin in 7MC die MPC-HC opent voor MKV + subtitles + DXVA. En live DVB-C TV via Anysee CNO. MST voor correcte standby functionaliteit, HTPC wordt automatisch in standby gezet na 10 min en kan dan met de Harmony weer tot leven gewekt wordt (erg belangrijke WAF :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

CSB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:04:
Ik twijfel.

Heb sinds gisteren de Asrock ION330HT en draaide eerst XBMC live. Dit viel echter niet mee om mijn Harmony One aan de praat te krijgen (ben een echte Linux leek) en ben maar overgestapt op Windows 7 MediaCenter.

Nu is de performance van de ION330 om te huilen. Ik wacht na het starten van de ION ongeveer 2 minuten eer dat WMC gestart is... Alleen daarom al zou ik liever XBMC draaien. Ook is de album art van WMC om te huilen, het sorteren van films is naadje, etc.

Het heeft me de halve nacht gekost om de boel werkend te krijgen, maar ik ben niet echt tevreden. Ik twijfel dus nog.
Dat is toch geen probleem? XBMC is ook op Windows beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Frank-NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:30:
Windows 7 / 7MC ZONDER codecs. MediaBrowser plugin in 7MC die MPC-HC opent voor MKV + subtitles + DXVA. En live DVB-C TV via Anysee CNO. MST voor correcte standby functionaliteit, HTPC wordt automatisch in standby gezet na 10 min en kan dan met de Harmony weer tot leven gewekt wordt (erg belangrijke WAF :))
Heb jij ook het probleem dat je Harmony je HTPC ook uit sleep haalt als je bijvoorbeeld je TV aanzet? Dit had ik vanmorgen toen ik even het journaal wilde bekijken.
En die TV kaart, is dat een USB dongletje? Ik zou gewoon analoge kabel willen kijken via Ziggo o.i.d. zodat ik programma's die ik ECHT niet wil missen kan opnemen en opslaan op mijn WHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

hyptonize schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:36:
[...]

Dat is toch geen probleem? XBMC is ook op Windows beschikbaar.
Ja klopt, maar daar waren wat probleempjes mee icm DXVA toch? En dan blijft de boot time met een koude start iets van 2 minuten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Windows 7 32 bit met Mediaportal en streamedMP skin erover heen. SAF codecs.

[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 24-06-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CSB schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Heb jij ook het probleem dat je Harmony je HTPC ook uit sleep haalt als je bijvoorbeeld je TV aanzet? Dit had ik vanmorgen toen ik even het journaal wilde bekijken.
En die TV kaart, is dat een USB dongletje? Ik zou gewoon analoge kabel willen kijken via Ziggo o.i.d. zodat ik programma's die ik ECHT niet wil missen kan opnemen en opslaan op mijn WHS.
Nee mijn TV en HTPC werken met andere IR codes, ik heb nooit last van wat je noemt. Bovendien moet die HTPC wel uit sleep om iets te kunnen kijken :)

Die Anysee is een digitale tuner + ingebouwde smartcardlezer: pricewatch: Anysee E30TCPlus Van analoge tuners heb ik weinig kaas gegeten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Sinds kort een Dune maar daarvoor 1,5 jaar lang HTPC gebruikt.
Ik gebruikte WMC met de MediaBrowser Plugin voor mijn films en series. Voor alle metadata gebruikte ik The MetaBrowser en SMO. Voor de bediening gebruikte ik alleen een afstandsbediening. Ik weiger voor een mediaspeler een toetsenbord te gebruiken. Voor audio heb ik de Squeezebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Keep them coming guys d:)b

Weet iemand hoe je de knoppen van je MCE remote anders kunt toewijzen? Ik heb een HP USB IR ontvanger van eBay, en een Logitech Harmony 525. Dit werkt prima met Mediacenter, maar ik zou graag vanaf m'n desktop XBMC willen starten met een bepaalde knop. Hoe kan ik dat toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier een Asrock ION 330 HT-BD en XBMC Live op een 4 GB usb-stickje werkt perfect voor films en tv-series.
Voor de andere gevallen staat er Windows 7 Professional 64 bit op geïnstalleerd.
De films en tv-series staan op een externe 1.5 TB Samsung Story en op de eTRAYz met 2x Samsung HD154UI 1.5 TB harde schijven.
De eTRAYz is niet de snelste NAS maar wel lekker goedkoop en op het moment ook erg stabiel (firmware v1.05).

Verder gebruik ik een draadloos KeySonic ACK-540RF+ keyboard.
Dit keyboard is ongeveer de grootte van een A4 en typt lekker weg onder Windows.
Ik heb ook een minikeyboard ter grootte van een pakje sigaretten geprobeerd maar dat was toch te klein om lekker mee te werken.

[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 03-07-2010 23:15 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik heb er ook even een Logitech Mediaboard Pro bij gekocht. Werkt op zich wel lekker als je niet in WMC zit. Daarnaast heb ik ook een PS3, dus twee vliegen in één klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Screenies!

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/TAvYEBcPjpI/AAAAAAAAEyc/u05M1SlYUH4/s800/music.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/TAvYFFzK8DI/AAAAAAAAEyg/1-U0ab4WPHA/s800/tvseries.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/TAvYGisGL9I/AAAAAAAAEyo/dXeSRWwP3GQ/s800/movies.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/TAvYHbBgDyI/AAAAAAAAEys/Ao43vjOhkW4/s800/movies1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/TAvYIKH0MwI/AAAAAAAAEyw/U3EYBgPgMH8/s800/online.jpg

MediaPortal met de StreamedMP skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Mediacenter 7 (MC7) (alles vanuit mediacenter te benaderen)
met dvblogic dvbtuner voor tv kijken in mc7 met twee technotrend kaarten voor digitale tv ( plus GOTer zepman guide )
met embermediacenter voor scrapen via command line van media
met mediabrowser als plugin in mc7 voor mooie weergave.

zie link voor automated mediacenter. erg handige link om alles automated te hebben van download tot kijken in mc7

http://lifehacker.com/5595586/set-up-a-fully-automated-torrent+seeding-media-center?skyline=true&s=i

zepman guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik draai Windows 7 x64 met (alleen) XBMC :) Bevalt perfect om mijn series en films te streamen vanaf mijn Windows Home Server :D

Specs:

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Win 7 (x64) met standaar mediacenter.
Shark007 codec pack.
Een reclame remover voor opgenomen tv (naam ff kwijt)

Zitten tevens 2 firedtv kaarten in voor digitenne opname. Moet zeggen dat digitenne er nog verrassend goed uitzit op een 50 inch plasma. Kwaliteit is beter dan met een standaard tuner van kpn ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Prioriteiten in volgorde:
1. WAF (moet simpel en betrouwbaar genoeg zijn dat een kleuter TV kan kijken en een filmpje kan opzetten).
2. Live TV/PVR
3. DVD schijfjes
4. DVD rips (VIDEO_TS of H.264-in-MP4)
5. Foto's
6. Muziek
7. Internet content (Youtube/Uitzendinggemist/etc)
8. 'minder legale' zut in exotische formaten (MKV/AVI)

Vroeger:
- XP + MediaPortal + analoge tuner. Beviel matig door traagheid/instabiliteit van MP en beroerd beeld van tuner, maar heeft het toch een jaar of drie volgehouden.
- OS X (Leopard) + Front Row + Plex + EyeTV + analoge tuner. Beviel slecht door beperktheid van FR, crappiness van EyeTV, en de matige WAF van Plex. Te veel geklooi met de remote, en beroerde integratie tussen FR, Plex en EyeTV. Na een maand of 2 exit.
- Ubuntu + XBMC: kortdurend experiment. Geen TV/PVR, en laten we het maar niet hebben over de WAF.

Nu:
- Vista + Media Center + digitale sat tuner. Geen codecs, wel een plugin voor Uitzendinggemist. Bevalt uitstekend als (primaire!) TV/PVR en DVD speler, beeldkwaliteit is top, in/uit standby werkt vlekkeloos. Hoge WAF.
- Apple TV: films huren (met US iTunes account), foto's, muziek en DVD rips (H.264-in-MP4). Hoge WAF, maar zodra je er een beetje veel content op hebt staan wordt de interface zooooo traaaaag.

Binnenkort:
- Windows 7 + Media Center + sat tuner. Voor HD-zenders, en betere customization ivm internet content, MPC-HC integratie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik gebruik een mac mini (2GHz) met 4GB RAM en een nvidia 9400M met daarop plex v0.9 en de plexaeon skin voor v0.9.
dit gebruik ik m.b.v. een harmony 900 en nog een andere device :X

Afbeeldingslocatie: http://www.surfanddestroy.org/resources/plex-movies.png

Afbeeldingslocatie: http://www.surfanddestroy.org/resources/plex-music.png

Afbeeldingslocatie: http://www.surfanddestroy.org/resources/plexmediamanager.png

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 jaar met aardig wat HTPC configuraties te hebben geexperimenteerd is het volgende voor mij het beste;

- Windows 7 Ultimate met WMC7
- WMC7 customized met Media Center Studio
- Radio plugin met alle NL zenders
- MediaBrowser plugin voor weergave met wat custom icons
- MediaInfo plugin voor MediaBrowser voor extra info
- Media Center Master voor alle metadata inclusief covers en backdrops

- Externe media player MPC- Home Cinema Edition met interne en specifieke externe codecs (niet zo'n bloated pakket);
- Haali Media Splitter (MKV)
- CoreAVC (incl volledige hardware acceleratie CUDA;/ DXVA met GeForce N210)
- AC3Filter

Hiermee draai je alles vloeiend, screenshots doe ik op verzoek.

Bediening met Logitech DiNovo Mini (is wel ok) en Harmony 525.
externe USB IR ontvanger: Philips OVU412000 USB IR Remote Receiver

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:54:
Windows 7 x64 standaard mediacenter applicatie met mediabrowser (http://www.mediabrowser.tv/) met vanilla skin, covertart plugin, trailers plugin, media info.
en k-lite codec pack (http://codecguide.com/) en daemon tools, gekoppeld via mediabrowser, zodat ik nooit schijfjes hoef te wisselen :)

edit: nog vergeten, Metabrowser voor de metadata. (http://themetabrowser.com/) binnenkort iets anders zoeken aangezien de nieuwe versie geld gaat kosten ;(
tipje; Media Center Master is gratis en even goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Frank-NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:30:
Welke ir-ontvanger gebruik je dan in je HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeatLoaf schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:27:
[...]

Welke ir-ontvanger gebruik je dan in je HTPC?
Tipje; externe USB IR ontvanger: Philips OVU412000 USB IR Remote Receiver
Werkt zeer goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Ubuntu met daarop Freevo als frontend, niet echt super mooi ofzo, maar doet voor mij wat het moet doen (draai zelfs nog een paar jaar oude versie van Freevo 1.5).

Daarnaast heb ik MPD draaien op m'n mediacenter, en heb ik op m'n android een MPD client draaien. Hiermee kan ik muziek starten/stopen en de playlist maken/aanpassen zonder dat ik mijn tv hoef aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Weet iemand nog een goed programma/plugin voor 7 Mediacenter om reclame uit opnames te slopen? Ik neem meestal op vanaf Comedy Central, en tijdens een serie staat er meestal een "11" rechtsboven in beeld, en tijdens de reclame niet, dus dat kan ik mooi gebruiken als aanknopingspunt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mac Mini 2010 met Plex en Remote Harmonie One. Apple keyboard en Magic Mouse. 2X iomega 1TB externe hdd's. Aan de airport extreme nog een 1TB hdd voor media opslag. Verder nog een gepimpte Mac Mini late 2006 met Plex en Harmony One.

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 08-08-2010 09:32 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Laatst online: 22-06 11:19
welke plugins ect heb je gebruikt om het er zo uit te laten zien, mij is het niet gelukt om het zo te krijgen. Heb je mischien wat tips ?

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 HTPC's.
1) Antec Fusion Black met daarin AMD BE-2350, 2GB ram, TVkaart enz...: Gentoo + MythTV (gebruik wel mplayer ipv de standaard internal player van MythTV). In't begin wat liggen sukkelen om video via hdmi verstuurd te krijgen en het geluid via de soundcard te laten komen maar eens dat werkte niks dan lof en respect.
2) AS Rock HT-330: Ubuntu 10.04 + XBMC vroeger maar wegens tegenvallende resultaten ook overgestapt naar MythTV. Alleen heeft deze geen TVkaart dus dan houd ik het vooral bij MythVideo. Die Nvidia ION in combinatie met VDPAU is een genot!

Voor de mensen met intresse in MythTV: Een oud en al lang niet meer geupdatet blog van mijn eerste HTPC vind je op http://dark.ellende.eu/htpc/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
RedDragon schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:18:
[...]

welke plugins ect heb je gebruikt om het er zo uit te laten zien, mij is het niet gelukt om het zo te krijgen. Heb je mischien wat tips ?
Tuurlijk:
- eerst MP zelf installeren uiteraard
- dan je plugins (Moving Pictures voor films, MPTVseries voor series)
- Dan de StreamedMP skin, tijdens de installatie hiervan telkens voor fanart based view kiezen.
- Voor muziek fanart zit er standaard de fanart handler plugin in nu, die moet je even configureren om fanart op te halen als je iets afspeelt. Ik heb m op >720p gezet. Voor films en series wordt t door de plugin geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Een installatie van:

Windows 7 Ultimate 32Bit
Daemontools
MediaBrowser
UltraVNC

En dat was het zo wel uit mn hoofd om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 18:05
Ik gebruik Mediaportal 1.1.0 (final) met argus recorder (www.4therecord.eu). Lekker stabiel.

Met X-Factor skin. Tv-server apart. Gaat alleen aan indien hij moet opnemen of als je een mediaportal client start (ik heb meerder clients ( lees: pc's).
Zie mijn sig.

Verder heb ik een homeserver draaien (debian stable), met Sabnzbdplus en een hele lading films en tv-series, die via Moving Pictures en TV-Series plugins netjes worden weergegeven.

Voor de vriendin heb ik online video's erop staan, dit omdat de tvgemist plugin hierin zit verwerkt.

In de TV server zitten 2 HD DVB-C kaarten, de dus via argus worden aangestuurd. De Phoenix Smartcard reader zit aan de homeserver. Zodoende hoef ik geen 2e smartcard te halen.

Dit hele systeem werkt perfect. Ik heb wel eens uitstapjes gemaakt naar XBMC, alleen zit hier geen fatsoenlijke TV viewer in. Nu heb ik alles onder handbereik met 1 afstandbediening.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17
Windows Embedded Standard 7 x64
SAF 5 Experimental (eind augustus build)
MediaPortal 1.1.0
StreamedMP

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Video:

Windows 7 x64
Shark Codec pack +64 bit components

--> alles afspelen in Windows Media Center of Windows Media player x64
0,0 vervuiling van m'n systeem en speelt hardware accelerated de beruchte birdscene moeiteloos af.

Al mijn films hebben een folder.jpg ;)

Audio:

iTunes 10 met iPod Touch (als remote)

Verwijderd

boxxee met hdmi kabel naar mn tv :p

• CSB

CSB

Voor mensen met problemen met Codecs (in windows 7 met WMC) en het opzetten van een mooie (zie eerdere screenies in dit topic) frontend, check deze pagina:
http://thegreenbutton.com/forums/t/78749.aspx

Ik moet vanavond even die MediaControl plugin proberen, dan kan ik eindelijk alle extra functies van MKV's direct vanuit Windows Media Center besturen, via mijn Harmony One. :D

MediaBrowser is overigens een must-have voor WMC, de ingebouwde scraper werkt goed (voor films dan, series niet bij mij) en het ziet er gewoon gelikt uit met verschillende thema's die naar eigen smaak in te richten zijn.

Moet alleen nog wat stoeien met mijn codecs, aangezien de ASRock ION330HT moeite heeft met 1080P content met DTS en externe subs... Ik dacht dat de hardware alle HD content kon afspelen. :/

• MaartenM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-06 17:01
Op dit moment bestaat mijn systeem uit een windows 7 met mediaportal. Hij draait in een Thermaltake dh202 kast (daar passen atx borden in), en bevat naast eeb gewone configuratie ook 2 tv kaarten. Dat zijn de Mystique Cabix-C2. Ik had eerst xbmc willen draaien, omdat daarop de skins gewoon veel mooier zijn. Probleem van xmbc is echter dat het veel minder werkt met tv-kaarten. Daar word gelukkig nu aan gewerkt en ik hoop vanaf de nieuwe release over te gaan op een xbmc frontend, en dan mediaportal tv server gebruiken.

Mijn mediaportal configuratie bestaat uit vele plugins (mp-tvseries, etc etc) en de skin maya iFX (http://forum.team-mediapo...ifx-fanart-concept-84533/). Daarnaast draai ik erop ook nog de mp-web-interface).

De remote was eerst een imon pad, maar die zijn gewoon ruk. Heb een harmony 300i aangeschaft en dat werkt gewoon perfect. Tevens loopt de kaartlezer van mijn ziggo via mijn router (een wl-500w), omdat newcs op windows gewoon gegarandeerd vaak vastloopt.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Om er niet meteen een nieuwe topic van te maken: welke games hebben jullie op de htpc? Zelf heb ik Risk 2 alleen nog. Worms werkt niet goed op win7+4550 gfx kaart.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Laatst online: 02-09 19:55

uppie8374

Sousousou

Ik heb als hardware MSI-785GM-E65 met een AMD Athlon II X2 240E cpu. Tot nu toe wilde ik graag Ubuntu 10.04 draaien aangezien het systeem naast HTPC ook een NAS functie heeft.

Binnen Ubuntu blijf ik echter problemen houden met films die niet lekker vloeiend afspelen, mp3 wat hapert en ik krijg vage meldingen en ben nog niet heel ervaren met Ubuntu/linux. Begin nu dus ook hard te twijfelen of ik Ubuntu wel moet aanhouden. Zo niet, welke versie van windhoos is dan handig, heb nog een XP licentie evt.
Het moet dan ook de NAS functie overnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door uppie8374 op 05-10-2010 16:19 ]

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
YouTube: Mediaportal RC3 StreamedMP skin with fanart

Alles staat eigenlijk in de youtube beschrijving, alles is wel al ondertussen geupdate naar de laatste versie.
Overview of MediaPortal RC3 with the StreamedMP skin using the fan art handler plugin, moving pictures plugin, MP TV series plugins, My Lyrics plugin, My Trailers plugin, Online Videos plugin and My Emulators plugin. The HTPC is being controlled by a Logitech Harmony 525. The TV streams are feeded from a local server with multiple tv-tuner cards (Satellite, cable & terresterial) by using the MediaPortal TV server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik gebruik Boxee om mijn films en series te kijken. Mooie interface handige apps zolas Revison3 en, belangrijker, mijn vriendin kan er mee omgaan!

Het mooie er aan is dat ik niet het gevoel heb dat ik op een computer zit te klooien. Een film kijken is een immersive experience en elke Windows invloed doet daar afbreuk aan.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

petillan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:33:
YouTube: Mediaportal RC3 StreamedMP skin with fanart

Alles staat eigenlijk in de youtube beschrijving, alles is wel al ondertussen geupdate naar de laatste versie.

[...]
Dat tv-kijken, is dat enkel mogelijk met een tuner card, of zijn er ook opties om tv via het internet binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Op dit moment gebruik ik:
Asus AT3IONT-I Deluxe (64GB SSD + 2TB voor data)
Ubuntu 10.04 + XBMC Dharma (Aeon Skin)
Nvidia VDPAU drivers (Aangepaste configuratie voor 24p modus)
Aangepaste drivers voor Bluetooth en Remote
Spotify Beta
SNES Emulator + Originele SNES Controller
SABNzbd+
Chromium voor incidenteel browsen.
Wii controller drivers voor muis (Met sensorbar)

Draait allemaal super! De Aeon interface is wat traagjes en zwaar, dus misschien binnenkort een keer overstappen op een andere skin.
Het was soms wel even frustrerend om alles werkend te krijgen, een paar kleine dingetjes moet ik nog aanpassen, maar in gebruik is hij 100% klaar zo.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24
Vroeger: Win Vista op een dikke energieslurperende HTPC met enorm veel gepruts met WMC, MediaPortal en uiteindelijk nog meer gepruts met codecs, ac3filters, matroska-splitters, mpc-hc builds, muizen, keyboards, etc, etc. Kort samengevat: een brok ellende.

Daarna: XMBC Live op een ASRock ION330. Perfect voor video, maar even surfen, foto-slideshowtje met filmpjes ertussendoor ging toch allemaal niet zo handig.

Nu: Mac Mini unibody 2010. Snow Leopard OS en daarop XBMC (dharma b2), Plex (0.9), Boxee (de laatste), Picasa voor de fototjes en filmpjes, iTunes voor de muziek. Heaven, dit had ik meteen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

CSB schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:11:

Ik moet vanavond even die MediaControl plugin proberen, dan kan ik eindelijk alle extra functies van MKV's direct vanuit Windows Media Center besturen, via mijn Harmony One. :D

MediaBrowser is overigens een must-have voor WMC, de ingebouwde scraper werkt goed (voor films dan, series niet bij mij) en het ziet er gewoon gelikt uit met verschillende thema's die naar eigen smaak in te richten zijn.
Even een update: De series worden nu ook gescraped, je moet zorgen dat de mappen op een bepaalde manier opgedeeld zijn.
voorbeeld:
code:
1
Series > Fringe > Season 1 > fringe.s01.e02.avi

Heb overigens MediaControl niet werkend... Beetje te ingewikkeld wat mij bertreft.

Heeft iemand trouwens de SubtitleProvider van MediaBrowser werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
uppie8374 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:01:
[...]

Dat tv-kijken, is dat enkel mogelijk met een tuner card, of zijn er ook opties om tv via het internet binnen te halen?
IPTV dat gaat: IPTV op je HTPC

Of bedoel je streams die via internet gaan en niet via IPTV?
zie vanaf stap 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

petillan schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:26:
[...]

IPTV dat gaat: IPTV op je HTPC

Of bedoel je streams die via internet gaan en niet via IPTV?
zie vanaf stap 7
Ik heb dus geen inkomend kabel signaal, aangezien ik amper tv kijk. Soms vind zou ik het echter wel leuk vinden om te kijken, maar niet voldoende om een abbonement te nemen. Zodoende vroeg ik me inderdaad af of ik niet gewoon via het internet naar streaming tv kan kijken als ik daar trek in heb.

Verder heb ik Mediaportal getracht te installeren op mijn win2K3 set, maar die geeft aan .net framewerk 3.5 nodig te hebben. Ik heb versie 4 er zelfs al op staan, maar nog wil mediaportal niet installeren. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Laatst online: 09-09 13:20
De hardware:
Asus 785TD-M Evo mobo
AMD 240e proc
4 gig ocz low voltage
1 tb WD caviar green ((uiteindelijk moet alles naar een 7+TB NAS))
LG blue-ray speler
Coolermaster Elite 335 ((Super goedkoop en heel goed afgewerkt))
300W be-quiet voeding
Een of andere phillips IR ontvanger. Zo'n wit met zwart schuin rond ding.

Het is misschien niet de kast die je bij een htpc zou verwachten, maar hij staat achter m'n tv dus ik zie 'm toch niet. Er zitten 2 scythe 120mm fans in met fancontroller, m'n tv maakt meer lawaai dan m'n HTPC.

Ik gebruik win7 als os. XBMC met back row skin. Alles uitgezet behalve Movie en TV-shows. Mkv laat ik afspelen door MPC-HC. Als remote gebruik ik een oude WMC-remote, maar meestal een draadloos toetsenbord met trackball.
Ik gebruik m'n HTPC alleen voor films en series dus alles is vrij kaal mbt plug-ins enzo.

Het enige wat ik niet aan de gang krijg is het lijstje dat de 5 meest recente films/series laat zien...

[ Voor 39% gewijzigd door TMon op 15-10-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-07 07:55
Ik gebruik Windows 7 met eventghost als shell. Vanuit eventghost laad ik dan XBMC. Start lekker snel op met deze methode, geen pop ups van windows update o.i.d. door mijn scherm heen.

Een nadeel vind ik dat de dvd playback van XBMC niet de beste is.(geen rewind, of geavanceerde video instellingen).
Ik heb windvd en powerdvd parallel geprobeerd maar die pakken mijn amerikaanse dvd's niet (zelfs niet met een RPC-1 dvd drive :'( )

Ander nadeel van XBMC wat ik heb is af en toe een grote zwarte balk boven in beeld voor 0.1 sec. Het verdwijnt te snel om te kunnen lezen wat er voor tekst bij staat. Ik denk iets van bufferen ofzo. Ik hoop dat het met de volgende update van XBMC weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik gebruik DVBViewer Pro 4.5 om tv te kijken op mijn HTPC en/of laptops.
Als centrale server fungeert DVBViewer Recording Service als draaipunt voor het hele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:00:
Vroeger: Win Vista
Daarna: XMBC Live
Nu: Mac Mini unibody 2010
LOL das precies de omgekeerde weg die ik ben gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Hier in gebruik:

W7 X64 MCE
Shark codecs
IR2Keyboard (voor custom ir -> shortkey's)
Ultramon (voor overschakelen van monitor naar tv)
Audio Renderer Updater plugin (voor het automatisch overschakelen van pc-audio naar HDMI)
UltraISO (voor het mounten van eventuele iso's)
edit: Totalmedia theatre 3 toegevoegd voor BD support

Ik hoef geen mooie plaatjes te zien, gewoon een mapje met de naam van de serie is voldoende. Wordt na het kijken weer verwijderd.

Kast is een Origen H5 en AB een Philips SRU7060 (learn-functie)

[ Voor 5% gewijzigd door poema op 01-11-2010 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20
Hier:

Win x32 WMC 2x Floppydtv (kijk hier dus tv mee films etc....draait super)
shark codec voor de betere HD films...(1 keer instellen en nooit weer naar kijken)
MCE Standby Tool (om toch nog iets energie te besparen)
xbox wireless pc controller voor het betere game werk.
logitech dinovo mini
logitech Harmony 555

Films worden gedownload op mijn WHS bak die in de meterkast staat vervolgens stream ik alles naar mijn mediacenter dus nooit meer DVDtjes branden.
Omdat ik ook regelmatig een spelletje speel is mijn WMC wel een flinke pc AMD x4 955 + Ati 5850.

In de toekomst wil ik eigenlijk een console kopen (opvolger Xbox) en het mediacenter zo klein en energiezuinig maken...hangt ook een beetje van de tv tuners af die er dan te koop zijn.
De anysee tuners zijn ook goed te gebruiken voor DVB-C maar nog vrij onstabiel.

[ Voor 4% gewijzigd door Michel242186 op 31-10-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
wagenveld schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:12:
Screenies!

MediaPortal met de StreamedMP skin.
Uitgebreid met de NeverMiss.tv plugin (via multishortcut) voor 4OD en de BBC iplayer (woon in Dublin). Verder is de aanvoer van series/films bijna compleet geautomatiseerd dmv Sickbeard+sabnzbd op de NAS en Couchpotato. Niks prettiger als thuiskomen, htpc aandrukken en 20 minuutjes later zijn alle series weer bijgewerkt zonder 1 vinger uit te steken! Couchpotato is ook een vinding, geen lijstjes met nieuwe films meer bijhouden, gewoon toevoegen en zodra de bluray is gereleased wordt ie automatisch binnengetrokken. Gemak dient de mensch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost25
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Hoe heb je de bluetooth en remote geinstalleerd en hoe heb je chronium geinstalleerd?
Ik krijg het momenteel niet voor elkaar.

Probeer Dharma 10.04 te installeren van XBMC en blijf op bovenstaande punten hangen!
ReCreator schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:32:
Op dit moment gebruik ik:
Asus AT3IONT-I Deluxe (64GB SSD + 2TB voor data)
Ubuntu 10.04 + XBMC Dharma (Aeon Skin)
Nvidia VDPAU drivers (Aangepaste configuratie voor 24p modus)
Aangepaste drivers voor Bluetooth en Remote
Spotify Beta
SNES Emulator + Originele SNES Controller
SABNzbd+
Chromium voor incidenteel browsen.
Wii controller drivers voor muis (Met sensorbar)

Draait allemaal super! De Aeon interface is wat traagjes en zwaar, dus misschien binnenkort een keer overstappen op een andere skin.
Het was soms wel even frustrerend om alles werkend te krijgen, een paar kleine dingetjes moet ik nog aanpassen, maar in gebruik is hij 100% klaar zo.

[ Voor 4% gewijzigd door ghost25 op 21-12-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik gebruik win 7 ultimate x64, ik heb iptv met dvblink, dus wil ik wmc blijven gebruiken
Door de nieuwe tmt5 werkt mijn conceptronic remote uitstekend.

Kwa codec's gebruik ik alleen haali en vsfilter.
Maar wat ik er vervelend vind, is dat ik geen subtitels/audio streams kan switchen.

Ik weet dat je daarvoor media control kan gebruiken, maar dan moet je we ffdshow gaan gebruiken,
dat wilt voor mij niet echt lukken.

In het verleden gebruikte ik sharkcodec met X64 component, maar had moeite om dd en dts af te spelen.
En snap nou niet echt of ik alleen die x64 component moet instellen of ook de x86.

Er staat een link hier in het topic hoe je het het beste kan instellen, maar die buide is niet echt up to date

Kan iemand mij hier misschien uitleggen, hoe ik het beste kan instellen?

Ik weet niet of het voor het instellen uitmaakt, maar mijn geluid gaat ook over hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ok, over naar XBMC 10. Vele malen snellere GUI, betere support voor scrapers en als mooiste van alles: Speelt alles af zonder te rommelen met codecs. In één woord: fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:18:
Na 3 jaar met aardig wat HTPC configuraties te hebben geexperimenteerd is het volgende voor mij het beste;

- Externe media player MPC- Home Cinema Edition met interne en specifieke externe codecs (niet zo'n bloated pakket);
- AC3Filter

Deze combo geprobeerd (hiervoor XBMC 10) en ben erg onder de indruk. _/-\o_ Ik ga niet meer terug naar XBMC. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ben inmiddels ook al een hele tijd over op XBMC.

De eerdere versies waren redelijk brak soms, maar de laatste versie ziet er gelikt uit, en als je de zaken (mapnamen bij films bijv.) goed op orde hebt dan ziet alles er zeer gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Zit inmiddels al 3 jaar met een MSI MediaLive met de laatste versie van MediaPortal. Ooit XBMC geprobeerd, niet mijn ding. Denk dat ergens in de loop van dit jaar de MSI MediaLive vervangen gaat worden.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 14:40
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:41:
Keep them coming guys d:)b

Weet iemand hoe je de knoppen van je MCE remote anders kunt toewijzen? Ik heb een HP USB IR ontvanger van eBay, en een Logitech Harmony 525. Dit werkt prima met Mediacenter, maar ik zou graag vanaf m'n desktop XBMC willen starten met een bepaalde knop. Hoe kan ik dat toewijzen?
je kunt eventghost proberen ;) voor windows dan. Ik zou dan graag hetzelfde willen weten maar dan voor ubuntu :)

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myst1k4l schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:18:

- AC3Filter

Zou dit vlot draaien op een ion330?
Myst1k4l kan je misschien een paar screens posten?

ik zit momenteel met ubuntu + xbmc, heb al heel wat problemen gehad met xbmc
daarom ben ik hierover aan het denken
(soms werkt geluid niet en moet ik hem op analoog zetten bv, sommige dvds speelt ie niet, ...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

ubuntu op usb-stick (wil de hdd's puur data hebben)

xbmc-standalone
smb, afp (time machine backups)
forked-daapd itunes server
transmission voor torrentjes

1.5TB: muziek, share, backup-target voor macs
2TB: films, backups van 1.5TB via rsnapshot

Gedachte hierachter:
raid-1 is geen backup. Geen zin in een aparte disk oid voor backups.
rsnapshot maakt elke 4 uur een diff snapshot.
Als de 1.5TB eruit knalt, heb ik mn backup nog.
Als de 2TB eruit knalt, hebt ik alles behalve mn films nog.
Muziek staat op de 1.5TB, omdat het niet zo veel is kwa ruimte

Draait allemaal op een asus ion bordje (Asus AT3IONT-I) in een gigabyte kast (mib t5140)

Geen ventilators, voeding is ook passief op een blok. Hij staat onder de tv.

Remote control via een appie op ipad en iphone (xbmotec, of juist wat anders.. moet ik even nakijken) Werkt in elk geval erg goed.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:53:
[...]
Myst1k4l kan je misschien een paar screens posten?
Kan je mss enkele posten, ik hoop dat je dit leest, pm's sturen gaat hier schijnbaar niet
Pagina: 1